Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Magnetické Pístové Motory

Své příspěvky můžete psát do "Diskuze".
Odpovědět
Karban

Příspěvek od Karban »

Mimo téma (offtopic)
Aquarius1 píše:Běž si hrát se sekačkou z auto-ventilátoru :D
Já si ní hrát nemusím, to je stroj, konající užitečnou práci.
Stál mi je trochu času a práce, nevložil jsem do něj žádné finance.
---

Zde jde ovšem o experiment, kde vířivé proudy hrát žádnou podstatnou roli nemohou, to je přece jasné.

.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: mag.píst motor

Příspěvek od Akord »

martin11 píše:teflon..??....kevlar..??..silon..??.. hliník..??...mosaz..??..anticoro..??..
Antikoro je široko daleko nejhorší trecí materiál. Zadírá se i s plasty, tím, že vnejší nečistoty, nebo i trení udelají mikrozrnka nerezi, které se našopují do plastu a už to jede z kopce. Lze použít pouze mimorádne. Mosaz je nesrovnatelne lepší, hlavne pokud je prípustné aspoň trochu oleje. Protejšek je dobrý presne chromovaná tyčka. Stačí často i leštená ocel. Teflon je dobrý pouze pro malé rychlosti a tlaky, když tak aspoň plnený teflon, nebo silon. Teflon se ze všech vybije nejdríve.

...Jen aby Karbanovi tu autosekačku jednou pár lidí nezávidelo...


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

komponenty magnetického motoru

Příspěvek od martin11 »

Akord dík za info...jestli nic nevím o magnetech, tak toho vím ještě méně o materialech...mohl bych udělat ty písty a ojnice z mosazi...ale....bojím se ....na pístu a ojnice je pístní čep...a ten musí být z té 10mm materialu.a mosaz není tak pevná...čep zde bude 6 mm a síla výbuchu...tj síla neodymu je v HU cca 20kg,,!!!!!...proto Fe...a antikoro...silnější to udělat nemohu...neboť se mi při zdvihu 17 mm nevejde na rozvodové kolo hvězdice více pístů než těch 12....při menším počtu pístů bych musel zmenšit toroid...a to nejde, protože veličina Lambda. je 0,2 - 0,4..délka ojnice musí být nějak dlouhá...to jsou problemy, kterými se karkulka prokousává...a to všechno se odvíjí od použitého neodymu....popisuju to proto, že jestli se někdo pustí ro replikace....tak znova upozorňuju....není magnet jako magnet....pro každý jednotlivý kus...typ...se musí udělat osobitá konstrukce...všeho....
...závěr....píst antikoro....válec teflon...mazání grafit...mazat budu moci..a dokonce udělám ve válcích otvory pro gravitační mazání...martin11 :lol:

Mimo téma (offtopic)
...jen odskočím....nestačím se divit...sakačka z ventilátoru...karban pošli fotku...teď asi nesekáš...ale až bude tráva...zajímá mě ..jak vypadá trávník...typuju, že to muže být jen strunová sekačka....nic jiného sekat nemůže...ale strunovka zas musí mít otáčky...to ventilátor z jistejch duvodů nemá...je zde nějaká převodovka..??...ve starým počítači mám také ventilátor...zkusim někdy udělat sekačku.... :idea: jen co dodělám tenhle motor....jestli se ovšem bude točit...tah ho nejdřív dám ...do sekačky....


... věřím, že se " TO " povede ......
Jerry.M
Starší člen
Příspěvky: 174
Registrován: úte 06 led 2009 11:32
Bydliště: DCA
Dal: 2 poděkování
Dostal: 13 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerry.M »

Mimo téma (offtopic)
Akord je síce skeptik, ale spon dobre poradí a nespochybnuje všetko za kazdú cenu.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

jen dodatek...k dilum motoru

Příspěvek od martin11 »

Mimo téma (offtopic)
...ještě jednou děkuju všem za dobré rady na mém SZ...
Akord není skeptik....Akord je více než praktik s velkými znalostmi teorie, kterou spojuje s praxí....
...a když někomu odporuje....tak zcela logicky....takže ne , že by odrazoval, ale má názor podložený jak teoreticky, tak prakticky.....
...a já osobně tajně doufám, že poprvé v životě nebude mít pravdu s toroidem u mého magnetického motoru....a proto motor dělám....ověřit teorii v praxi....urychlovač ve Švýcarsku je na tom stejně....martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Jerry.M
Starší člen
Příspěvky: 174
Registrován: úte 06 led 2009 11:32
Bydliště: DCA
Dal: 2 poděkování
Dostal: 13 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerry.M »

Mimo téma (offtopic)
Nemyslel som to v zlom. Chcel som len poukazať na rozdiel medzi ním a Karbanom, ktorý tada moc neradí a len všetko zhadzuje.


Karban

Re: komponenty magnetického motoru

Příspěvek od Karban »

martin11 píše:...jen odskočím....nestačím se divit...sakačka z ventilátoru...karban pošli fotku...teď asi nesekáš...ale až bude tráva...zajímá mě ..jak vypadá trávník...typuju, že to muže být jen strunová sekačka....nic jiného sekat nemůže...ale strunovka zas musí mít otáčky...to ventilátor z jistejch duvodů nemá...je zde nějaká převodovka..??...ve starým počítači mám také ventilátor...zkusim někdy udělat sekačku.... :idea: jen co dodělám tenhle motor....jestli se ovšem bude točit...tah ho nejdřív dám ...do sekačky....
Fotka až po mém vstupu na vzdálenou zahradu.

Nevyjádří ale víc než popis:

Z plechu udělaná placka, průměr cca 500 mm, s okolkem šířky cca 50 mm kvůli točící se vrtuli. V jednom rohu je volný prostor, aby tráva měla kam vyletět. Vpředu je ten okolek nižší, zhruba 15 mm, aby se tráva při nájetdu neohýbala příliš nízko.
Z trubek dva nosníky,přišroubované k plechu, jdou šikmo dozadu, nahoře jakoby řídítka.
Kolečka jsou plasotvá, dvě vpředu, jedno vzadu - vyráběla se pro ruční vozíky. Plastový disk, gumová obruč, průměr asi 200 mm.

Čili běžný domoděl, který se fušoval v dobách, kdy sekačky nebyly, ovšem kutílci na to dávali obyvkle nebezpečné elektromotory na 220 či dokonce 380V.

Motor je stejnosměrný, s permanentnními magnety na statoru a komutátorem, 12V, z chladiče vozu Alfa-Romeo. Je umístěn hřídelí dolů, usazen je na třech sloupcích z ocelových trubiček.
Průměr motoru je zhruba 120 mm, výška 80 mm.
Na hřídeli je unašeč, průměr zhruba 60 mm, na něm je třemi šrouby M6 přišroubována klasická vrtule z tvrdého materiálu, šířka listu asi 50 mm, průměr vrtule je menší, než průměr celé sekačky, tedy o něco méně než 500 mm.

Jako zdroj je použit olověný gelový akumulátor, 12V 12Ah.
Umístěn je za motorem, mezi úhelníky z plechu.
Přívody jsou z kabelů o průřezu 6 mm2 s konektory.
Vypínač je umístěn na držáku na samotném motoru - není žádoucí mít dlouhé vodiče např. až na řídítka kvůli zbytečným odporům.

Odběr je cca 1,5 A bez záběru, ovšem při zajetí do hustší trávy stoupá až k cca 10 A. Příkon je tedy zhruba 120 - 150W.

Výška vrtule je přibližně 5 cm nad terénem.
Pokud se udržuje trávník tak, aby stonky nebyly vyšší než 8 -10, max. 12 cm, nečiní sekání potíže. Při vyšší trávě pochopitelně stoupá odběr.
Dvě nabité baterie 12Ah stačí na plochu 3 - 6 arů.

