Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: ufko

Příspěvek od poota »

winco píše:...prikladam aj fotku ako mám to potrubie spravene ...
Předpokládám, že tlumič sání je ta červená krabice v popředí, a od ní že pokračuje vzduch tím vlnovcem a esovitou hadicí k čemusi černému za motorem. Pokud je můj předpoklad správný, tak asi takto: nejspíš jsi vnější spirály uchytil k hrdlu té červené škatule. Jestli není plechová a ukostřená, tak by to chtělo ukostřit aspoň tu sponu kolem hadice. Jádro UFka Ti začíná na konci spirál, který je směrem k motoru, takže ho nesměruj zpátky, ale pokračuj s jádrem směrem k motoru. Dostaneš podobný tvar, jako mělo UF2, pochopitelně bez izolační trubičky a držáku. Myslím, že to můžeš celé zkrátit natolik, aby se to vešlo do rovné délky, a nebo můžeš zkusit jádro "do zatáčky".
Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
winco
Stálý člen
Příspěvky: 42
Registrován: pon 12 říj 2009 18:43
Kontaktovat uživatele:

poota

Příspěvek od winco »

nom to by som mohol skusiť spraviť
takže stači len to UF3 spraviť opačne tak aby to malo tvar ako UF2 ale bude to stale len izolovany drôt do šporali a potom do tenkej špirali:D....a prečo by som to mal ukostriť??


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: poota

Příspěvek od poota »

winco píše:...ja som to UF3 upevnil tak že som do tej trubky navrtal dierky a prestrčil konce von a upchal som dierky aby nechytal falošny vzduch....
Ty zvíře! Děkuj Pánu Bohu, že ta trubka nemá nožičky.
UFka se montují kulturně!
Konce vnějších spirál se zahnou tak, aby přiléhaly k hrdlu a ta gumová hadice se přes ty konce nasune, aby je k němu přitlačovala. To hrdlo by mělo být kovové a ukostřené, jinak je nutné ukostřit aspoň tu kovovou sponu kolem. A opravdu nebude od věci, podívat se pořádně do vlákna, ono to totiž ušetří dost zbytečné práce.
Zdravím - poota
P.S. a taky dost zbytečných otázek


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
winco
Stálý člen
Příspěvky: 42
Registrován: pon 12 říj 2009 18:43
Kontaktovat uživatele:

re:poota

Příspěvek od winco »

prepáč ale som si ten prispevok opravil :D a ano musel som anvratať tam tie diery pretože ja mám tu trubku ie gumovu alebu z umelej hmoty a tam sa mi nedal navliecť cez tu červenu vecičku :D a musim to ukostrovať?? pretože nechapem prečo by sa to malo ukostrovať ked potrebujem aby sa tam hromadila staticka energia a ukostrenim sa tam moc dobre nebude hromadiť teda pokial tomu dobre rozumiem


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: re:poota

Příspěvek od poota »

winco píše:.. nechapem prečo by sa to malo ukostrovať ..
Nevím, co jsem komu udělal, ale muselo to být něco hrozného.
Neukostřuješ tu spirálu, ale to, k čemu je přitisknutá svou izolací. Tím Ti vzniká kondenzátor nepatrné kapacity, který Ti zajistí, že ta spirála má nepatrné kladné předpětí. Ale tohle všechno už jsem psal, opravdu si to stačí jenom přečíst a zapamatovat.
Zdravím - poota
Mimo téma (offtopic)
P.S. Vedle [Odeslat] máš taky [Náhled], zkus to někdy použít, aby ses mohl pokochat, jak vypadají Tvoje překlepy, a to ještě před tím, než nám je pošleš.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
winco
Stálý člen
Příspěvky: 42
Registrován: pon 12 říj 2009 18:43
Kontaktovat uživatele:

re: poota

Příspěvek od winco »

Mimo téma (offtopic)
POOTA velice sa ti moc ospravedlňujem....ale skoro vždy ked pošlem neaku debilnu otazku tak hneť pridem na riešenie tej otazky......napriklad ako teraz s tým ukostrenim...ja som to už cele prečital ale neako som si to nezapamätal....a ja som v tom uplny laik tak preto skoro vždy tie debilne otazky ale inak dakujem za odpovede velice pekne Ďakujem


Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Jedna laická technická poznámka k sání....

