Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Vstřikování Vody
Moderátor: rival
Vstřikování Vody
Vlákno nezměněno, 29.6.2012 SDK
Ahoj všem, než se dostanu k efektní výrobě vodíku, tak přikládám pár jiných postřehů, které si může každý vyzkoušet snadno.
Asi jste četli o vstřikování vody do leteckých motorů nebo do Saaba Turbo. Vyzkoušel jsem to "úspěšně" na Jawě 250. Ta je dělaná na 80 oktanový benál, normálně jezdím na 91 Natural. Stačí vzít injekční jehlu a dát jí mezi karburátor a těsnění u příruby motoru. Těsnění chce ovšem natřít červeným motorovým silikonem. Zkusil jsem jehlu průměru 0,6 mm(zvenku), dát na ní hadičku a lahev vody. Za minutu z té jehly vykape asi 10ml vody, kterou si motor sám nasaje a přimísí do směsi. Na zahřátém motoru se zlepšil zvuk, na volnoběh to přestalo "čtyřtaktovat". Jsou nepatrně nižší otáčky volnoběhu a klidnější zvuk. (dá se to porovnat, jakmile voda v hadičce dojde- otáčky narostou a začne to čtyřtaktovat). V žádném případě se to ale nechová, jako když je voda v benzínu. Znatelný nárust výkonu jsem nezpozoroval.
Teď to zkusím ještě s jehlou 0,8mm, očekávám větší efekt ve vyšších otáčkách a víc kuckání na volnoběh.
Ahoj všem, než se dostanu k efektní výrobě vodíku, tak přikládám pár jiných postřehů, které si může každý vyzkoušet snadno.
Asi jste četli o vstřikování vody do leteckých motorů nebo do Saaba Turbo. Vyzkoušel jsem to "úspěšně" na Jawě 250. Ta je dělaná na 80 oktanový benál, normálně jezdím na 91 Natural. Stačí vzít injekční jehlu a dát jí mezi karburátor a těsnění u příruby motoru. Těsnění chce ovšem natřít červeným motorovým silikonem. Zkusil jsem jehlu průměru 0,6 mm(zvenku), dát na ní hadičku a lahev vody. Za minutu z té jehly vykape asi 10ml vody, kterou si motor sám nasaje a přimísí do směsi. Na zahřátém motoru se zlepšil zvuk, na volnoběh to přestalo "čtyřtaktovat". Jsou nepatrně nižší otáčky volnoběhu a klidnější zvuk. (dá se to porovnat, jakmile voda v hadičce dojde- otáčky narostou a začne to čtyřtaktovat). V žádném případě se to ale nechová, jako když je voda v benzínu. Znatelný nárust výkonu jsem nezpozoroval.
Teď to zkusím ještě s jehlou 0,8mm, očekávám větší efekt ve vyšších otáčkách a víc kuckání na volnoběh.
Tak jsem zkusil injekční jehlu 0,8mm a to ta voda pěkně utíká. Půllitrová flaška vydržela sotva 15km. Ideální by bylo 40-50km. Vrátim se k jehle 0,6, ale myslim, že byla v prvním pokuse skřípnutá, protože tou to zas vůbec neubývalo. Jinak jsem přeměřil objem hadičky, takže jak píšu v prvnim příspěvku o 10ml vody za minutu, bylo to maximálně 2ml a to je fakt málo. ideální je těch 10ml za minutu.
Plazma
Kromě pokusů s přidáváním vody chci teď zkusit tohle (viz obr. ) a zajímá mě, co se stane , když to budu krmit rovnou z dynama. Předpokládám, že když jde z dynama stejnosměrný zvlněný, tak připojím trafo a na výstupu budu mít 220V taky stejnosměrný zvlněný? protože z toho dynama to pulzuje od nuly k maximu, ale neotočí se fáze. Kdyžtak mě elektrikáři prosím po(o)pravte. A tímpádem nemusím dávat diodový můstek za trafo a stačí jen kondík.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
vidím to dost černě
Skunku, ale máš mý sympatie, popřemýšlel bych na Tvým místě o přimazávání, nebo máš po Jawě, a to by byla škoda.
ideální ale pracné :/úprava taková, že motor nikdy nenasaje vodu /popř vodík , popř plyn do karteru, pouze vzduch popř benzín s olejem, popř vzduch s olejem. Přimazávací čerpadlo s oil mastra ČZ např je nezbytný pro provoz na plyny.
hrabu se ve dvoutaktní vojenské centrále a jinak to nevidím.
Přidal jsem bod za samostatnost.
