Bohužel, toto množství plynu by nedokázalo pohánět ani daleko menší motor, protože těch 206 litrů je energeticky ekvivalentní, pouhým 7ml (slovy sedmi mililitrům) benzínu.Dodoboys píše: takto zapojený elektrolyzér vyprodukuje 206L plynu za hodinu což nestačí ani na 46ccm čtyřtaktní motor.Odzkoušeno!
Přesto, že je jeho energetický přínos zanedbatelný, umím si dobře představit, že ve směsi s benzínem může plyn fungovat, jako aditivum upravující podmínky v motoru.
Pokud by někoho zajímalo jak je to vlastně s "výhřevností" vodíkových paliv tady je pár čísel:
Plynná paliva za normálního tlaku:
1m3 Vodíku H2 má entalpii 1272kJ to je asi 0,35kWh.
1m3 Třaskavého plynu 2H2 O2 má entalpii 1159kJ to je asi 0,32kWh.
1m3 Bingofuelu 47%H2 38%CO má entalpii 5165kJ to je asi 1,44kWh.
1m3 Zemního plynu má entalpii 39810kJ to je asi 11,06kWh.
1m3 propan-butanu má entalpii asi 112500kJ to je asi 31,25kWh.
Kapalná, nebo zkapalněná paliva:
1l kapalného propan-butanu (letní) má entalpii asi 27500kJ to je asi 7,64kWh.
1l benzínu má entalpii asi 35000kJ to je asi 9,72kWh.
1l kapalného vodíku H2 má entalpii 10153kJ to je asi 2,82kWh.
1l benzínu odpovídá přibližně 28 kubíkům vodíku nebo třaskavého plynu z elektrolyzéru, případně asi 6,8m3 bingofuelu.
Všimněte si jak chudým palivem je vodík na jednotku objemu, přestože drží rekord na jednotku hmotnosti. Právě toto je příčinou neúspěchů amatérských konstrukcí: praktický nedostatek paliva v motoru.
A mimochodem, také si všimněte zanedbatelného rozdílu mezi čistým vodíkem a plynem z elektrolyzéru. To je dané tím, že tento plyn obsahuje přes 95% vodíku, nikoliv, jak se poměrně často chybně uvádí dvě třetiny.