Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Přestavba motoru Š120 na stirling
Moderátor: JiMi
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
škodlivý objem a beta versus gama verze
Thecure, myslím, že se vyjadruješ nepresne:
1. O jakém škodlivém objemu píšeš, když na obrázcích tento vubec není vyznačený. Prostor nad a pod prehanečem stejne jako nad pracovním pístem(na obrázku pod) prece není škodlivým objemem, je to všechno pracovní objem.
2. Rozdíl meze beta a gama je v prekrytí dráhy prehaneče a pracovního pístu, spíše bych rekl, že verze beta pri moc rozdílných prumerech pístu, nebo malém kompresním pomeru není možná, nebo nemá smysl. Takže jde stále o priblížení verzi gama, než beta.
1. O jakém škodlivém objemu píšeš, když na obrázcích tento vubec není vyznačený. Prostor nad a pod prehanečem stejne jako nad pracovním pístem(na obrázku pod) prece není škodlivým objemem, je to všechno pracovní objem.
2. Rozdíl meze beta a gama je v prekrytí dráhy prehaneče a pracovního pístu, spíše bych rekl, že verze beta pri moc rozdílných prumerech pístu, nebo malém kompresním pomeru není možná, nebo nemá smysl. Takže jde stále o priblížení verzi gama, než beta.
Nevyuižté neboli 'škodné či škodlivé' prostory jsou v tomto konkrétním případě prostory pod dolní úvratí a nad horní přehaněče. Opravdu doré funkci motoru příliš nepomohou. Máš pravdu. Pravá beta to stále není, pomineme-li průchodku přehaněče mimo pracovní píst, stále nám tam zbývá nějaký spojovací prostor, taky škodný . Jinak, ne všechny bety musí nutně mít 'překrytí dráhy prehaneče a pracovního pístu' a dokonce ani stejné vrtání přehaněče a pracovního o tom to opracvdu není.
Ale nebudeme slovíčkařit. Držme raději Onnymu palce s motorkem.
Ale nebudeme slovíčkařit. Držme raději Onnymu palce s motorkem.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Thecure, me prece nejde o slovíčka, chci mít taky jasno. Pokud je to jinak, tak se rád nechám poučit. Budu rád, když i Ty napíšeš, co je jádrem beta verze. Já jsem to do jednoho príspevku už napsal a pokud me opravíš, muže to obecne prospet.
Co se týče škodlivých objemu, tak jsem reagoval na toto, nedávalo mi to smysl, cituji :
"Podle mě je navržen dosti marnotratně - spousta škodného objemu. Chtělo to trochu zvětšit přehaněč - viz obr".
Já tam žádný významný škodlivý objem nevidím. To si žádá možná vysvetlení, jinak bych počítal s dezinterpretací čtenári.
Co se týče škodlivých objemu, tak jsem reagoval na toto, nedávalo mi to smysl, cituji :
"Podle mě je navržen dosti marnotratně - spousta škodného objemu. Chtělo to trochu zvětšit přehaněč - viz obr".
Já tam žádný významný škodlivý objem nevidím. To si žádá možná vysvetlení, jinak bych počítal s dezinterpretací čtenári.
oprava, doplnění, omluva
Omlouvám se, vypadl mi ten původní obrázek. Je tam jen link :
http://nd.blog.cz/b/betlemska-stirling. ... 871759.gif
Takže dodávám chybějící obrázek. Pro pořádek - HU není hungary ale horní úvrať a DU není domácí úkol ale dolní úvrať
Jo ta beta - vždy jsem měl za to že jsou to všecky hejblátka za sebou v jedný rouře a to mi stačilo. Ať už s vychytávkama typu přeběh dráhy prehaneče a pracovního pístu nebo bez nich.
http://nd.blog.cz/b/betlemska-stirling. ... 871759.gif
Takže dodávám chybějící obrázek. Pro pořádek - HU není hungary ale horní úvrať a DU není domácí úkol ale dolní úvrať
Jo ta beta - vždy jsem měl za to že jsou to všecky hejblátka za sebou v jedný rouře a to mi stačilo. Ať už s vychytávkama typu přeběh dráhy prehaneče a pracovního pístu nebo bez nich.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Doplnění doplněni
Jo a ty obrázky předtím, tozn.
smbetl_HU.GIF
http://www.upramene.cz/forum/files/smbetl_hu_914.gif
a
smbetl_DU.GIF
http://www.upramene.cz/forum/files/smbetl_du_109.gif
byl můj skrovný návrh na drobné vylepšení původního plánku....
