aNONym píše:Citroen AX 1.2 + 2x fontánkový mlhovač made in Baumax = hrubá měřitelná úspora zhruba 15 - 20 %. Jiná věc je, že :
- mlhovací vložky jsou napájeny 24 V (= plus ještě jeden pomocný aku, který se pomocí relé přepne / zapojí do série k hlavnímu aku)
- čas od času se musí vyčistit membrány mlhovačů
- životnost membrány 500 - 700 hodin (náhradní pak stojí stojí 125 korun)
- životnost vlastního měniče zhruba 2 - 4x víc než membrána (dávám to za vinu otřesům v autě / nekvalitě výrobku)
Ale i tak se to vyplatí. Nebo snad ne ??
Těch 85 je hodně, ale vztáhneme-li ten nárůst k výkonu, pořád jsem někde u cca 5 - 10 %.
---
Na Citroenu možná skutečně bude víc, je-li tam všem jak píše, ovšem těch 20% vidím jako hranici možností.
Pokud spočteš vše, co to vyžaduje a neopomeneš i vyšší opotřebení samotného motoru (to tam bude zcela jistě, ovšem nutno agregát rozebrat a porovnat se stejným, co jezdil bez úprav...), pak opět pojde nula od nuly.
Čili - ano, jednoúčelový pokus, ovšem pro trvalý provoz to nemá přínos...