[quote="Akord"
Martin, napiš, radeji, co presne napsal Karban špatne, nenapsal jsi taky žádný argument.
Je normální použít expanzi na prirovnání jak k pritažení, tak k odpuzení, závisí od toho, zda se práce odevzdává. Podle konstrukce jsou možné oba zpusoby. Jde jen o smer síly. I když Ty samozrejme čekáš práci(expanzi) pomocí odpuzení, není to podstatné.
Který píst je první a v jaké pozici je jednoduché. Kterýkoliv a kdekoliv, když rekneš TEĎ. To ja zároveň výchozí bod pro započtení otáčky. Začáteční čas, místo a číslo pístu mužeš volit jakkoli. Pokud se do tohoto výchozího bodu (reprezentující zároveň začátek zkoumaného časového intervalu) vrátíš (pomocí rotace) v jiném čase, máš otáčku a konec intervalu na bilanci práce a výkonu počas této otáčky.
Resumé. Otáčka je garance, že se bude dej opakovat stejne a se stejnou bilancí. Začátek pro zápočet práce je možno vzít kdekoliv. Není ani dokonce rozhodující, zda se motor rozbíhá z klidu, nebo už beží, když ten odpočet práce odstartuju (týká se znaménka celkové bilance +-, pri rozbehu a stejném znaménku samotná velikost práce samozrejme pomalu stoupá).[/quote]
odpověď..
1...karban nenapsal nic špatně...plně s ním souhlasím...ale ne v souvislosti s motorem , který tady řešíme....TEČKA.
.
2.......
Akord - moc se omlouvám při veškeré úctě k tobě...ALE.. : ...
právě jsi odborně a zcela erudovaně odpověděl respektive řekl to co já jsem neuměle a amatersky prohlásil v mé obhajobě motoru...
souhlasím s tebou v plném rozsahu....
jen...doplňující...na píst působí pracovní síla po celou dobu , tj, 360°...180°větší...ta odpudivá...a 180°ta přítažná...mimo...cca 10-12°u DU a HU kdy jsou písty v této poloze v neutrálním stavu....zjištěno pokusy...poměr sil přitažlivých a odpudivých...obou v plus energetické bilanci v práci proti klice...jsem nezjistil...na to je moje laboratoř na kuchyškém stole slabá...
...bohužel je zde jen a jen plusová energie....při působení na kliku nevzniká žádná protienergie...mimo ztát vzniklých třením v jednotlivých komponentech...tj píst-válec...čep válec - klika---klikové ložisko a ložisko klikového hřídele....dle měření jsou tyto ztáty zcela zynedbatelné jako u běžného spalovacího motoru....ba...velmi menší, protože válec není klasika...sle "JEN" jakési vedení pístu...
...drahý Akord...myslím , že jsme si oba vysvětlili, svoje postoje...karbana do toho nebudu tahat...ten mě může být ukradenej...
....skončíme tuto debatu....já vím a znám přesně tvoje instrukce a připomínky a kupodivu se shodují s mými poznatky jsme vlastně zajedno
ani nevíš jak jsem rád, že vlastně uvažujeme stejně.....jen výsledek si každý vysvětlujeme jinak....dnes jsem investoval jen tak 800.-Kč do tohoto šíleného stroje.....nějak jsem tomu propadl....znáš to...droga....
...jinak děkuji všem, kdo mě nezrazují i zrazují....každý podně pečlivě zkoumám...i toho karbana....a dělám si ..SVOJE...závěry...děkuji gromit za další poznatky a rady pro konstrukci a poota za morální podporu...
...Akord děkuji za vše...a jem rád , že jsi potvrdil moje teorie....a dík všem ostat¨ním....martin11
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
... věřím, že se " TO " povede ......