No ale teď jsem to teprv zamotal
Tak jdu radej spat
smbetl_HU.GIF
http://www.upramene.cz/forum/files/smbetl_hu_914.gif
a
smbetl_DU.GIF
http://www.upramene.cz/forum/files/smbetl_du_109.gif
byl můj skrovný návrh na drobné vylepšení původního plánku....
No ale teď jsem to teprv zamotal
Tak jdu radej spat
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Myslím, že nezamotal, dík za vysvetlení. Teď jsem to pochopil i já, a chápu obvykle pomalu. Skutečne v té puvodní konstrukci smbetl.gif mají značný škodlivý objem. I když určité minimum je treba (s ohledem na použitou konstrukci prívodu/odvodu vzduchu) ponechat, aby se v úvratích zcela ten prívod vzduchu neuzavrel.
Zásadnou vlastností beta (nikde jsem to nenašel prímo a zretelne psáno) je jak jsem pochopil progresivní zmena pracovního objemu plynu v závislosti na otáčce. Celková zmenu objemu je v jiných verzích limitována kompresním pomerem, který je zase dán použitýma teplotama. Beta verze to umožňuje dále zlepšit, čím stoupne i merný výkon, krome určitých výhod a nevýhod v symetrii konstrukce. Myslím, že to byl i duvod, proč stirlingy od Philipsu pro auto byl verze beta.
Zásadnou vlastností beta (nikde jsem to nenašel prímo a zretelne psáno) je jak jsem pochopil progresivní zmena pracovního objemu plynu v závislosti na otáčce. Celková zmenu objemu je v jiných verzích limitována kompresním pomerem, který je zase dán použitýma teplotama. Beta verze to umožňuje dále zlepšit, čím stoupne i merný výkon, krome určitých výhod a nevýhod v symetrii konstrukce. Myslím, že to byl i duvod, proč stirlingy od Philipsu pro auto byl verze beta.
Takže, betu jsme už probrali dost. Myslím že by měl zade dostat slovo někdo další nejlépe
ten kdo na nějakém reálném stirlingu pracuje. Dovolte mi tedy ještě malou rekapitulaci
toho co zde zaznělo v poslední době o školním modelu z Betlémské:
http://nd.blog.cz/b/betlemska-stirling. ... 871759.gif
Shodli jsme se na tom že jsou zde určité rezervy zejména co se týče škodných prostor:
http://www.upramene.cz/forum/files/thum ... tl_140.gif
Navrhl jsem zde zvětšit přehaněč a tyto prostory minimalizovat
http://www.upramene.cz/forum/files/smbetl_du_109.gif
Akord měl dobrou připomínku že je třeba dát pozor aby přehaněč neucpal pracovní válec.
Já zas navrhoval pokusný - laborovací přehaněč ze dřeva...
A co dál?
Napadlo mě, že se tu ještě nerozebíral regenerátor.
ten kdo na nějakém reálném stirlingu pracuje. Dovolte mi tedy ještě malou rekapitulaci
toho co zde zaznělo v poslední době o školním modelu z Betlémské:
http://nd.blog.cz/b/betlemska-stirling. ... 871759.gif
Shodli jsme se na tom že jsou zde určité rezervy zejména co se týče škodných prostor:
http://www.upramene.cz/forum/files/thum ... tl_140.gif
Navrhl jsem zde zvětšit přehaněč a tyto prostory minimalizovat
http://www.upramene.cz/forum/files/smbetl_du_109.gif
Akord měl dobrou připomínku že je třeba dát pozor aby přehaněč neucpal pracovní válec.
Já zas navrhoval pokusný - laborovací přehaněč ze dřeva...
A co dál?
Napadlo mě, že se tu ještě nerozebíral regenerátor.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
-Jsem si vedomý, že vlákno nekdy precpávám, ale lze brát ohled na obvyklé balasty a motiv mého psaní. Já se podílel na testu, príprave a sprovoznení 2 reálných stirlingu na zakázku, jeden 500W, druhý 3kW výkonu. Zkoušel a zkouším v tomto smeru taky neco navíc i doma. Budu rád, když tu bude funkčních vzorku co nejvíc a co nejlepší.
