Jestli to nebude v těch zv. frekvencích - dalo by se asi najít na netu jak se to má s harmonickými funkcemi tvořenéGabča píše: Když už jsme u té teorie, víte co je fyzikální podstata toho, že nám dobře k sobě zní tónika, dominanta a subdominanta?
Hezký den
tónikou a dominantou. Jestli je vzdálenost mezi tónikou a subdominantou (čistá kvarta) a dominantou (čistá kvinta) o jistý
frekvenční násobek a důkazem je pak souzvuk (třeba pěkný S-kvintakord FAC), asi to tak nějak bude. Není však
pravidlem, že co se líbí nám, musí se líbit i jinde (diatonická stupnice). Indové, Japonci a jiní jsou naladěni trochu jinak -
rovněž by šlo na netu dohledat, kolik používají notiček v osnově (vypadlo mi to z hlavy

tuplem - někdo nerad lidové národní (chápu, je to turecký import), někdo zas není na klasiku, jiný nesnáší pop...
p.s.
Aby některé intervaly ladily, je někdy nutné velmi jemně rozladit jiné - je to i kvůli nástrojům s pevným laděním... Toto
temperované ladění je více o citu než přesných frekvencí a je to typické pro evropskou hudbu.