Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...

Přestavba motoru Š120 na stirling

Moderátor: JiMi

Odpovědět
thecure

back to.....

Příspěvek od thecure »

Akord odkázal generátory zpátky ke generátorům kam patří takže zpátky ke stirlingům :-)
Na linku od JOVy bylo hezké video motoru s rombickým mechanizmem

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... TG4web.jpg
http://animations.technologydiamonds.co ... _drive.gif

Obávám se ale, že je pro amatérskou výrobu příliš komplikovaný.
Dobře ale ilustruje jak velký asi musí být atmosférický motor aby se s ním mohlo něco smysluplně pohánět


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od chiq »

Akord píše:Alternátor z predešlého linku se dá udelat celkem dobre. Podrobnejší poznámky k této konstrukci uvádím zde: http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... 1095#31095
Téma generátor je pomerne rozsypaná možná by bylo dobre dát k sobe alespoň vlákna s podobným obsahem. Je to spíše kostrukce pro vítr, ale stirling tomu taky není pri vhodné konstrukci cizí.
Chcelo by to samostatné vlákno "Alternátor pre pomalobežný a rýchlobežný zdroj" ... či tak nejako... pretože je to už ozaj roztrieštené a ťažko sa už hľadajú súvislé informácie
Naposledy upravil(a) chiq dne ned 07 pro 2008 13:57, celkem upraveno 1 x.


thecure

uspesne pokusy se stirlingy v madarsku

Příspěvek od thecure »

http://www.youtube.com/profile?user=nit ... iew=videos

tento pan ma hotov stirling tlakovany na 3atm.

Bylo by zajimave ho promerit......

Pokud by byl schopny davat 200 W asi by to bylo neco co bych mohl povazovat za soukromy 'Zlaty gral'

Jeste k Jimu Dandymu (viz výše). Jeho velky dvojčinný motor je opravdu majstrstyk, ale osobne bych se pri pripadne replikaci trochu obaval prilis mnoha mist kudy muze dojit ke ztratam netesností....
(dve pruchodky expanznich valcu a jedna na valci pracovnim)


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Stirling

Příspěvek od Akord »

JOVA píše:Připojím ještě pár zajímavých kousků: http://www.starspin.com/stirlings/index.html Doporučuji mrknout na: Jim Dandy #6 - 2,5Hp, přetlak 10 barů ...
Zajímalo by me, jak delal ty vnitrní drážky na tom válcovém telese chladiče. Já videl takový chladič s vnejšími drážkami, které lze delat jednoduše na fréze.


thecure

Drážky

Příspěvek od thecure »

možná na obrážečce ??

ale musela to byt 'prace pro vraha' :-)

jsou dost hluboky, dlouhy a uzky


Onny
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: pon 01 pro 2008 20:58
Bydliště: Okres Frýdek-Místek

stirling

Příspěvek od Onny »

tak se prokousávám TERMOMECHANIKOU. Ať mám i nějaký teoretický základ. Stejně ho budu potřebovat pro další úpravy. Vytiskl jsem si ty plány a zároveň budu vyrábět jednotlivé díly toho továrního SM. Ten týden mám odpolední tak budu dopoledne tvořit dál ten můj školní SM. Od oka vytvořím displacer z pozink plechu. Chystám se ho pobodovat COčkem. Stačí to nebo musí být důkladně utěsněn ? Je vhodné rozdělit "plechovku" textitem ? Je to lepší než to nechat celé v plechu ?


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

To je dost relativní, záleží s jakými vulemi deláš. Dále jakou máš mezeru mezi válcem a prehanečem/vytesňovačem, a jak tam rešíš trení - pozink se ti odere a bude pridírat.
Spočítal nebo odhadl jsis kompresní pomer, tedy pomer celkových objemu (včetne objemu kolem prehaneče) v jednotlivých úvratích pracovního pístu? Plochu výmenníku už znáš? Aby ses pak moc nedivil, proč se to nehýbe. Stirling nejde tak lehce ošidit, jako parní, nebo spalovací motor.