Příspěvek od laik »

Zdravím
Chtěl sem se zeptat....mám zase insalovaný jedno Ufko
a jde mě o to ,že trubka sání nevede ven z kastle ,ale končí u motoru ,čímž pádem ,pokud se nemejlím ,už nenasávám kladnej náboj z prostoru vně auta ,ale zápornej z vnitřku auta?????.....ne????.....no každopádně dneska sem trubku sání protáhl az k masce auta takže by to mělo být v pořádku ne???......a dle mýho laickýho pozorování to má celkem zásadní vliv.....nebo ne??? :?: :?: :?: :?: :ethink:
Zdravím a přeji hezkej večer


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Jedna laická technická poznámka k sání....

Příspěvek od poota »

laik píše:...jde mě o to ,že trubka sání nevede ven z kastle ,ale končí u motoru ...
To mě taky - u legendárního vozidla se vzduch nasává v létě od nádrže a v zimě od kolene výfuku, což je obojí před pátravými zraky kolemjdoucích decentně kryto kapotou. Nicméně, když myslíš, že to má nějaký vliv, tak pokud vyzkoušíš obě varianty a uznamenáš nějaký rozdíl, poreferuj - každá zkušenost dobrá.
Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Salli
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: úte 02 úno 2010 13:53
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

Mazec

Příspěvek od Salli »

Mimo téma (offtopic)
No smekám klobouk, doposud sem znal ionizaci vzduchu jen jako přínos pro zdravější život u člověka, netušil bych ani za mák, že by se to taky dalo použít do aut...


Ste machři a časem se do toho taky pustím :eclap: :eclap: :eclap: :eclap:


:hip: A přece se točí :hip:
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Mazec

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
Salli píše:...časem se do toho taky pustím
Proč až časem, to je tak velkej problém smotat kus izolovanýho drátu a strčit ho před karburátor?
A nebo že by zima či nepříhodné sání - to by Tě ovšem poněkud omlouvalo.
Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Salli
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: úte 02 úno 2010 13:53
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazec

Příspěvek od Salli »

Mimo téma (offtopic)
poota píše:
Salli píše:...časem se do toho taky pustím
Proč až časem, to je tak velkej problém smotat kus izolovanýho drátu a strčit ho před karburátor?
A nebo že by zima či nepříhodné sání - to by Tě ovšem poněkud omlouvalo.
Zdravím - poota


JJ musím trochu poladit sání a jak to bude jdu do toho. Jinak sice zima je,ale i tak sem sem tam v garáži a vrtám díry do plexiskla, takže tu zimu bych nějak přetrpěl :color:


:hip: A přece se točí :hip:
winco
Stálý člen
Příspěvky: 42
Registrován: pon 12 říj 2009 18:43
Kontaktovat uživatele:

otazky

Příspěvek od winco »

zdravim už som tu dlho nepísal...........akurat som čital a rozmýšlal nad tým čo tu píšete a teraz moje otazky.....Ono to UFko v aute bez karburatora nefunguje?? alebo funguje tiež?? a musim mať ako vyriešene nasavanie vzduchu pretože čítam že tu musi byť nasavanie spravne neako z vonku auta....lenže ja mám seriove sanie a to ma spravene nasavanie vzduchu v pravom blatniku alebo tam niekde..musim ten privod nasavania neako prerobiť aby to nasavalo priamo vzduch z vonku auta??....a inak v lete sa chystam prerobiť cele nasavanie dať tam športovy filter (hrušku) odizolovať od tepleho vzduchu od motora a priviesť k nemu z masky chladiča studeny vzduch.....myslite že to bude mať neaky vyznam ako že či sa zlepšie jazda alebo spotreba?? odbornici na tuning hovira že spotreba by o neake to deci mohla klesnuť a že auto pojde lepšie do otačok ale že nič ine..čo si o tom myslite vy??

Zdravi WINCO


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: otazky

Příspěvek od poota »

UFko se zařazuje do proudu nasávaného vzduchu, ověřené je mezi vzduchovým filtrem a karburátorem. Karburátor tam není nutný pro činnost UFka, ale pro činnost motoru. Jestliže je "vrčení" motoru docilováno jiným způsobem, věřím tomu, že se UFko bez karburátoru snadno obejde. Odkud je vzduch nasáván, je UFku celkem lhostejné.
Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
winco
Stálý člen
Příspěvky: 42
Registrován: pon 12 říj 2009 18:43
Kontaktovat uživatele:

p

Příspěvek od winco »

nom ja som sa to ptal hlavne preto že ja mám auto z roku 1998 a ty už karburatory nemali tie auta už maju priame vstrekovanie....a na to že od kial je treba vzduch nasavať ma zaujimalo kôli tomu čo písal "laik" o par sprav vyžšie


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Sucháč II

Příspěvek od Slavek Krepelka »

poota píše: rotující směs - jednoznačně přínosem, v celém rozsahu příjemnější a hladší chod

Vzhledem k výrazně lepším vlastnostem varianty UF2 tímto důrazně nabádám všechny případné replikanty, aby svou pozornost upnuli právě k ní.
Zdravím - poota
Ha, Nazdar Pooto.