-Regenerátor není nezbytne nutný, snižuje o neco výkon ale zvyšuje účinnost. Obvykle se používá natlačená nerezová drátenka na mytí nádobí, jinak bývá regenerátor o cosi lepší, ale čitelne náročnejší.
-Regenerátor není nezbytne nutný, snižuje o neco výkon ale zvyšuje účinnost. Obvykle se používá natlačená nerezová drátenka na mytí nádobí, jinak bývá regenerátor o cosi lepší, ale čitelne náročnejší.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 766
- Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
- Bydliště: Morava
- Dal: 48 poděkování
- Dostal: 269 poděkování
Zvědavost
Ahojky,Akord píše:-Jsem si vedomý, že vlákno nekdy precpávám, ale lze brát ohled na obvyklé balasty a motiv mého psaní. Já se podílel na testu, príprave a sprovoznení 2 reálných stirlingu na zakázku, jeden 500W, druhý 3kW výkonu. Zkoušel a zkouším v tomto smeru taky neco navíc i doma. Budu rád, když tu bude funkčních vzorku co nejvíc a co nejlepší.
-Regenerátor není nezbytne nutný, snižuje o neco výkon ale zvyšuje účinnost. Obvykle se používá natlačená nerezová drátenka na mytí nádobí, jinak bývá regenerátor o cosi lepší, ale čitelne náročnejší.
můžeš mi posim posim písnout kde by se dal funkční stirling okouknout?
Víš že mám zásadu že je škoda umřít blbé a ten motor mě docela zaujal
Díky H.v.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvědavost
Jeden funkční Stirling ukazují návštěvníkům ve skanzenu hornictví ve Svatém Janu pod Skalou. ( http://www.solvayovylomy.cz/ ) Je to hezký výlet s vnoučaty a dá se to spojit s nádhernými lomy Mořina (více známé pod názvem Amerika)kutil píše: Ahojky,
můžeš mi posim posim písnout kde by se dal funkční stirling okouknout?
Víš že mám zásadu že je škoda umřít blbé a ten motor mě docela zaujal
Díky H.v.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 766
- Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
- Bydliště: Morava
- Dal: 48 poděkování
- Dostal: 269 poděkování
Re: Zvědavost
Ilemku díky, perfektní popis funkce.Ilem píše:Jeden funkční Stirling ukazují návštěvníkům ve skanzenu hornictví ve Svatém Janu pod Skalou. ( http://www.solvayovylomy.cz/ ) Je to hezký výlet s vnoučaty a dá se to spojit s nádhernými lomy Mořina (více známé pod názvem Amerika)kutil píše: Ahojky,
můžeš mi posim posim písnout kde by se dal funkční stirling okouknout?
Víš že mám zásadu že je škoda umřít blbé a ten motor mě docela zaujal
Díky H.v.
Že ty chceš abych ti do Prahy dovezl to trafo
Tu trasu si asi naplánujeme na léto, eště sem ženu neukecal
H.v.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvědavost
Tak to opravdu není. Lom je teď zavřený a pochybuju, že tam pojedete na štědrý den, nebo ten následující, kdy je ukončení sezóny.kutil píše: Že ty chceš abych ti do Prahy dovezl to trafo
PS.: ani jsem nevěděl, že na těch stránkách je tak hezký popis Stirlinga. posílal jsem to jen kvůli tomu, abys věděl, kde to je.
Naposledy upravil(a) Ilem dne ned 14 pro 2008 21:19, celkem upraveno 1 x.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 766
- Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
- Bydliště: Morava
- Dal: 48 poděkování
- Dostal: 269 poděkování
Re: Zvědavost
Ty mě taky na všechno skočíšIlem píše:Tak to opravdu není. Lom je teď zavřený a pochybuju, že tam pojedete na štědrý den, nebo ten následující, kdy je ukončení sezóny.kutil píše: Že ty chceš abych ti do Prahy dovezl to trafo
Já se zítra optám na tu kusovku a písnu ti meilík, ju?
H.v.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele: