Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...

Přestavba motoru Š120 na stirling

Moderátor: JiMi

Odpovědět
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

škodlivý objem a beta versus gama verze

Příspěvek od Akord »

Thecure, myslím, že se vyjadruješ nepresne:
1. O jakém škodlivém objemu píšeš, když na obrázcích tento vubec není vyznačený. Prostor nad a pod prehanečem stejne jako nad pracovním pístem(na obrázku pod) prece není škodlivým objemem, je to všechno pracovní objem.
2. Rozdíl meze beta a gama je v prekrytí dráhy prehaneče a pracovního pístu, spíše bych rekl, že verze beta pri moc rozdílných prumerech pístu, nebo malém kompresním pomeru není možná, nebo nemá smysl. Takže jde stále o priblížení verzi gama, než beta.


thecure

Příspěvek od thecure »

Nevyuižté neboli 'škodné či škodlivé' prostory jsou v tomto konkrétním případě prostory pod dolní úvratí a nad horní přehaněče. Opravdu doré funkci motoru příliš nepomohou. Máš pravdu. Pravá beta to stále není, pomineme-li průchodku přehaněče mimo pracovní píst, stále nám tam zbývá nějaký spojovací prostor, taky škodný :). Jinak, ne všechny bety musí nutně mít 'překrytí dráhy prehaneče a pracovního pístu' a dokonce ani stejné vrtání přehaněče a pracovního o tom to opracvdu není.
Ale nebudeme slovíčkařit. Držme raději Onnymu palce s motorkem.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Thecure, me prece nejde o slovíčka, chci mít taky jasno. Pokud je to jinak, tak se rád nechám poučit. Budu rád, když i Ty napíšeš, co je jádrem beta verze. Já jsem to do jednoho príspevku už napsal a pokud me opravíš, muže to obecne prospet.
Co se týče škodlivých objemu, tak jsem reagoval na toto, nedávalo mi to smysl, cituji :
"Podle mě je navržen dosti marnotratně - spousta škodného objemu. Chtělo to trochu zvětšit přehaněč - viz obr".
Já tam žádný významný škodlivý objem nevidím. To si žádá možná vysvetlení, jinak bych počítal s dezinterpretací čtenári.


thecure

oprava, doplnění, omluva

Příspěvek od thecure »

Omlouvám se, vypadl mi ten původní obrázek. Je tam jen link :
http://nd.blog.cz/b/betlemska-stirling. ... 871759.gif
Takže dodávám chybějící obrázek. Pro pořádek - HU není hungary ale horní úvrať a DU není domácí úkol ale dolní úvrať :D
Jo ta beta - vždy jsem měl za to že jsou to všecky hejblátka za sebou v jedný rouře a to mi stačilo. Ať už s vychytávkama typu přeběh dráhy prehaneče a pracovního pístu nebo bez nich.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


thecure

Doplnění doplněni

Příspěvek od thecure »

Jo a ty obrázky předtím, tozn.
smbetl_HU.GIF
http://www.upramene.cz/forum/files/smbetl_hu_914.gif
a
smbetl_DU.GIF
http://www.upramene.cz/forum/files/smbetl_du_109.gif
byl můj skrovný návrh na drobné vylepšení původního plánku....
No ale teď jsem to teprv zamotal :shock:
Tak jdu radej spat :D


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Myslím, že nezamotal, dík za vysvetlení. Teď jsem to pochopil i já, a chápu obvykle pomalu. Skutečne v té puvodní konstrukci smbetl.gif mají značný škodlivý objem. I když určité minimum je treba (s ohledem na použitou konstrukci prívodu/odvodu vzduchu) ponechat, aby se v úvratích zcela ten prívod vzduchu neuzavrel.
Zásadnou vlastností beta (nikde jsem to nenašel prímo a zretelne psáno) je jak jsem pochopil progresivní zmena pracovního objemu plynu v závislosti na otáčce. Celková zmenu objemu je v jiných verzích limitována kompresním pomerem, který je zase dán použitýma teplotama. Beta verze to umožňuje dále zlepšit, čím stoupne i merný výkon, krome určitých výhod a nevýhod v symetrii konstrukce. Myslím, že to byl i duvod, proč stirlingy od Philipsu pro auto byl verze beta.


Thecure

Příspěvek od Thecure »

Takže, betu jsme už probrali dost. Myslím že by měl zade dostat slovo někdo další nejlépe

ten kdo na nějakém reálném stirlingu pracuje. Dovolte mi tedy ještě malou rekapitulaci

toho co zde zaznělo v poslední době o školním modelu z Betlémské:

http://nd.blog.cz/b/betlemska-stirling. ... 871759.gif

Shodli jsme se na tom že jsou zde určité rezervy zejména co se týče škodných prostor:

http://www.upramene.cz/forum/files/thum ... tl_140.gif

Navrhl jsem zde zvětšit přehaněč a tyto prostory minimalizovat

http://www.upramene.cz/forum/files/smbetl_du_109.gif

Akord měl dobrou připomínku že je třeba dát pozor aby přehaněč neucpal pracovní válec.
Já zas navrhoval pokusný - laborovací přehaněč ze dřeva...

A co dál?