----------

Na obrázku jsou dva elektromotory z větráků chladiče dodávkového vozu, podobné tomu na sekačce.
Tyhle dva jsou kvalitnější, přední a zadní víko je tlakový odlitek z hliníku, výkon by mohl být cca 250W.
Nabízí se využití např. na malé vozítko - pak by hnal každý na jedno zadní kolo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Martin, teflon se na to nehodí(leda bys to totálne prehrál), když už, tak lépe se chová nerez v silonu, vydrží víc, hlavne, pokud je nejaká kapka oleje. Mám obe verze vyzkoušené na turbine a na čerpadle. Podceňuješ mosaz, stredne dobrá mosaz je stejne pevná, jako pevnostne neznačené šrouby treba M10. Bronz bývá na tom pevnostne ješte lépe, ale na trení je mosaz lepší. Co do trení je bronz lepší, než nerez (v uvozovkách - asi nic horší, než nerez není). Holý teflon je moc mekký hned se vytluče a je ho škoda. O dost lepší je taky vysokomolekulární polyetylen, často predčí i silon(polyamid).
Já bych rekl, že ta Karbanova kosačka muže být zajímavá. Zvlášť, když uvážím, kolika kW spalovacím motorum konkuruje.


Tuco
Zasloužilý člen
Příspěvky: 243
Registrován: stř 10 zář 2008 17:53
Dostal: 10 poděkování

Re: komponenty magnetického motoru

Příspěvek od Tuco »

Mimo téma (offtopic)
Karban píše:Čili běžný domoděl, který se fušoval v dobách, kdy sekačky nebyly, ovšem kutílci na to dávali obyvkle nebezpečné elektromotory na 220 či dokonce 380V.
Sice to sem vůbec nepatří (promiň Martine), ale tohle mi vážně připomnělo tu naši. Protože se motor z mopedu strašně hřál, přestavěl to děda na elektromotor z velký stolní rozbrušovačky (výkon nevim, ale těch 380 do toho vedlo), vždycky se z ní musel přendat na tu sekačku. Průměr bubnu byl odhaduju kolem 700mm a když se s tim zajelo do kamínků tak nebyl problém vytlouct okno. 8)


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

komponenty motoru

Příspěvek od martin11 »

Akord píše:Martin, teflon se na to nehodí(leda bys to totálne prehrál), když už, tak lépe se chová nerez v silonu, vydrží víc, hlavne, pokud je nejaká kapka oleje. Mám obe verze vyzkoušené na turbine a na čerpadle. Podceňuješ mosaz, stredne dobrá mosaz je stejne pevná, jako pevnostne neznačené šrouby treba M10. Bronz bývá na tom pevnostne ješte lépe, ale na trení je mosaz lepší. Co do trení je bronz lepší, než nerez (v uvozovkách - asi nic horší, než nerez není). Holý teflon je moc mekký hned se vytluče a je ho škoda. O dost lepší je taky vysokomolekulární polyetylen, často predčí i silon(polyamid).
Já bych rekl, že ta Karbanova kosačka muže být zajímavá. Zvlášť, když uvážím, kolika kW spalovacím motorum konkuruje.
...Akord dík...asi to tak udělám...ne ..nechám udělat...já se s tím mužu maximálně vyfotit...!!!...mosaz bude stejně drahá...laciná ...jako anticoro...a určitě se bude lépe obrábět..a navíc, což bude důležité menší tření....teď jde o to , kde ji budu shánět...ta moje strojírna dělá 95% anticoro...tak má majitel přehled...mazání není problem ...jak jsem psal budou mazací kanálky- jak napsal pepe grafit...ale nebudu strouhat tužky...ale nějaký grafitový spej....ložiska už mám ...dal jsem malinko více za krytá gumou, protože jinak by se do nich prášilo....nejsou nijak krytá, spojení magnetů s vlastním pístem vyřešeno a nalepení magnetů na toroid také...z toroidu jde hrůza ...průměr 50 cm 72 magnetů....tedy bude....jinak žádné problemy....kdyby nekoho něco napadlo ...tak napište....ale ...neřešte sekačky....bohužel se tomu nevyhneme....ono je to svým způsobem ale poučné...tedy ty sekačky....z ventilátoru...děkuju všem ...martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Mám vynikající zkušenosti s molybdensulfidem, tedy molykou tedy mos2. Dokonce si liju do motoru olej s tímto fenomenem. A šupajdí to zvesela.Věř mi, že na snížení tření je málo lepších věcí. Dokonce homosexuální, tedy homokinetické klouby by bez molybdensulfidu nefungovaly tak dlouho. Je to prostě dobrý kámoš. Doporučuju vřele na jakékoli tření.
http://www.vkloziska.cz/plasticka-maziv ... aziva.html


