Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

kyslíkovodíková svářečka-rada při stavbě

Souhrn všeobecných informací nejen pro "Vodíkáře".
JOVA
Zasloužilý člen
Příspěvky: 257
Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
Bydliště: Jižní čechy
Dostal: 7 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JOVA »

V podstatě má hasič pravdu. U vodíku, respektive braunova plynu je to ale složitější. Jeho teplota hoření a detonační rychlost je taková, že nějaká drátěnka nemá šanci. Musí se použít buď speciální vložka na vodík, nebo tu vložku udělat z brusného kotoučku. U toho návodu od LA mi ještě chybí těsnící kroužky nad a pod vložkou. Plamen by to mohl oběhnout kolem. Já jsem to vyřešil takto: http://www.upramene.cz/forum/files/kysl ... ka_191.doc . Zatím to chytlo každý zášleh a že jich už bylo. Je to vidět z toho očazení. K tomu šlehnutí do hadic dojte v okamžiku, kdy se sníží tlak v hadici a rychlost proudění plynu v trysce je pomalejší než rychlost hoření plynu. Pak plamen projde tryskou a je vymalováno. Já proto zhasínám plamen tak, že nejprve vypnu vyvíječ, po té co plamen zeslábne a hoří už jen propan-butan ho sfouknu a zastavím následně propan-butan.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

JOVA píše:V podstatě má hasič pravdu. U vodíku, respektive braunova plynu je to ale složitější. Jeho teplota hoření a detonační rychlost je taková, že nějaká drátěnka nemá šanci. Musí se použít buď speciální vložka na vodík, nebo tu vložku udělat z brusného kotoučku. U toho návodu od LA mi ještě chybí těsnící kroužky nad a pod vložkou. Plamen by to mohl oběhnout kolem. Já jsem to vyřešil takto: http://www.upramene.cz/forum/files/kysl ... ka_191.doc . Zatím to chytlo každý zášleh a že jich už bylo. Je to vidět z toho očazení. K tomu šlehnutí do hadic dojte v okamžiku, kdy se sníží tlak v hadici a rychlost proudění plynu v trysce je pomalejší než rychlost hoření plynu. Pak plamen projde tryskou a je vymalováno. Já proto zhasínám plamen tak, že nejprve vypnu vyvíječ, po té co plamen zeslábne a hoří už jen propan-butan ho sfouknu a zastavím následně propan-butan.
Hezká práce,už jsem to kdysi četl, ale tentokrát jsem se zaměřil na pojistku proti zášlehu. Mám podobnou konstrukci, ale při pohledu na tu tvoji fotku mě napadl nápad. Opracovávní brousku do přesných rozměrů je zdlouhavá práce a nadělá se u toho hrozně "bordelu". Proč ale nevysypat jednoduše nádobku jemným pískem. Taková zmenšenina pískového filtru od zahradního bazénu. Možná by se dalo použít i něco z akvaristiky.
Upozorňuji, že je to jen okamžitý nápad a nemám to odzkoušené. Ale fungovat by to mohlo. Samozřejmě na povrch nějaké plátno, které bude chytat písek, aby "nebrousil" trysky.


"Dum spiro spero"
Ciceron
bibibo
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: stř 23 črc 2008 13:50

Příspěvek od bibibo »

JOVA píše:V podstatě má hasič pravdu. U vodíku, respektive braunova plynu je to ale složitější. Jeho teplota hoření a detonační rychlost je taková, že nějaká drátěnka nemá šanci. Musí se použít buď speciální vložka na vodík, nebo tu vložku udělat z brusného kotoučku. U toho návodu od LA mi ještě chybí těsnící kroužky nad a pod vložkou. Plamen by to mohl oběhnout kolem. Já jsem to vyřešil takto: http://www.upramene.cz/forum/files/kysl ... ka_191.doc . Zatím to chytlo každý zášleh a že jich už bylo. Je to vidět z toho očazení. K tomu šlehnutí do hadic dojte v okamžiku, kdy se sníží tlak v hadici a rychlost proudění plynu v trysce je pomalejší než rychlost hoření plynu. Pak plamen projde tryskou a je vymalováno. Já proto zhasínám plamen tak, že nejprve vypnu vyvíječ, po té co plamen zeslábne a hoří už jen propan-butan ho sfouknu a zastavím následně propan-butan.
Mohol by si nakresliť presnejší plán poistky z brúsného kotúča ?