stirling

Příspěvek od stirling »

rozměry volím dle školního modelu od oka. přeháněč bude mít po obvodu vůli vůči válci cca 1-2mm. Aby se nedotýkal stěny válce ho bude držet delší mosazný průchod vodící tyče přeháněče. Blbá věta. Jde mi o to, jestli to mám prvně zkusit rozchodit jak to je nebo tomu rovnou pomoci rozříznutím válce a vložením textitu. Objemy spočítám a napíšu zde. Už jsi je tu někde na fóru s někým počítal. Najdu a nastuduju. :)


JOVA
Zasloužilý člen
Příspěvky: 257
Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
Bydliště: Jižní čechy
Dostal: 7 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JOVA »

Pokud ti to konstrukce dovolí doporučuji udělat klikovku a ojnici pracovního válce tak, aby se dala měnit velikost zdvihu. Umožní ti to eventuelně doladit poměr objemu pracovního válce k objemu ohřátého vzduchu (kompresní poměr). Na jednom modelu, který jsem také stavěl jen od oka (přehaněč a píst pootočené o 90 stupňů na společném ojničním čepu) mi to objemově nevyšlo a teď to nefunguje, protože objem ohřátého vzduchu je malý.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Onny
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: pon 01 pro 2008 20:58
Bydliště: Okres Frýdek-Místek

stirling

Příspěvek od Onny »

díky za radu. U klikovky a ojnice spomalím a promyslím. Dnes jsem stihl jen sbodovat přeháněč z ocelového plechu 1mm. Hm... celkem těžký. Snad s tím pohnu :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: stirling

Příspěvek od Akord »

Onny píše:díky za radu. U klikovky a ojnice spomalím a promyslím. Dnes jsem stihl jen sbodovat přeháněč z ocelového plechu 1mm. Hm... celkem těžký. Snad s tím pohnu :)
Jak v tom vtipu o vietnamcích s kolejnicí. Rekl bych, že hlavne krátký. Prehaneč se delá vetšinou z nerezu a delší (3 a víc krát), kvuli malé tepelné vodivosti, protože premosťuje horkou a chladnou část. Pokud je kratší, tak mezera v rádu mm nedelá dobre, puvodne jsem ji zbaštil proto, že jsem si myslel, že prostor kolem prehaneče zastává funkci regenerátoru, a teda, že konstrukce neobsahuje regenerátor zvlášť - co v tak krátké podobe stejne nezastává. Stejne tak stena válce nemá být tlustá, jen tolik, aby vydržela najisto požadovaný tlak (pozor za horka, tedy 3-5mm, atmosferické i méne). Opet nerez, nebo bronz. Mosaz a jiné bývá už tepelne vodivejší. Pri tak velké ploše zaslouží i strední sloupek/trubku, protože i když na prehaneč zdánlive pusobí jen tlakový rozdíl, tak pri kompresi je to absolutní tlak.


Návštěvník

stirling

Příspěvek od Návštěvník »

velikost přeháněče dělám dle školního modelu. Ta plechovka (válec) na obrázcích výš je jen pro kontrolu sešroubování horní a dolní desky. Skutečná vnitřní výška válce bude 55mm, vnitřní průměr 94mm. Přeháněč má v=27, d=90


thecure

školní model

Příspěvek od thecure »



thecure

školní stirling

Příspěvek od thecure »

Podle mě je navržen dosti marnotratně - spousta škodného objemu. Chtělo to trochu zvětšit přehaněč - viz obr
Jinak svislá koncepce s pracovním válcem přímo nad expanzním je velmi dobrá a téměř stírá rozdíl mezi konfigurací beta a gama
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


thecure

přehaněč

Příspěvek od thecure »

ještě k přehaněči, možná by bylo lépe udělat si nejdřív nějaký 'laborovací'
který můžeš nějak upravovat. Se svařencem hneš už těžko...
Třeba vysoustruženej ze dřeva (ten se dá ubírat nebo i přidávat) s plechem na teplé straně. Sice se časem ožehne, ale na pokusy by to mělo stačit. A pak ho můžeš nahradit finálním- trvanlivým
Je to dokonce i vyzkoušené :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Odpovědět

Zpět na „Přestavba motoru Š120 na stirling“