Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Moje "škodovka" na vodík!
- Mim
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 855
- Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
- Bydliště: Plzeň
- Dostal: 3 poděkování
Potom jsem se dostal ke knížce z války!
Plynná paliva - Frček Tůma
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Však ono to půjde!!!
- Mim
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 855
- Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
- Bydliště: Plzeň
- Dostal: 3 poděkování
A nakonec Erren
Zmínka o Errenovi rozhodla o vodíku. Začal jsem se tím intenzivně zaobírat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Však ono to půjde!!!
- jeff
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1140
- Registrován: pon 28 lis 2005 1:25
- Bydliště: Praha
- Dal: 33 poděkování
- Dostal: 95 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
dřevoplyn
takováhle věc se skutečně nejlépe uplatní vedle provozu velké pily. Ale s dřevoplynem jsou ještě jiné problémy, než jen okolo pořád běhat. Spalované štěpiny musí být ze suchého, vyzrálého dřeva, aby generátor nedehtoval. Ale to Ty určitě víš. Jinak jsem četl v takové podobné knížce, jakou máš Ty, že 1l benzínu se dá nahradit 3 - 3,5kg suchého dřeva. To zase není tak špatné, myslím pro stacionální provoz. Je to stará technologie, ale určitě si také zaslouží jistou pozornost, v současné době se k ní vracejí výrobci kotlů a v těchto kotlích se pyrolýzním způsobem spaluje nejen dřevo, nebo dřevěné pelety, ale i sláma a vůbec všechny natě ze zemědělských plodin. Letos dokonce vyvinuli kotel na spalování energetické pšenice. Je to všechno dobré, ale bohužel to vyžaduje nepřetržitou obsluhu, proto je třeba, aby se energie tímto způsobem získávala ve velkém provozu, jinak by to nemuselo být ekonomické. Nakonec asi stejně přijdeme na to, že vodík je vodík.
Jeff
Jeff
- Mim
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 855
- Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
- Bydliště: Plzeň
- Dostal: 3 poděkování
pro Jeffa i ostatní
Problémy s dřevoplynem jsem samozřejmě zjistil záhy, ale fakt je, že jsem se na tom motoru ze škodovky dost vyblbnul a vyučil.
Dnes už se konečně dostanu k obsahu mé části fóra. Začnu tím, jaké jsem si stanovil cíle vývoje a jek jsem postupoval. Misovi odpovím hned na jeho otázku, o co se vlastně jedná. Jedná se o pulzní elektrolýzu, s tím, že jak už myslím Iv napsal, do rezonance se musí dostat celý elektrolyzer. Pro každý to je zcela odlišné a buňka se musí najít, nebo chceteli naladit. Dalším velkým problémem je přímé řízení celého procesu. V praxi to vypadá tak, že pokud se vám povede najít správné hodnoty pro provoz buňky, musíte ji v té optimální poloze udržet. Dá se laborovat s proudem, ale to je tak všechno. Proto to řeším dvojitým membránovým ventilem z LPG a další ventil je pro uzavření celého systému. V podvečer budu popkračovat, teď mám ještě nějaké povinnosti.
Dnes už se konečně dostanu k obsahu mé části fóra. Začnu tím, jaké jsem si stanovil cíle vývoje a jek jsem postupoval. Misovi odpovím hned na jeho otázku, o co se vlastně jedná. Jedná se o pulzní elektrolýzu, s tím, že jak už myslím Iv napsal, do rezonance se musí dostat celý elektrolyzer. Pro každý to je zcela odlišné a buňka se musí najít, nebo chceteli naladit. Dalším velkým problémem je přímé řízení celého procesu. V praxi to vypadá tak, že pokud se vám povede najít správné hodnoty pro provoz buňky, musíte ji v té optimální poloze udržet. Dá se laborovat s proudem, ale to je tak všechno. Proto to řeším dvojitým membránovým ventilem z LPG a další ventil je pro uzavření celého systému. V podvečer budu popkračovat, teď mám ještě nějaké povinnosti.
Však ono to půjde!!!
- ZeusJuri
- Stálý člen
- Příspěvky: 69
- Registrován: úte 21 bře 2006 22:45
- Bydliště: Ostrava
- Dal: 1 poděkování
pro Jeff
Dovolím si Tě opravit 1litr bezínu se dá nahradit 1,5Kg suchého dřeva.
http://www.autadoterenu.cz/index.php?vs ... &zobraz=38
http://www.autadoterenu.cz/index.php?vs ... &zobraz=38
I když nemám auto efektivní výroba vodíku mě velice zajímá.
- Mim
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 855
- Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
- Bydliště: Plzeň
- Dostal: 3 poděkování
ještě tedy ohledně dřevoplynu!
Skutečnost je taková, že při maximálním seřízení, se dá motor škoda 120 provozovat na cca 12 kg dřeva na hodinu při středním zatížení, což odpovídá kogenerační jednotce 20 kW elektricky a 40 kW tepelně. Což je velice zajímavé, leč neekologické, velice časově náročné a problematické. Na samotě u lesa bych si to dokázal představit. Mám s tím vlastní zkušenosti. Ale toto není o dřevoplynu, i když, pokud někdo máí zájem, rád mu to všechno předám. Mám kupu kvalitních plánů a i funkční jednotku. Bavme se dále o vodíku.
Cíle, které jsem si vytýčil byly jednoduché. 1.Auto musí mít dostatekek energie na vlastní provoz. 2. Voda musí být co nejméně modifikována. 3. Energetický zisk musí být markantní ( započtena tepelná i elektrická energie) Od počátku to není o tom zprovoznit auto, ale kogenerační jednotku. To jen pro upřesnění.
