Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde... Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní.Více zde...
Karel IV píše:To si myslí většina lidí. Té energie se dá ale spotřebovat méně, akorát se musí vědět jak to udělat.
S tím souhlasím - proto jsem z té hory nesmyslů vybral GEET...to je zařízení, které pro rozklad využívá teplo z výfuku, tedy jinak odpadní...zvýšení účinnosti - tomu rozumím...(asi proto, že jsem jen inženýr přes spalovací motory) ...joo - až tedy vyrobíte nějaký fungující vyvíječ vodíku nebo vodíko-kyslíkové směsy, zkuste jí vstřikovat do dvoutaktu tryskou v přepoštěcím kanálu přímo do válce...mazání je už leta vymyšleno - v Čechách na JAWA Oilmaster
danielbx píše:Docela me zaujala debata popisovani vyroby takzv.orogonu ja bych misto tech odkazu na videa z Ameriky nespocet clanku chtel vedet jestli to nekdo ma nekdo namontovany v aute a jestli to funguje proste jestli někdo řekne ja to mam a jezdim
Když to pane nezkusíte, tak to nebudete vědět. Věřte nevěřte, anonymně se zeptat umí každý a anonymovi pravdu řekne jenom B. B
Ilem píše:Do dvoutaktu musí čistý vodík. Jak by se dostala kyslíkovodíková směs do karteru, mohlo by to špatně dopadnout.
právě vstříknutí otevřeným přepouštěcím kanálem by mělo zabránit proniknutí paliva do karteru - ať už by to byl vodík nebo vodíko-kyslíková směs, následky by byly podobné
Cerpano z knihy z roku 1963: Koroze v chemickem prumyslu a boj proti ni, Vodikova koroze a krehkost kovu od Rudolfa Fridricha...
Koroze diky vodiku je zpusobena prostupem volnych iontu vodiku H+,ktery prostupuje vsemi typy oceli, uhlikatou oceli lehce, austetickou oceli (kalena,nicmene krehka,tudiz malo pouzitelna) daleko hure.
Vodikova koroze a vodikova krehkost se deli na nekolik ruznych typu znehodnoceni materialu.A to bud tim,ze v oceli vznikaji puchyrky.Zpusobene je to ti,ze volne atomu H+ se v miniaturnich dutinach,ktre ma kazda ocel a pri valcovani,liti a vyrobe se jich nejde zbavit.Tam se H+ spoji s druhym a tomem a vznika molekula vodiku.Techto molekul pote zacne vznikat vice a vice,jak je z vnitrni strany prisun vodiku.Samozrejme jakmile tento prisun prestava, male dutinky samovolne opet snizuji tlak,jak vodik prostupuje dale.Vodikova krehkost je tedy jev,ktery ma maximalni nebezpecnost pri provozu.Pokud tlak bublin dosahne obrovske hodnoty, bublina pote praskne.Dalsi moznosti je ze se vodik nahromaduje v mistech,kde je ohnisko primesi (spatne zpracovana ocel) a taktez vznika bublina,navic korodujici diky primesi.Dalsi nebezpecnou moznosti je vznik prasklin v oceli,ktere maji kolmy smer na pusobeni.Vznikaji izokliny a zde muze dojit k rozpadu materialu v momente tahu.Nasledky jsou takove,ze material vystaven vodiku po dlouhy cas pote krehne a jeho pevnost v ohybu je minimalni.Prededjde se tomu zakalenim oceli,zihanim.Deformaci za studena ocel ma velice dobre predpoklady pro vodikovou krehkost (nici se mrizka kovu,tudiz vodik lehceji difunduje materialem). Cim tlustsi material,tim hure vodik prostupuje.Take je vliv pH je markantni na krehkost resp. na difundaci vodiku. Od pH 7.5 nahoru se zvysuje aktivita exponencialne.S pritomnosti O2 je vliv na pH opacny! Zase ale nastava jina reakce pokud je prostredi s vodikem sirnate (H2S) - na povrchu kovu vznika krusta,ktera brani do urcite miry H+ prostupovat.Mechanicke vlastnosti se po ohrevu na 320 stupnu zotavuji a zcela po prekroceni 650 stupnu. Krehnuti austeticke oceli nelze vyvolat elektrolyzou,ale pouze teplotnim vylucovanim vodiku (oblouk) !! Ochrana proti krehnuti je pomoci povlaku hliniku, zinku.Naprosty inert proti krehnuti je Med. Diky vodni pare se zvysuje aktivita difuze H+.
Tolik k teorii..
V praxi muzeme rict toto: vodikova difuze vznika vzdy,ALE vy vyvijeci neni tlak nekolik stovek atmosfer,jako v nadobach,ktery se vyzkum tykal.Tudiz obrovskym zpusobem klesa pravdepodobnost ze se vubec dozijete toho,ze vyvijec (napr. trubka pro experiment D18) vodikove zkrehne.a ted to hlavni!!! :
U uhlikate oceli (blok motoru) pri teplote NAD 170-200 stupnu VLIV DIFUZE VODIKU A TUDIZ VODIKOVE KREHKOSTI MIZI!!
Uhlikata ocel krehne pri beznych teplotach,ale ne pri horeni a teplote nad 200. Opak je s austetickou oceli,ktera pri teplote nad 600 stupnu zacina krehnout.
Pozor na material elektrod (el to uz vsichni vime): Vliv pruchodu vysokeho elektrickeho proudu se da srovnavat po dlouhodobem pusobeni s vlivem vodikove krehkosti na material za vysokych tlaku H2.Takze s elektrodama se stane asi to same co v hydrogeneracnich tlakovych nadobach s jejich stenami..
a taky v motoru bude přítomnost O2, o kterém píšou že křehnutí brzdí. Nebude ale problém s teplem? Mám pocit, že H2+O2 hoří při mnohem vyšší teplotě než benzín...
Už se tu někdo ptal, tak to zopakuji: je tu někdo, kdo jakýmkoliv způsobem používá vodu (nebo i jiný alternativní zdroj) jako palivo? Teoretických keců jsem tu našel dost ale nic konkrétního. Nezajímají mě odkazy typu ten a ten v Americe na to jezdí, to se nedá ověřit, rád bych takové zařízení viděl. Ono návodů na různé skoro zázračné systémy je na netu dost, ale pustit se do něčeho a za rok zjistit, že to je na nic se mi nechce.
Presne tak.Samozrejme je tohle jen jednoduchej nacrt.Bez detailu a postupu zapojeni.Jasne ze by tam musel byt jeste asi jeden otvor pro nasavani vzduchu.
Opravdu jen rychlý nápad. Přisávání vzduchu tam musí být, a to pořádné, jinak by sis vypláchnul válec vodou. A to nedělá dobře kompresním poměrům. Pak ale nevidím rozdíl mezi tím, co dělají ostatní, kromě toho, že půlka plynu odejde do vzduchu, protože pak se ta šipka v pravo otočí obráceně.
Jedna rada. Než začneš něco vymýšlet, zkus si postavit jednoduchý vyvíječ, ať víš, co to vlastně dělá.