Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...

Auto na stlaceny vzduch

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Další info from Geneve

Příspěvek od Akord »

aNONym píše:To: Akord
Ahoj, ty opravdu si myslíš, že jsou jimi uváděné údaje jenom pouhý podvod ?? Myslím si, že by si to nikdo nelazl, protože to by byla jistá sebevražda. ;)
Ano myslím a taky mám pro to nejaké udelané počty. Dnes nikoho neprekvapí, když je na papíre neco jiné, než ve skutečnosti. Práve to MDI beželo na Nove ve zprávách. Úplne náhodou opomenuli ríct neco jako že auto má akční rádius treba 20km(a proto si ho objednali jako príklad pro letištní provoz - to si však pamatuju i elektrovozíky pro prepravu pošty na nádražích) . Dále energetická neefektivita akumulace pres stlačený vzduch, elektromobil je v tomto mnohem lepší. Vzduchoauto má jedinou výhodu, témer nekonečný počet nabíjecích cyklu, platí za to však složitostí motoru, elektrický motor v porovnání se vzduchovým žije taky témer nekonečne. Je to pouze alternativa pro krátké trate. Kdyby tam dali alespoň rekuperaci. Podával jsem s kolegou návrh financovaný pres APVV z EU na podobné auto s dohríváním peletama, avšak s využitím kompresního tepla(na rozdíl od MDI) a hlavne rekuperací brždení, odbornými a administrativními kritériami to celkem dobre prošlo ale z nedostatku "dostatku penez" byly vybrány treba projekty rešící design nábytku. Kdo ví, že APVV je státem kontrolovaná agentura na podporu výzkumu a vývoje, tak asi není treba komentár.
Takže MDI podvod není, ale jeho parametry jsou účelove dezinterpretovány ostatne jako dnes v mnohém. Žijeme v docela ponoreném svete.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Další info from Geneve

Příspěvek od Ilem »

Akord píše:Úplne náhodou opomenuli ríct neco jako že auto má akční rádius treba 20km
Akorde tentokrát se mýlíš. Koukal jsem výjimečně na TV. Říkali tam, že naplnění nádrže vyjde na 40 Kč a dojezd na jednu nádrž je 200 km. Tohle si přesně pamatuju, protože jsem si říkal, že je to nějaké SciFi.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Karban

Příspěvek od Karban »

Čísla z TV = honění senzací, nic víc.

V praxi se podobný systém používá/používal u torpéd, malých průmyslových lokomotiv, u pomocných agregátů různých strojů apod.

Kdo si chce hrát, může si koupit motůrek na CO2.
Nevím, jak trh dnes, ale v 80. letech byl Modela 0,27 ccm za 175,-.
Na origo nádržku běhal 30 - 70 vteřin, což na srandovní polétání stačilo...

8)


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Další info from Geneve

Příspěvek od Akord »

Ilem píše:
Akord píše:Úplne náhodou opomenuli ríct neco jako že auto má akční rádius treba 20km
Akorde tentokrát se mýlíš. Koukal jsem výjimečně na TV. Říkali tam, že naplnění nádrže vyjde na 40 Kč a dojezd na jednu nádrž je 200 km. Tohle si přesně pamatuju, protože jsem si říkal, že je to nějaké SciFi.
Nepríjemné je, že nemám obavu, že bych se v tomhle mýlil. Prece nejsem redaktor. Je to čistý blábol, vždyť se zamysli. Pokud by to byla čistá elektrina, tak je to asi 7kWh. Ztráty kompresí témer polovina a máš 4kWh. Ztráty v jejich motoru neuvažuji, ať je ideální. A zkus si predstavit, že pomocí 4kWh s takovým autem prejdeš 200km. Je to výkon mopedu. Aby nebyl vysoký odpor vzduchu treba nejvíce 60km/h jsou to pres 3 hodiny, tedy nutný je výkon motoru 1.3kW. Zkus si predstavit rychlost 60km/h, s motorem 1.3kW. Žádný kopec ani vítr nesmí být. Možná i tech 60km/h je moc, pokud by bylo 40km/h, bude to 5 hodin, a výkon motoru 800W. Co z tohoto je lepší, zdá se Ti to reálné? Co vím, tak ti idioti pritom zamlčují, že používají na tyhle prípady dohrev vzduchu benzínovými horáky, to ovšem do ceny toho komprimovaného vzduchu započítáno není.

V ČR je elektrina číselne levnejší, než v SR ale ať místo 7kWh je na začátku 10kWh.
(Uvažováno predtím omylem z ceny elektriny 6 slovenských korun/kWh místo českých.)

No a pak si lze výkon motoru a akční rádius spočítat z objemu a tlaku nádrže, což jsem udelal. Vyšlo mi, že možná pul hodiny, spíše ale 15 až 20 minut, podle jízdy. Už vidím, jak behem pul hodiny projedou 200km. Stačí se podívat, jaký výkon je treba po rovine pouze pro prekonání odporu vzduchu i v prípade auta modelovaném v aerotunelu. Takovéto marketingové informace jsou pomalu srovnatelné s válečným stavem.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

Já jen, že ten dojezd zmínili. Smyslnost toho čísla už je věc druhá


"Dum spiro spero"
Ciceron
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Další info from Geneve

Příspěvek od Akord »

No ano. Dojezd rekli 200km, ale na jedno naplnení nádrže za 40Kč to tech 200km nedojede. Za tech 40Kč dojede pouze 20km pri nám obvyklém srovnání s jinými auty. Ať 50 a po lede, i když tomu neverím. Tech 200km pouze po dohrátí benzinem, krome toho bez kopcu, vetru a brzd. Zamlčení tohoto je proste lež, protože vzduchová nádrž není jako benzinová nádrž. To si mám zvykat na informace tohoto druhu?