První zkušenosti: Je důležité mít jištění v podobě sady pro LPG. Za chvíli vysvětlím.
Cíle, které jsem si vytýčil byly jednoduché. 1.Auto musí mít dostatekek energie na vlastní provoz. 2. Voda musí být co nejméně modifikována. 3. Energetický zisk musí být markantní ( započtena tepelná i elektrická energie) Od počátku to není o tom zprovoznit auto, ale kogenerační jednotku. To jen pro upřesnění.
První zkušenosti: Je důležité mít jištění v podobě sady pro LPG. Za chvíli vysvětlím.
Však ono to půjde!!!
- Mim
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 855
- Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
- Bydliště: Plzeň
- Dostal: 3 poděkování
už jsem tu....
Kvalitní článek sice stále ještě nemám , ale přeci se jen chci s vámi podělit o zkušenosti.... V první řadě, pokud chcete zprovoznit motor v autě, je třeba zvolit nejlépe ten, který již nějakou chvíli běhal na plyn. Instalace je snadnější, protože nahradíte v zástavbě pouze nádrž LPG a případně svíčka, ale o tom až později. Nejprve k samotnému elektrolyzeru a elektronice. Elektrolyzer:
Pokud chcete dosáhnout maximálních výkonů, je třeba postavit bipolární elektrolyzer, který má pro motor od 1,2 dfo 2,0 minimálně 100 až 150 článků, pokud se jedná o deskový elektrolyzer o ploše jedné elektrody cca 120 cm2. Pokud zvolíte elektrolyzer s kruhovou elektrodou, je nutné spočítat plochu elektrody a stanovit kapacitu (viz. Iv výpočty.)
Pokud chcete dosáhnout maximálních výkonů, je třeba postavit bipolární elektrolyzer, který má pro motor od 1,2 dfo 2,0 minimálně 100 až 150 článků, pokud se jedná o deskový elektrolyzer o ploše jedné elektrody cca 120 cm2. Pokud zvolíte elektrolyzer s kruhovou elektrodou, je nutné spočítat plochu elektrody a stanovit kapacitu (viz. Iv výpočty.)
Však ono to půjde!!!
- Mim
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 855
- Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
- Bydliště: Plzeň
- Dostal: 3 poděkování
tak zcela ne....
Optimální elektrolyzer nakreslím a vyfotím....Nestíhám....Článek už mám skoro hotový a jen ten čas..... Vydrž!!!!
Však ono to půjde!!!
- jeff
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1140
- Registrován: pon 28 lis 2005 1:25
- Bydliště: Praha
- Dal: 33 poděkování
- Dostal: 95 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
ještě to dřevo
Že bych se seknul? To je divný, mám to v hlavě nějak zafixované. Zítra budu muset najít tu knížku a porovnat.
Jeff
Jeff
- Mim
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 855
- Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
- Bydliště: Plzeň
- Dostal: 3 poděkování
pro Jeffa
Zase tak moc jsi se neseknul. Ono záleží na obsahu mototu a otáčkách. Mě to fakt "žralo" tak 12 kg na hodinu při středním zatížení.
Však ono to půjde!!!
-
- Starší člen
- Příspěvky: 126
- Registrován: ned 25 čer 2006 20:20
- Bydliště: Zlin
- Dostal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
elektrolyzer
Zatim to opravdu vypada na kombinaci elektroniky s bipolarem elektrolyzerem.. Mam pravdu ze nejblize k tomu je asi replika Meyer s 3x 20 ks elektrodama 12x12cm?
Zapojeni bud rotacne z alternatoru na trubkove elektrody nebo normalne-jak mame-na deskove 12x12..
Protoze potom uz se to podoba tomu co mas ve Skodovce jestli se nepletu..
Zapojeni bud rotacne z alternatoru na trubkove elektrody nebo normalne-jak mame-na deskove 12x12..
Protoze potom uz se to podoba tomu co mas ve Skodovce jestli se nepletu..
Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech..
Re: PŘÍTEL
ZDRAVÍM A HLAVNĚ MIMA.TAK ZATÍM TEN VIVYJEČ NEDOVEZL TEN RUSKEJ PROTOŽE JE NA DOVOLENE,ALE SEM MOC ZVĚDAVEJ CO TO BUDE ZAČ.TEN SVUJ VIVYJEČ BUDU MÍT ZACHVILKU HOTOVAJ.BUDE TAM TEDA 37 ELEKTROD VELKEJCH 110 NA 175mm.NO A MEZERA TAM BUDE TAK 3mm.JEN BYCH SE CHTĚL ZEPTAT JESTLI NEVADÍ,ŽE TY ELEKTRODY BUDOU LESKLY.
- Mim
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 855
- Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
- Bydliště: Plzeň
- Dostal: 3 poděkování
Omluva!
Mimo téma (offtopic)
Omluvám se všem, za odmlku. Utrpěl jsem nějakou "menší" otravu - asi z jídla. Mám ještě dost silné křeče....(už druhý den) a snad do večera to bude lepší. Zatím mi dělá potíže i sedět u complu....
Však ono to půjde!!!
- jeff
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1140
- Registrován: pon 28 lis 2005 1:25
- Bydliště: Praha
- Dal: 33 poděkování
- Dostal: 95 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
otrava
Mimo téma (offtopic)
Taková otrava je ale pěkná otrava. Doufám, že jsi nejedl nějaké houby, třeba muchomůrky bílé. Tak se brzy uzdrav, meruňky včera byly velmi úspěšné!
Jeff
Jeff