Koukal jsem na tu spiralu, tedy vice na tu modrou statickou co zkrouti tok vzduchu. V podstate se da rici, ze s turbulenci tohoto druhu jsem si v zivote dost vyhral. Dokonce jeden z mych prozatim dvou nedotazenych patentu je odlucovac vody z toku stlaceneho vzduchu z kompresoru, ktery nespoleha na nic jineho nez na spravne roztoceni a tvar proudu vzduchu v nadobe. Jde v podstate o prazdnou rouru se spravne rozmistenym a tvarovanym vstupem a vystupem. Rika se tomu tady cyklon, ale ma uprava to spise zarazuje do vynalezu, ktery je znam jako Ranque - Hilsh tube. Byl to vynalez intuitivni. Co jsem to vlastne vynalezl jsem zjistil az o dost pozdeji, pote co mi "expert" rekl, ze nechape proc to tak dobre pracuje. Tehdy jsem se v tom zacal vice stourat.

Proc to vlastne pisu.

Jo, v podstate by bylo na miste dosahnout tohoto effektu mene komplikovane a effektivneji, nez co ukazuje tvoje fotka. Jeste jsem tohle vlakno neprocetl, dost jsem se zdrzel na Joe Cell [hrozny gulas]. Nicmene, vir dokaze poskladat molekuly vzduchu a hlavne vlhkosti, ci pary ve vzduchu do stejnorode polarni orientace, cimz ta voda nabyde na elektricke a [ja vim] orgonove energii, coz v extremnich pripadech vyvolava antigravitaci a dalsi "naprosto nepochopitelne" jevy. Tedy, zacinam byt doma. Koukaje na to, a premysleje o tom, nejjednodussi by bylo uplne zmenit vzduchovy filter, tedy tu krabici, ve ktere filter je. Uz to bylo ne zrovna nejlepe provedeno v minulosti nekym nekde, akorat ze uz to je leta co jsem na to narazil a totalne se mi to vykourilo z hlavy. Teprve ted to na mne zase vyjuklo. Tenkrat jsem spoustu veci ktere dnes vim jenom tusil a zastrcil jsem to prilis hluboko do registracky sve pameti.

V podstate by slo o navratu ke starym kulatym pixlam na vzduchovy filtr z dob karburatoru s tim rozdilem, ze vstupni roura by sla po tangente a to v orientaci prirozeneho viru na nasi severni polokouli, jako se to ukazuje treba ve vane. Zalezi na tom, to zase vim z vyroby piva :-) Postavil jsem v zivote totiz par malych pivovaru a pivovary pouzivaji tento princip na oddeleni solidnich castic od piva pred varenim. Druhy rozdil by byl v pasivni turbine [trochu] jako mas ty, ktera by ve stejne orientaci sbirala vzduch z papiroveho filtru a tocila ho dal do potrubi do motoru.

Toto je jenom geometricka cast reseni problemu. Druha cast je fakt, ze cim je prumer viru mensi v porovnani k mnozstvi protekajiciho vzduchu, tim se zvysi rotacni rychlost viru a tim se zvysi jeho ucinnost a lepe vse pekne porovna. Jenze vir zaroven zpomali linearni rychlost, takze toto vylepseni by vyzadovalo snad nejlepe naporovy trychtyr za maskou, aby se tomu pomohlo. Pokud je auto krmene turbem, da se to tez resit potrubim namotanym do spiraly, tedy bez jakychkoli lamel s tim, ze hadice s hrubym povrchem jako treba od vysavace bude pracovat lepe nez hadice hladka. Tech reseni je jeste vice.

Pro zajimavost se muzes na me odlucovace podivat tady. Je to v Angline, ale aspon uvidis ze nekecam.

http://www3.sympatico.ca/slavek.krepelk ... ts/dry.htm

Ahoj, Slavek.

P.S.
Dekuji za kyslikovy palec.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“