Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...

Přestavba motoru Š120 na stirling

Moderátor: JiMi

Odpovědět
flatron

rotacni prehanec

Příspěvek od flatron »

Nazdar vsem co se tady ucastni tech uvah. Ja osobne sem zatin nesestrojil zadny komletni stirling ale mam dva rozdelane. Pro moji smulu jsou oba delany s rozmery, ktere jsem odkoukal od ruznych modelu, skratka priblizne.
Ja vim ze mi hned vmetete do tvare to co je nespis pravda, ze velmi a asi nejvice zalezi na KP.Ja tomu vlastne verim a je to logicke ale na druhou stranu pri koukani na youtube nerekli jste si nekdy u tech vselijakejch laickejch helbatek sakra jak se mu to muze tocit a ono se to prece toci.No ja si rekl ze naz zacnu pocitat a delat neco precizniho, zkusim proste stesti a overim si jak moc je pravdepodobne ze se mi to potom rozbehne.To jen tak aby jste vedeli s jakym blaznem mate co docineni. A ted dotaz nebo prosba.
To reseni s rotacnim prehanecem je podle me dobrej napad, krom jednoduzsiho tesneni, vyuziti rotace a snadneho stelovani pootoceni v uvrati a zbaveni se razu vznikajicich pri reverzaci primocareho pohybu mi dela starost jen jedina vec. Jak by mela vypadat konstrukce komory pro tento prehanec.
Pro ohrivani tekutinou bych to jeste pochopil ale stejne bude asi velka stycna ploch ktera bude muset obje poloviny odizolovat a jak to udelat efektivne pri ohrevu treba plamenem. Mohu nekoho z Vas poprosit treba jen o nejaky nacrt Vasi predstavy? Dekuji a drzim palce vsem.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Není problém roztočit stirling s kompresním pomerem 1.1 (tedy skoro žádná komprese). Bude však mít malý merný výkon, bude citlivý na všechny druhy ztrát, hlavne mechanických.

Rotačný prehaneč musí otáčky reverzovat taky, a problém setrvačných hmot zustává ješte v horší podobe. Pokud však nejde o ten JiMiho jakoby otočný kondenzátor. Ten by se mohl vrtet i jedným smerem, ale zase tam jsou další nedorešené veci z hlediska správnosti principu obehu.


flatron

rotary stirling

Příspěvek od flatron »

Diky za reakci a docela me potesilo ze stirling se da roztocit i s tak zanedbatelnym pomerem, osobne nejsem zbehlej ve vypoctech ale zas si docela zakladam na preciznosti vyroby. Momentalne sem trochu na slepem bode ale jakmile se mi podari opravit soustruh tak se do toho rozhodne pustim.
Ohledne toho prehanece. Mnoho konstrukci ktere by se podobaly tomu o cem sem mluvil jsem na netu nenasel, vlastne krom te co prikladam. Je to dost zjednoduseno ale v zasade to nema chybu, jen spravne oddelit studenou a teplou komoru a malou vyseci tam dostat i regenerator ktery bych mozna hornim plastem spojil s teplou stranou a vnitrnim plastem se studenou a samozrejme nejaka ta kovova vypln, jen porad nevim jak nejlepe ohrivat tu teplou polovinu, ohrivat neco kulateho co trci z jedne strany je neco jineho nez ohrivat pulkruhovou plochu aniz bych ovlivnoval sousedni studenou plochu.


thecure

rotační přehaněč

Příspěvek od thecure »

Měl bych nějaké plány, tady:

http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/english/mk_rot.htm

http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/english/rot_se.htm

Nevím ale zda je to nejlepší řešení.
U osy bude téměř konstantní teplota, ochlazování a ohřívání nebude nejspíše nejefektivnejsi.
Kromtoho bude třeba dobře vyvážit aby motor 'neodskákal'


flatron

Příspěvek od flatron »