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

auto na vzduch

Příspěvek od martin11 »

...v odkazu ještě bylo.....doma na elektřinu naplnění cca 8 hodin...u special pumpy 2 minuty....to mě vede k uvaze..., že...to je na kapalný vzduch...je to možné...pak by ten výkon při objemu nádrže mohl stačit....jen nevím jak rychle teče kapalný vzduch....???....martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: auto na vzduch

Příspěvek od la »

To stlačení není zas tak moc velký problém jako to ,že ten vzduch se musí u toho chladit a to už je dražší zařízení.To by mě zajímalo jak to hifi-ama-profi vyřešili. :D Konečně ten časový rozdíl v plnění,taky hovoří.Možná že to malý zařízeníčko vozí sebou.Při expanzi ale zase ten kapalný vzduch teplo odebírá s okolí a při nehodě byto bylo dost hrubý.Jsme zvyklí že auta chytnou a takhle je to o omrzlinách. :shock: Na kapalný vzduch se ten motor auta určitě nebude přehřívat.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Kapalný vzduch tam zcela jiste není, to by tlak pri teplote okolí musel být podstatne vyšší. Je tam plynný vzduch stlačený na 300bar (atm).


omeletka
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: pon 22 říj 2007 17:57
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od omeletka »

O kvapalnom vzduchu som ani ja nikde nič nepočul ani nevidel.
Určite to bude iba vo forme plynu. Ten motor kompresor, tak ako je konštruovaný bude tlačiť do nádrží iba plynnú formu. Keby sa mal stlačený vzduch v aute aj skvapalňovať, tak by do autíčko museli ešte zopár vecičkamy zaťažiť (ďalšie kilá naviac).


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Kapalný vzduch

Příspěvek od Ilem »

Kapalný vzduch se získává tím, že se atmosférický vzduch zbaví prachu, CO2 a vlhkosti a stlačí až na 200 násobek normálního tlaku. Následně se ochladí studenou vodou a pak se nechá rozepnout do prostoru na tlak 20 až 30 násobek normálního tlaku. Tím jeho teplota silně klesne a takto ochlazeného vzduchu se použije k předchlazování dalšího vzduchu v protiproudném chladiči. Postupně se dosáhne tak nízké teploty, že vzduch zkapalní za 20 až 30 násobku běžného tlaku. Kapalný vzduch tvoří namodralou kapalinu o bodu varu -190 °C.
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vzduch


Nevidím v tom až tak velký problém a troufám si tvrdit, že bych to zvládl i v amatérských podmínkách. Ale naplnění nádrže za 40Kč, to aby měl člověk "napíchnutou" pouliční lampu a plnil jen v noci.


"Dum spiro spero"
Ciceron
omeletka
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: pon 22 říj 2007 17:57
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od omeletka »

Hmmm...
žeby mali ten motor naozaj kŕmený kvapalním vzduchom?

Koncept zcela přeplňovaného motoru
http://www.navratiltech.com/pdf/Motor_concept_CZ.pdf


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Nepočítejte s tím, že by se někdy něco podobného rozšířilo. Je to zcela k ničemu. Kdo měl co dočinění s průmyslovým pneumatickým systémem ví, jak náročná to je soustava a jak náchylná. Vícestupňové kompresory pracují s přiměřeně menší účinností, než klasický jednostupňový. a je zcela jedno, jestli jde o šroubový, pístový, wankel nebo vysokotlaká turbínu....6 atm je něco jiného než 300. Myslím si, že to nikdo nemůže brát vážně.....
Vlastně může. Já jsem též zaníceným příznivcem elektroudělátek, jimž nerozumím. Možná tím někomu kopu hračky do kanálu, ale z tohohle mraku nezaprší. Vím totiž náhodou, o čem je řeč. 8)
To bude lepší na péro nebo setrvačník.nebo na bioplyn.... :oops:


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Nový pohon

Příspěvek od Ilem »

Teď mě napadla revoluční myšlenka. Každý ví, že kapalina se čerpá daleko líp, než plyn.
Co takhle do nádrže se vzduchem tlačit odspodu vodu, až vzduch zkapalní. Pak stačí přes hydromotor vytlačit vodu ven a pohon je na světě. Vlastně další druh auta na vodu.
To je tak velká blbost, že by se to mohlo ujmout. :P
Neměl bych si to patentovat :?:

Samozřejmě si dělám srandu, ale vsadím se, že se najde pár nadšenců, kteří budou uvažovat o tom, jestli by to nešlo.
Ne sázet se už nebudu, ty minulé boty byly pěkně hnusné.


"Dum spiro spero"
Ciceron
jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Ano, jedná se o princip hydraulických akumulátorů tlaku. Já bych zase stlačoval vzduch hydraulickým pístem. Velikánským. A finální stlačené množství by bylo přesně na jednu plnou nádrž vozítka. A nebo použít výstředníkový lis. Navrhuji pětset tun a více. Jediné plácnutí a nádrž je plná......Něž bys řekl švec. Takový injekční pleskanec. A nebo vzduch stlačovat výbuchem. U pumpy by sis koupil šrůtku dynamitu a jak by ti došel vzduch, do patřičného otvoru by jsi zastrčil náplň a zažehnul šnůru. autíčko by nadskočilo a měl bys full. :esilenced:


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“