martin11 - díky za rady, vim že to myslíš dobře
... poslední dobou se ale musim víc "otáčet", abych si podobný "zkoumání" mohl dovolit, ač je to i mojí pohodlností (možná tak trochu "rezignace" ...
), ač se snad stále "hlemýždím tempem" přibližuju "k podstatě" a mam takovej pocit, že nám všem něco (určitej druh "interakce",ap. ) uniká, protože i v souladu se zákonem o zachování energie (nad jehož formulacema/výkladama se taky daj vést diskuze) nemůže bejt složitý s magnetama (a třeba nejen s nima - vhodnym materiálem se dá "(de-)formovat" tvar mag.pole u "běžnejch" magnetů obvykle daný "lineárně" na půl rozdělený - mam pocit, že vhodná inspirace se dá hledat v galaxiích, hodně zjednodušeně i v zákonech
- "§" ... ) "rozpohybovat" nějakej energeticky zajímavej "stroj" i za cenu postupnýho odmagnetování (který by s rozumnou "účinností" v hlídanejch teplotách bylo asi stejně minimální) ... kolikrát si sice timhle teoretizováním sám "naběhnu", ale když nad tim aspoň někdo zapřemejšlí, nedělam to zbytečně
...
Magneto: to bych ani jako schéma nebral, to je fakt spíš náčrt (ten rotor je dost od oka a když jsem nad tim začal přemejšlet, raději jsem to rychle co nejjednodušeji "dočrtl" v první variantě, se kterou jsem začínal
), ale přivádí mě to ke skládání/párování magnetů (neocube,...
), resp. "uzavření okruhu magnetickejch dipólů" ... počty 2 a 3 (resp.3 a ...) je asi minimum, pro lepší "vyhlazení" nevyváženosti by mohly bejt vhodnější "dobře počítatelný" čísla (12, ... 36, ... )
... nikdo se tu nevyjádřil k tomu "railu" stočenýmu dokola ... taky jsem se ještě "neponořil do přemejšlení" nejvhodnějších "protipólech" statoru (na rotoru), ale "teoreticky" (
) by to mohl bejt i jen "kus kovu" (resp. kusy v protipárech) a mělo by se to točit, ne? ...
btw. když už jsem u těch "námětů k přemejšlení", možná to bude blbej dotaz, ale je napětí "odpovídající" elektromagnetický síle? A je ovliněný proudem a/nebo odporem/vodivostí? ...
Jo a další věc ve spojitosti se "stromečkem", "railem", "(de-)formací" pole a eliminací odstředivý síly je uspořádání "railu" "bez podlahy, tj. třeba na střídačku do (pravýho?) úhlu a třeba v tom "euklidovskym" uspořádání v kruhu (a ve spojení s "protažením" jednotlivejch pólů/každýho na jinou stranu, viz. "§"
..., vhodnym/feromagnetickym materiálem...) se prostě musí točit i naprosto "nepružná" konstrukce (deformace pole jako "pneu při brždění/akceleraci" ""při kontaktu po celym obvodu"", jestli mě chápete
) ... v čem se pletu, praktici?