Napadlo mě, že se tu ještě nerozebíral regenerátor.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Onny
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: pon 01 pro 2008 20:58
Bydliště: Okres Frýdek-Místek

stirling

Příspěvek od Onny »

sleduji Vás pánové. Ale jsem časově vytížen. Dalším korkem je úprava výšky válce(nebo jeho výroba) dle velikosti již hotového přeháněče. Jakmile bude, foto bude taky. :)


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

-Jsem si vedomý, že vlákno nekdy precpávám, ale lze brát ohled na obvyklé balasty a motiv mého psaní. Já se podílel na testu, príprave a sprovoznení 2 reálných stirlingu na zakázku, jeden 500W, druhý 3kW výkonu. Zkoušel a zkouším v tomto smeru taky neco navíc i doma. Budu rád, když tu bude funkčních vzorku co nejvíc a co nejlepší.
-Regenerátor není nezbytne nutný, snižuje o neco výkon ale zvyšuje účinnost. Obvykle se používá natlačená nerezová drátenka na mytí nádobí, jinak bývá regenerátor o cosi lepší, ale čitelne náročnejší.


kutil
Zasloužilý člen
Příspěvky: 766
Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
Bydliště: Morava
Dal: 48 poděkování
Dostal: 269 poděkování

Zvědavost

Příspěvek od kutil »

Akord píše:-Jsem si vedomý, že vlákno nekdy precpávám, ale lze brát ohled na obvyklé balasty a motiv mého psaní. Já se podílel na testu, príprave a sprovoznení 2 reálných stirlingu na zakázku, jeden 500W, druhý 3kW výkonu. Zkoušel a zkouším v tomto smeru taky neco navíc i doma. Budu rád, když tu bude funkčních vzorku co nejvíc a co nejlepší.
-Regenerátor není nezbytne nutný, snižuje o neco výkon ale zvyšuje účinnost. Obvykle se používá natlačená nerezová drátenka na mytí nádobí, jinak bývá regenerátor o cosi lepší, ale čitelne náročnejší.
Ahojky,
můžeš mi posim posim písnout kde by se dal funkční stirling okouknout?
Víš že mám zásadu že je škoda umřít blbé a ten motor mě docela zaujal ;)
Díky H.v.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvědavost

Příspěvek od Ilem »

kutil píše: Ahojky,
můžeš mi posim posim písnout kde by se dal funkční stirling okouknout?
Víš že mám zásadu že je škoda umřít blbé a ten motor mě docela zaujal ;)
Díky H.v.
Jeden funkční Stirling ukazují návštěvníkům ve skanzenu hornictví ve Svatém Janu pod Skalou. ( http://www.solvayovylomy.cz/ ) Je to hezký výlet s vnoučaty a dá se to spojit s nádhernými lomy Mořina (více známé pod názvem Amerika)


"Dum spiro spero"
Ciceron
kutil
Zasloužilý člen
Příspěvky: 766
Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
Bydliště: Morava
Dal: 48 poděkování
Dostal: 269 poděkování

Re: Zvědavost

Příspěvek od kutil »

Ilem píše:
kutil píše: Ahojky,
můžeš mi posim posim písnout kde by se dal funkční stirling okouknout?
Víš že mám zásadu že je škoda umřít blbé a ten motor mě docela zaujal ;)
Díky H.v.
Jeden funkční Stirling ukazují návštěvníkům ve skanzenu hornictví ve Svatém Janu pod Skalou. ( http://www.solvayovylomy.cz/ ) Je to hezký výlet s vnoučaty a dá se to spojit s nádhernými lomy Mořina (více známé pod názvem Amerika)
Ilemku díky, perfektní popis funkce.
Že ty chceš abych ti do Prahy dovezl to trafo :?: :lol: :lol: :lol:
Tu trasu si asi naplánujeme na léto, eště sem ženu neukecal :(
H.v.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvědavost

Příspěvek od Ilem »

kutil píše: Že ty chceš abych ti do Prahy dovezl to trafo :?: :lol: :lol: :lol:
Tak to opravdu není. Lom je teď zavřený a pochybuju, že tam pojedete na štědrý den, nebo ten následující, kdy je ukončení sezóny.

PS.: ani jsem nevěděl, že na těch stránkách je tak hezký popis Stirlinga. posílal jsem to jen kvůli tomu, abys věděl, kde to je.
Naposledy upravil(a) Ilem dne ned 14 pro 2008 21:19, celkem upraveno 1 x.


"Dum spiro spero"
Ciceron
kutil
Zasloužilý člen
Příspěvky: 766
Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
Bydliště: Morava
Dal: 48 poděkování
Dostal: 269 poděkování

Re: Zvědavost

Příspěvek od kutil »

Ilem píše:
kutil píše: Že ty chceš abych ti do Prahy dovezl to trafo :?: :lol: :lol: :lol:
Tak to opravdu není. Lom je teď zavřený a pochybuju, že tam pojedete na štědrý den, nebo ten následující, kdy je ukončení sezóny.
Ty mě taky na všechno skočíš :lol:
Já se zítra optám na tu kusovku a písnu ti meilík, ju?
H.v.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvědavost

Příspěvek od Ilem »

kutil píše: Ty mě taky na všechno skočíš :lol:
:oops:


"Dum spiro spero"
Ciceron
Odpovědět

Zpět na „Přestavba motoru Š120 na stirling“