JOVA
Zasloužilý člen
Příspěvky: 257
Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
Bydliště: Jižní čechy
Dostal: 7 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JOVA »

Pro Ilema: Zajímavá myšlenka. Konstrukčně mi ale připadá zbytečně složitá.. Musely by se použít kovové síťky , písek hodně jemné frakce, přeci jenom v brousku jsou ty zrna hodně na „těsno“, jak zajistit správné naplnění - volný prostor by dělal problémy…
Když nad tím přemýšlím, budu se muset podívat jestli jsem ten brousek vůbec nějak opracovával. Mám pocit, že jsem jenom uříznul hřídelku ze stopkového brousku 25x25 těsně u těla a zarovnal se spodní hranou. Ale radši se kouknu.

Pro bibibo - přesný plán nemám, já vycházel z toho jaký jsem sehnal brousek a podle toho to udělal.. Mrkni se do sekce: http://www.upramene.cz/forum/viewtopic.php?t=336 nebo na http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2007101301 . Určitě tam nějaký přesný návod najdeš.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

JOVA píše:Pro Ilema: Zajímavá myšlenka. Konstrukčně mi ale připadá zbytečně složitá.. Musely by se použít kovové síťky , písek hodně jemné frakce, přeci jenom v brousku jsou ty zrna hodně na „těsno“, jak zajistit správné naplnění - volný prostor by dělal problémy…
Když nad tím přemýšlím, budu se muset podívat jestli jsem ten brousek vůbec nějak opracovával. Mám pocit, že jsem jenom uříznul hřídelku ze stopkového brousku 25x25 těsně u těla a zarovnal se spodní hranou. Ale radši se kouknu.
Dělal jsem to tak, abych mohl využít běžný vodoinstalační materiál, včetně hadicových koncovek, takže jsem brousek dobrušoval do 3/4" nebo 1" (teď už nevím) rozměru.
Použil jsem jedno mosazné hrdlo MM a do něj z každé strany zašrouboval jeden hadičník s vnějším závitem. Mezi hadičníkama ten brousek. Pro jistotu jsem ho před zasunutím po obvodu opatlal silikonovým tmelem, aby se to neprošlehlo okolo.
Pro toho , kdo má soustruh není problém přizpůsobit rozměr trubky rozměru brousku. Já jsem musel postupovat opačně. Je fakt, že po dnešních zkušenostech už bych to asi dělal zase úplně jinak.
Myslím, že ten písek stejně jednou zkusím, přijde mi to hrozně jednoduché. Předpokládám, že stačí běžný filtr na vodu vysypat jemným pískem (vátinou), a je to hotové. Původní síťka filtru bude zabraňovat průniku zrnek písku


"Dum spiro spero"
Ciceron
JOVA
Zasloužilý člen
Příspěvky: 257
Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
Bydliště: Jižní čechy
Dostal: 7 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JOVA »

Když už jsme u experimentování co tam nacpat skelnou vatu, v dnešní době spíš ROCKWOOL, ORSIL… Nehořlavé, výrobně jednoduché, nic se nevysype. Přizpůsobí se to každé nádobě. :lol:
Jen jestli to bude fungovat. :cry:

Dodatečně doplněno: Když jsem izoloval elektro-kotle vykrajoval jsem v téhle izolaci kulatý díry pomocí přiostřený Fe trubky. Zůstavala pak krásná kolečka. V nouzi to šlo i trubkou z novoduru zevnitř přiostřenou nožem. Čím to mělo zubatější okraje tím to lépe vykrajovalo. Stačilo zatlačit a pootočit.
Naposledy upravil(a) JOVA dne pon 28 črc 2008 12:41, celkem upraveno 4 x.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

JOVA píše:Když už jsme u experimentování co tam nacpat skelnou vatu, v dnešní době spíš ROCKWOOL, ORSIL… Nehořlavé, výrobně jednoduché, nic se nevysype. Přizpůsobí se to každé nádobě. :lol:
Jen jestli to bude fungovat. :cry:
:good: To stojí za vyzkoušení! Ale hodně to upěchovat.


"Dum spiro spero"
Ciceron
peto
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: pát 13 říj 2006 20:02

Příspěvek od peto »

Takze zas som sa pustil trocha do experimentovania. Rozobral som cely elektrolyzer kedze dost unikal elektrolyt von. Ako tesnenie som pouzival silikon ale asi to neni najlepsie hlavny problem bol ze kym som osadzoval posledny kruzok prve uz boli vytvrdnute a zrejme aj hydroxid ho narusa. Chcel by som dat teraz medzi kruzky gumene tesnenie. podarilo sa mi najst dodavatela s presnym rozmerom (100x110) ale ked mi povedal ze jeden kus gumy stoji 1,37 eur tak som mal dost potrebujem cez 200 ks. Neviete mi niekto poradit kde by som zohnal v rozumnej cene? Pripadne co pouzit ako tesniaci material? dik


peto
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: pát 13 říj 2006 20:02

Příspěvek od peto »

No takze poskladal som nanovo elektrolyzer ale voslo sa mi len 91 elektrod z povodnych 113. Mal by som dat slabsi roztok NaOH?


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Sklená vata nemôže brúsnemu kotúču podľa mňa vôbec konkurovať, aj pri utlačení tam budú obrovské medzery medzi vláknami. Už aj ten kotúč je určité riziko. Ja by som ho zalepil okolo asi skôr epoxidom, ale ak silikón funguje dobre, tak ok. Zvyšky NaOH však reagujú so sklom, a mohli by aj s niektorým druhom zŕn v brúsku.


Uživatelský avatar
filuta007
Stálý člen
Příspěvky: 48
Registrován: pon 14 dub 2008 7:37
Bydliště: Týn nad vltavou
Kontaktovat uživatele:

zášleh

Příspěvek od filuta007 »

jen me napadla taková věc, co takhle udělat bubler cca 70cm na výšku a stačí 20cm do průměru a do něj krom vody nasypat ještě jemný kamínky(cca 2mm v průměru)?? to by snad plamen bezpečně zastavilo ne? :idea:


PLNÝ VÝKON DO MOTORŮ :-)
liborek23
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 29 pro 2011 12:21

kyslíkovodíková svářečka-rada při stavbě

Příspěvek od liborek23 »

Chtěl bych se zeptat jestli bude někdo ochotný poradit při stavbě svářečky ? s konkrétními informacemi. Ještě bych chtěl podotknout že mě nejde o spotřebu elekriky ale spíše abych nemusel platit pronájem za flašky,využití by se týkalo pro ohřev železa a letování hliníkových chladičů kde propan svou výhřevností nestačí,to co mě zajímá je (vzdálenost a počet elektrod a kolik jich má být mezi plus pol a mínus pol,volba a koncentrace roztoku,zdroj proudu)
Rozhodl jsem se pro uzavřenou nádobu z důvodu případné poruchy těsnění,inspiraci jsem našel v časopisu urob si sám,ten článek je dost starý a myslím, že místní lidé zde na foru jsou dost znalí, aby to bylo daleko efektnější. Jsem ve fázi kdy mám hotovou krabici z 5mm antikora d450xš400xv300mm,jako izolační desku, která bude sloužit pro rozteč elektrod, bych chtěl použít materiál 20mm silný ze kterého se vyrábějí bazény a různé jímky. Do firmy, která se stím zabývá, jsem volal a říkali že 30 procentní kyselina draselná by neměl být problém,také nevím jestli tam ty desky mohou být volně nebo z nich mám nechat svařit krabici, kterou pak vložím do té antikorové. Můžu mít elektrody také z antikora 0,8-1mm plech,jako zdroj jsem chtěl použít svařečku invertor Fronius 140A, za odpovědi předem děkuji


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: kyslíkovodíková svářečka-rada při stavbě

Příspěvek od la »



JOVA
Zasloužilý člen
Příspěvky: 257
Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
Bydliště: Jižní čechy
Dostal: 7 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: kyslíkovodíková svářečka-rada při stavbě

Příspěvek od JOVA »

Stáhni si tenhle soubor, je to přesně pro tebe: http://www.svarbazar.cz/phprs/download. ... 36&sekce=3
Já osobně jsem raději pro otevřený systém.
Nebude ten inventor na to slabý? Kolik dá proudu a napětí při 100% zatížení?


liborek23
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 29 pro 2011 12:21

Re: kyslíkovodíková svářečka-rada při stavbě

Příspěvek od liborek23 »

Jak sem psal v mém dotaze,přesně tenhle článek mě inspiroval ale nemám 60 voltový zdroj a přece jenom tenhle návod je dost starý a doufal jsem že někdo místní bude mít nějaké praktickě zkušenosti s vzdáleností elektrod,s koncentrací roztoku a zdrojem proudu a možná ještě s něčím jiným protože přece jenom doba a technika, vývoj jdou stále do předu


Odpovědět

Zpět na „Rozklad vody a vodík - všeobecně“