Moc dekuji za suprove odkazy, konecne neco, co se podoba tomu co si maluju sam, jeste jednou diky.
S tim vyvazenim bych nemel zadnej problem, alespon v tom zadnej zatim nevidim.
S tou teplotou ve stredu mas urcite pravdu ale rikam si nenahrazuje to tim padem i regenerator? Vzdyt funkce je podobna nebo ne?
Stejne s konstrukci tohohle zacnu pozdeji ikdyz uz asi vim z ceho udelam hlavni cast, mam doma totiz stary kompresor a myslim ze po par upravach to mozna i pujde, jen pist asi budu muset udelat jinej, samomaznej, tady je to totiz litina na litinu, ja bych to videl na nejakej kompozit, kamos rikal ze si v praci odlevaji treci doteky na lunety a ze nezanechavaji zadnou stopu na materialu tak to asi zkusim.
Kazdopadne zacnu tim nejednoduzsim a to timhle potom tohle http://www.fdhs.cz/shop/catalog/product ... 0a8d9efa50 a pokud nahodou i to pobezi tak se na to vrhnu.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Tu verzi http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/english/rot_se.htm by chtelo domyslet, protože teplo prostupuje pouze plochou pulválce. Mám obavu, zda se to vubec točilo v reálu, asi bych se i vsadil. Stránka je zajímavá, ale když jsem se podíval na interpretaci volnopístového modelu, tak ješte méne verím, že to autorovi chodí, i když tam má fotku s hrnečkem a jakousi ampulí. Podle mne neví, jak to funguje, jinak by to tak i udelal. Z fotky je zrejmé, že pracovní píst a prehaneč nemá vazbu, pokládám za krajne nepravdepodobné, že je to chodivé i bez vazby. Každý stirling co jsem zatím pochopil má vazbu mezi pístem a prehanečem, včetne volnopístu i kapalinových verzí, dokonce i akustický. Jeden z duvodu je i možnost odebrat jakýsi výkon, nebo dovolit zmenu zatížení.

Flatron, puvodní píst v kompresoru není duvod menit, mužeš více zkazit, než získat. Co je ale skutečný problém, tak by jsi mel zvážit, zda chceš obeh tlakovat, nebo ne(ve druhém prípade 100W výkonu jen tak neudeláš) a pokud ano, tak musiš použít dofukování nejakým minikompresorkem, kroužky nebo jinak se to docílit nedá, tlak po čase uteče. Tlakování však zpusobí prídavné ztráty, všechen pretlak se vyzurí na klice, co zatežuje kliku tak, jako by šel puvodní kompresor naplno. Kupovat hračky za 5 tácu mám za zbytečné, protože se to težko pouze zvetšuje, nabízel to i konrad, radši udelat neco, z čeho leze aspoň tech 100W.
Naposledy upravil(a) Akord dne úte 30 pro 2008 17:59, celkem upraveno 3 x.


Mudrc1
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: úte 30 pro 2008 21:01
Bydliště: doma

skodovka

Příspěvek od Mudrc1 »

koho tady zajima nejaka skoda


Mudrc1
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: úte 30 pro 2008 21:01
Bydliště: doma

vymyslet

Příspěvek od Mudrc1 »

mohli by ste tady vymyslet auto na palenku?????????? :D :) :( :o :lol: 8) :? :shock: :x :P :oops: :cry: :!: ;) :roll: :evil: :?: :idea: :arrow: :|


thecure

auto na .......

Příspěvek od thecure »

Pokud by bylo se stirlingem mohlo by bejt na:
palenku, benzin, naftu, dřevo, uhli, sušený trus atd atd
PS Jako for dobrý, ale asi nás to v našem snažení moc neposune :(


flatron

Příspěvek od flatron »

Muzete mi prosim nekdo rict, k cemu je ta trubicka spojujici komoru prehanece a skrin klikovky.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Mudrc1 píše:koho tady zajima nejaka skoda
Vždyť tady o škodovku ani nejde, ale o stirlinguv motor. Piš k veci.


flatron

Příspěvek od flatron »

Pominte, zapomel sem dat odkaz


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Mudrc1 píše:koho tady zajima nejaka skoda
Vždyť tady o škodovku ani nejde, ale o stirlinguv motor. Piš k veci.
Thecure, zapomel jsi na slunce(nemám čas ani možnost zkoumat videa, je potreba priložit obrázek).


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Tisíce lidí by potřebovalo stirling na pohon čerpadla na ústřední topení.Možná by to nemuselo být s elektrogenerátorkem, ale přímo na čepadlo. Navíc, dobrá zpětná vazba, čím vyšší teplota, tím rychlejší otáčky čerpadla. Stačí výkon 70w, možná i méně. Navíc oběhové čerpadlo konzumuje peníze a výpadek proudu se řeší mnohdy dobrodružně.....nějakou solidní jednoduchou konstrukci, která by byla zvětšitelná pro vyšší výkony. Já vím, stále chci jednoduché a spolehlivé věci.... nebijte mne.


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od chiq »

Jardo :good: :good: :good: presne si stanovil jeden KONKRÉTNY CIEĽ


Odpovědět

Zpět na „Přestavba motoru Š120 na stirling“