No, moc tomu sice nehovím, ale ten alternátor Ti asi dá větší zátěž než turbína přeplňovacího dmychadla a i tam pokud vím musí být motor na to přeplňování a zvýšený tlak ve výfukovém potrubí nějak seřízený jinak, než na szstému bez turba. Pokud ano, bude Ti tím velice stoupat tlak na výfukovém potrubí od motoru a asi Ti to bude dělat potíže jak se spalováním tak i s výkonem. Pokud se mýlím, kamenujte mne, aspoň se něco nového dozvím.PeTr1 píše:někde sem tu psal o použití zahřátého výfukového potrubí,pro pohon parní turbínky,ale to je dost náročné.ale co tak využít něco podobného jako je turbo pro pohon druhého alternátoru,co by dodával energii vodíkovému generátoru.motor tím nezatížíme a budeme mít energii navíc.vyfukové plyny roztočí malou turbínku co bude na alternátoru.při volnoběžných otačkách bude vyrábět málo,ale to nevadí ale co při otáčkách kolem 2500/min
S tou parou je to dost jinak. Tam výměník tlak v potrubí sice dost sníží, ale pokud bude až za katalitickým konvertorem (KK) jakože by asi musel být za, jinak by KK nejspíše neměl teplotu na konvertování, tak už by to nemělo moc vadit a dá se to za výměníkem tepla, tedy tím "vařičem", už nějak přiškrtit. Taky bys asi nepotřeboval tlumič. Být Tebou, na každý pád bych si posháněl matiku a alespoň zhruba si popočítal, jestli nějaká úspora bude a pokud, jestli vůbec stojí za tu námahu.
Taky si srovnej v hlavě, že pokud dáš alternátor vyloženě pod auto, a pokud náhodou bude na silnici ležet něčí výfuk, nebo tělo, nebo ovce ... nebo bude pěkně nasněžíno a posolíno, nebo budeš muset na polní cestu, či přes prašný, či dokonce blátivý úsek při rekonstrukci vozovky ... nebo jenom bude lejt jak z konve ...
Ahoj, Slávek.