Jako základní informace o stirlingových motorech pro laika je to pěkné.
Zahraju si na oponenta bakalářské práce:
Práci vytýkám následující:
1) První část je víceméně jenom opsaný Walker. V textu jsou celé doslova přeložené odstavce (porovnával jsem to s originálem), aniž jsou příslušně označeny jako doslovné citace.
2) V textu chybí jakákoli mechanické analýzy navrhovaných mechanizmů, dokonce ani jednoduché znázornění časové závislosti polohy pístů.
3) U návrhu tepelných motorů není ani náznak termodynamické analýzy a posouzení toků tepla v konstrukci.
4) V první variantě dochází prakticky k zastavení vodícího válce v krajních polohách, aniž je jakkoli mechanicky zajištěno bezproblémové navázání do dalšího pohybu, mechanismus jak je by se s největší pravděpodobností zasekával, nebo by docházelo k extrémnímu mechanickému opotřebení. (druhou variantu jsem nezkoumal)
Práci NEDOPORUČUJI k obhajobě, zejméne kvůli chybám v citaci a absenci mechanické a termodynamické analýzy návrhů. Tyto analýzy vzhledem k tomu, že se jedná o bakalářskou práci, nemusejí být příliš detailní a složité, ale alespoň základy se tam musí objevit. Práci kladně hodnotím z hlediska informačního přínosu pro laika, grafické úpravy, práce s autocadem, pokud přehlédnu hrubou pravopisnou chybu (Ericssonovi stroje).
Jsem velice zlý... Ale tipuju, že autor za práci dostal jedničku, přinejhorším dvojku...