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

motor... a nejen mazání

Příspěvek od martin11 »

Jarda O. dik za info...a nejen muj motor musí být mazán...jak praví klasik...kdo maže ten jede...mohlo by vzniknout vlákno mazání....ale vidím to jasně...ihned by to bylo o úplatcích...tak zpět....mazání čehokoli...je dost důležité....a to nemlüvím o sexu.... :oops: ...Poota psal MOLIKA.......to kdys´ bylo...u mýho motoru to není až tak duležitý...jestli to pojede...tak i nasucho...pak to přimáznem...tohle tema se na foru nikde neřeší....mazání....ve smyslu olej...abysme si rozuměli.... dost důležitý technický obor na kterém často končí odvážné projekty......jardo dík....zdravím tvoje ovečky....martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
jelo
Stálý člen
Příspěvky: 31
Registrován: čtv 03 črc 2008 20:06
Bydliště: východ SR

motor

Příspěvek od jelo »

Keď ešte nemáš toroid zlepený,skús sa zamyslieť nad rozoberateľnou variantou pre prípad,že sa ti motor neroztočí hneď na prvý krát.Potom ti pomôžu skúšky s jedným alebo dvoma magnetmi na statore(samozrejme taký istý počet piestov oproti statorovým magnetom).
Jelo


Karban

Re: motor

Příspěvek od Karban »

Mimo téma (offtopic)
jelo píše:Keď ešte nemáš toroid zlepený,skús sa zamyslieť nad rozoberateľnou variantou pre prípad,že sa ti motor neroztočí hneď na prvý krát.Potom ti pomôžu skúšky s jedným alebo dvoma magnetmi na statore(samozrejme taký istý počet piestov oproti statorovým magnetom).
Jelo
Ano, obecně platí, že při experimentech je vhodné montovat podobné jednotlivé elementy rozebiratelně, seřizovatelně či jinak variabilně.

U tohoto pokusu však podstatné ani kolik těch magnetů bude, ani jak budou rozmístěny - účinek bude stejný...

.


Uživatelský avatar
Aquarius1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1195
Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
Bydliště: Planeta Země
Dal: 5 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Re: motor

Příspěvek od Aquarius1 »

Mimo téma (offtopic)
Karban píše:
jelo píše:Keď ešte nemáš toroid zlepený,skús sa zamyslieť nad rozoberateľnou variantou pre prípad,že sa ti motor neroztočí hneď na prvý krát.Potom ti pomôžu skúšky s jedným alebo dvoma magnetmi na statore(samozrejme taký istý počet piestov oproti statorovým magnetom).
Jelo
Ano, obecně platí, že při experimentech je vhodné montovat podobné jednotlivé elementy rozebiratelně, seřizovatelně či jinak variabilně.

U tohoto pokusu však podstatné ani kolik těch magnetů bude, ani jak budou rozmístěny - účinek bude stejný...

.
Existuje něco co by jsi nevěděl?? :D Volné energii se věnuji už nějaký čas a to i v době kdy jsem nevěděl nic o tomto foru kde se dozvídám díky jiným úžasný věci o kterých jsem neměl ani páru,jen jsem tomu neříkal volná energie,prostě jsem jen bastlil pro potěšení ale ty jsi snad vševědoucí,není tema kde bys neměl námitek.Co takhle začít taky trochu radit a pomáhat, jsi rádce ;) a pokud znáš řešení rád si přečtu cokoliv co rozšíří můj obzor. :idea:


Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
Odpovědět

Zpět na „Seriál o magnetech + Diskuze“