![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
K.
Moderátor: rival
Hoď sem náčrtok, niečo zbastlímeKarel m píše:Nedávno jsem si udělal vírovou trubici. Proud vzduchu je do rozšiřující se, na obě strany jinak volné trubice vháněný tečně. Trubice má sice konce volné, ale jinak jsou tam pro nastavení průtoků na obou větvích škrtící kužely. nastaví se průtoky v obou větvích tak , aby uvnitř došlo k rezonanci , stane se pak to, že z jedné strany jde vzduch teplý a z druhé studený. U profi Vortex trubic to může dělat i desítky stupňů C rozdílu.
Takové jedno rameno z izolantu potom dělá divy, a mám za to , že by to
při správném naladění mohlo i ionizovat. Mohu zapůjčit 111 ctkovi na pokusy můj bazmek.
K.
môj otec to vyrábal. sám to mal namontované v roadstru Š Felicia, potom v polskom Fiate 125P. skutočne sa znížila spotreba o 1-2 litre, záležalo od materiálu, najlepšia bola vtedy mosadz. skúšal CU, ACO, AL, NovodurKarel m píše:Tak koukám na ten A.V.E.C. a ten nejjednošší jsem měl na Š Garde kdysi.Namontoval to tam předchozí majitel , nebo výrobce ? byl to takový plech, který rozrotoval vzduch pod karburátorem. Tenkrát mně nenapadlo se tím zabývat, ale někteří škodovkáři tvrdili, že jim to ušetří skoro 1 l/ 100 km. Ve spojení s ionizací by to mělo být víc.
A pro 111: ten plíšek má rozměr 19 x 54 mm tl. 0,4 , našel se i drátek pr
0,5 délka cca 15 cm.
K.