K.
ideální ale pracné :/úprava taková, že motor nikdy nenasaje vodu /popř vodík , popř plyn do karteru, pouze vzduch popř benzín s olejem, popř vzduch s olejem. Přimazávací čerpadlo s oil mastra ČZ např je nezbytný pro provoz na plyny.
hrabu se ve dvoutaktní vojenské centrále a jinak to nevidím.
Přidal jsem bod za samostatnost.
K.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plazma
Po(o)pravuju. Na výstupu z trafa budeš mít opět střídavý. Trafo transformuje pouze střídavou složku napětí. Stejnosměrná část pouze zvyšuje sycení jádra, což se projeví v lepším případě v teple, v horším případě ve snížení transformačního poměru (přesytky).skunk píše:Kromě pokusů s přidáváním vody chci teď zkusit tohle (viz obr. ) a zajímá mě, co se stane , když to budu krmit rovnou z dynama. Předpokládám, že když jde z dynama stejnosměrný zvlněný, tak připojím trafo a na výstupu budu mít 220V taky stejnosměrný zvlněný? protože z toho dynama to pulzuje od nuly k maximu, ale neotočí se fáze. Kdyžtak mě elektrikáři prosím po(o)pravte. A tímpádem nemusím dávat diodový můstek za trafo a stačí jen kondík.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Musíš a to trafo bude hodně topit. A to znamená, že hodně energie dáš do ohřevu trafa.skunk píše:takže tam musim dát můstkový usměrnovač?
Šlo by to i tak, že by se trafo napájelo přes kondenzátor. Ten z toho průběhu utrhne stejnosměrnou složku. Velikost kondenzátoru si ale netroufám odhadnout. Ale ten můstek tam musí být stejně, jen bys neohříval trafo.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
skunk
Těžká práce-hrušky, jabka. Z dynama vychází DC napětí(proud) funkcí komutátoru který je konstrukční součástí dynama. Ovšem pokud myslíš alternátor a jenom říkáš dynamo (třeba po tatínkovi), tak z toho můžeš získat třífázové střídavé napětí, pokud vyndáš usměrňovač z alternátoru do kterého je konstrukčně a demontovatelně zaintegrován.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: skunk
Díky za doplnění, asi máš pravdu, dynama už se používají velmi zřídka.lajos píše:Těžká práce-hrušky, jabka. Z dynama vychází DC napětí(proud) funkcí komutátoru který je konstrukční součástí dynama. Ovšem pokud myslíš alternátor a jenom říkáš dynamo (třeba po tatínkovi), tak z toho můžeš získat třífázové střídavé napětí, pokud vyndáš usměrňovač z alternátoru do kterého je konstrukčně a demontovatelně zaintegrován.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
skunk
Tak že žádné trafo, pouze DC/DC měnič a jestli tam je 6V tak to bude ještě trochu obtížnější. Ovšem co bývá dynamo v motorce, ten je tak na zapalování a na světla, tak že se z toho o moc víc nevyždíměš. Bude zajímavé jestli rezerva dynama zvládne plazmatický výkon pro jednu svíčku? To je koumání nejdřív na parametry dynama, já ty motorkové jsem nikdy neprovozoval.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Tak jo v tom případě je opravdu nejjednodušší přes kondík v sérii to nahnat do trafa. Kondík bude muset být dost velký, aby přenesl potřebný výkon, nechce se mi to počítat, tak bych vyzkoušel ten největší, co seženeš. Napěťově stačí tak od 20 V nahoru. Jaestli má Jawa i baterku, budeš ji muset oddělit od dynama diodou, jinak ti tam bude vracet vyhlazený stejnosměrný proud.skunk píše:jawa má dynamo, pokud tedy mohu věřit informaci výrobce tenhle motocykl opravdu neobsahuje jediný polovodič, jen jednoho vodiče v sedle
jak tedy nejlépe ze stejnosměrného zvlněného 6V napětí dostat 220V?
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
měnič
Navíc tam bude problémek u toho schémátka na plazmu, je tam kostřený plus a to bys musel mít buď izolovaný měnič anebo v schémátku kostřený mínus, což by nemělo mít snad až takový vlyv na funkci i když říkají(v těch článcích na plazmu) že záporný pulz je efektivnější, ale jsou schemata i s kostřeným mínusem. Kdo jak kreslý? nebo jak myslí?
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Pokud ti to přebíjí, máš vadný regulátor dobíjení. To je taková věc, která řídí podle napětí proud budicím vinutím. Na regulaci pomocí odběru bych moc nevsázel.skunk píše:jelikož mi to silně přebíjí, tak se rád toho přebytečného napětí zbavim. nehledě na to, že místo stávajícího rotoru mám v dílně jeden silnější, který tam eventuelně můžu dát.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron