hezkou neděli, borci....1220 píše:asi já, :
to máte někdo v Trabantovi počítač ?
nebo jenom notebook ?
ne že by se tam nevešel lllllllllllllll
K.
..konečně diskuse na úrovni...
pokusím se to shnout. Za nejdřív, .....má někdo trabanta.../ Poota a Karkulka ... o jiném nevím... /
co vím, tak Karkulka měl v traboši počítač.../ zn. ABAKUS...12ti drátový procesor po 10 ti bitech....kuličkách.../
jinak počítač nepočítač, důležitý je udaj , kolik jsem načepoval. A podle zkušeností, je dobré nejdříve otestovat pumpu, jestli 5 litrů je 5 litrů..... ...už se tady o tom psalo. pak je také dobré vědět, kolik auto vlastně ujelo km. i tyto údaje jsou , při různých pneumatikách různé./ např já můžu mít na autu 15" i 16" pneu..../ mám to napsané i v techničáku...a při pečlivém měření je patrný rozdíl./ 0,5l / 100/
Tak a teď jak uspořit. Zkušenosti se vztahují jen na Trabanta. jinde jsem to nezkoušel. / nebyl čas , vůle, odvaha...u posledního auta co mám...Smart, ani nevím , kde je motor /
všeobecně i mimo traboše....vždy platí : mít čistý vzduchový filtr. každých 200 km u pumpy profouknout...kdo to dělá, pánové...ruku na srdce..../ styďte se /
dost drné je, místo filtru dát jen silonku. Motoru se zdá o čertech, prachu všude moc, ale toto vám uspoří nejméně 0,5 l !!! vy je samozřejmě neušetříte, protože auto je živější, takže tuto usporu promrháte častějším zrychlováním. To je o stylu jízdy.
Když už jsme u toho stylu jízdy. Víte kolik Vás stojí jízda stylem ...brzda plyn...no na oplátku se zase ohřejete../ o brzdové kotouče../ akumulátory kinetické energie se moc neuchytily...ani v F1.../ zdraží to auto a výrobce váš styl jízdy nezajímá /
Zpět ke kvalitě vzduchu do motoru.U Traboše je všeobecně známé, že jede lépe za deště. proč ? Vzduch je chladnější na jednotku objemu je ho více. proto máme v autu turbo. potřebujeme ten kyslík, co je ve vzduchu, nic víc nic méně...jak se nám vzduch podaří ochladit je na každém z nás./ tak se zamyslete.../a jsem u hlavní myšlenky této úvahy. Ze vzduchu potřebujeme kyslík. Tak co takhle místo nebezpečného vodíku přidávat do motoru kyslík ??? !!!! vybuchnout vám nemůže, zreznout, / pro inteligenty zkorodovat.../ vám nemá co. má to jen malé úskalí. palivo skutečně dobře hoří. Hoří tak dobře, že shoří i svíčky a písty a ventily....tak opatrně, po kapkách
U Traboše naštěstí ventily nejsou ale i tady se to nesmí přehánět. No a s tím oxygenem je třeba i sladit palivo. Jsme u oktanů. zase málokdo ví co to je. tak jen info, čím kvalitnější benzín, tím hůře hoří. přídavky do paliva jsou drahé, olovo se už nedává. chtělo by to něco přidávat, aby benzin méně hořel...tedy ve válcích /při výbuchu../ to je jeden z cyklů chodu motoru...pro neználky.../ No a je na řadě voda. myslím, že právě ta voda je tím brzdičem hoření, prostě zlepšuje oktanové číslo...
...jako poslední je upava paliva magnety na palivovém potrubí...to se tu už probíralo.....tak a to je fšecko. jesti si z tohoto někdo něco vezme, tak jen doře. Jinak se omlovám za ztrátu vašeho času čtením....hezkou neděli 14.11 2010 přeje martin11