Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Alternatívne pohony automobilov

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
Uživatelský avatar
krakonos
Starší člen
Příspěvky: 185
Registrován: sob 31 led 2009 22:36
Bydliště: CZ

Re: integrované elektromotory

Příspěvek od krakonos »

gromit píše:zase nevím, kam nejlíp to dát:
http://www.e-traction.nl/
dobrej pramen

Lohner Porsche 1901 - bezva elektro fáro
Obrázek
nádhera


* * * * * * * *

pro lenochy překlad :smoke:

http://translate.google.com/translate?h ... 26hs%3DoMX


Nenchnete se okmalat sývm mokezm , ve zkunočtesti to mžůe být teřba jniak . Toto si přteči jšetě jendou vemli pomlau a nalhas ! Rozmuíme si ?
madmed
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: pon 30 bře 2009 9:05
Bydliště: Praha

Pruzinovy akumulator

Příspěvek od madmed »

Dobrý den, na internetu nemuzu nic najit, tak by me zajimalo jestli to nevi nekdo zde. Existuji pruzinove akumulatory (motory) vetsi nez jsou treba v budiku nebo ve starych gramofonech? Mam na mysli neco pro mnozstvi akumulovaneho vykonu 10kWh, jak by to bylo zhruba velike, a jaka je ucinnost neceho podobneho? Jsem tu novy¨, tak pokud se ptam hloupe, tak me prosim nekamenujte. Dekuji


Karban

Re: Pruzinovy akumulator

Příspěvek od Karban »

Různé menší orloje např....


Uživatelský avatar
hapalainen
Starší člen
Příspěvky: 196
Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
Bydliště: Norsko
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od hapalainen »

mnozstvi akumulovaneho vykonu 10kWh,
Pokud jsem dával ve škole pozor a něco si zapamatoval, tak výkon se udává v kW a né v kWh. Např Škoda Felicia 40, nebo 50 kW.


Hlavní je vyhrát zápas
lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2448
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Příspěvek od lajos »

Jenže on nemluvil o výkonu ale o akumulovaném výkonu a tam by ta kWh seděla


Karban

Příspěvek od Karban »

Správně.

Natažením pružiny ukládám energii, tedy kWh, nikoli pouze výkon.

Stejně tak jako u akumulátoru - Ah x napětí baterie, tedy opět Wh, resp. kWh.

8)


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Velké pružiny se zvyknou delat plynové/vzduchové práve i kvuli hustote energie v nich obsažené, lze je udelat celkove lehčí. Viz treba kamiony a náklaďáky (pružiny nezameňovat s tlumiči). Dají se navrhnout i tak, aby meli únosné ztráty, zvlášť, pokud nemají akumulovat dlouhodobe. Nevím, co by dovolila moderní hodinová pružina, spíše se delají moderní kompozitní setrvačníky. Klasická pružina proti pneumatické by nemusela mít ztráty typické pro dlouhodobou(hodiny) akumulaci v podobe pneumatické pružiny/amumulátoru.Zkusím taky popátrat.


Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

auto na péro

Příspěvek od gromit »

jinými slovy - pružinový akumulátor s takovou kapacitou pod kapotou "standardního" auta je těžký si představit. Účinnost i životnost sice perfektní, ale tak na vyjetí z garáže...
jeden patent na pružinové kolo (ale šlapat se muselo i rukama ;)): http://patentpending.blogs.com/patent_pending_blog/2007/11/the-lybe-spring.html

jinak to můžeš zkusit poptat přímo u výrobce: http://www.shun-ming.com/


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
madmed
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: pon 30 bře 2009 9:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od madmed »

Tak presne neco takoveho, jako je to kolo jsem uvazoval, jen jsem predpokladal tech 10kWh, to znamena ze by to dokazalo 40citkou padit tak tech 10 hod. Prislo mi ze pruzina je podstatne vyhodnejsi nez baterky (jsou drahy) nebo setrvacnik (docela narocny na konstrukci), ale asi ze me bude dalsi prukopnik slepych ulicek jako Jara Cimrman. Takze dekuji za vase reakce. Du badat nad necim jinym nez perko z budiku.


Karban

Příspěvek od Karban »

Pokud máš přístup ryze praktický, pak je nejlépe porovnat rozměry autíčka na péro a jeho dojezd na plné natažení se skutečným autem - při strojku, který by vylnil celý vnitřek karosérie by byl dojezd nejvýše stovky metrů.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Odhadoval bych spíše pár km. Ale nevím, musel bych si nejdríve pár vecí zjistit.


Uživatelský avatar
galapetr
Stálý člen
Příspěvky: 44
Registrován: pon 19 bře 2007 9:28
Bydliště: Vimperk

Příspěvek od galapetr »

Karban píše:Natažením pružiny ukládám energii, tedy kWh, nikoli pouze výkon.
Práci, nikoli výkon.


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Tesla elektromobil

Příspěvek od sano »



Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Niekoľko info. o vodíku ako palive

Příspěvek od sano »

Pohon áut s vodíkom, niekoľko výzkumov

http://translate.google.com/translate?h ... anslate&re


Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

palivový článek na vodík

Příspěvek od gromit »



Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“