Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: Spadnul z měsíce

Příspěvek od martin11 »

Mimo téma (offtopic)
1220 píše:asi já, :
to máte někdo v Trabantovi počítač ?
nebo jenom notebook ?
:roll:
:?:
ne že by se tam nevešel lllllllllllllll

:ethink:
K.
hezkou neděli, borci....
..konečně diskuse na úrovni...
pokusím se to shnout. Za nejdřív, .....má někdo trabanta.../ Poota a Karkulka :oops: ... o jiném nevím... :idea: /
co vím, tak Karkulka :oops: měl v traboši počítač.../ zn. ABAKUS...12ti drátový procesor po 10 ti bitech....kuličkách.../
jinak počítač nepočítač, důležitý je udaj , kolik jsem načepoval. A podle zkušeností, je dobré nejdříve otestovat pumpu, jestli 5 litrů je 5 litrů..... :shock: ...už se tady o tom psalo. pak je také dobré vědět, kolik auto vlastně ujelo km. i tyto údaje jsou , při různých pneumatikách různé./ např já můžu mít na autu 15" i 16" pneu..../ mám to napsané i v techničáku...a při pečlivém měření je patrný rozdíl./ 0,5l / 100/
Tak a teď jak uspořit. Zkušenosti se vztahují jen na Trabanta. jinde jsem to nezkoušel. / nebyl čas , vůle, odvaha...u posledního auta co mám...Smart, ani nevím , kde je motor :oops: /
všeobecně i mimo traboše....vždy platí : mít čistý vzduchový filtr. každých 200 km u pumpy profouknout...kdo to dělá, pánové...ruku na srdce..../ styďte se :idea: /
dost drné je, místo filtru dát jen silonku. Motoru se zdá o čertech, prachu všude moc, ale toto vám uspoří nejméně 0,5 l !!! vy je samozřejmě neušetříte, protože auto je živější, takže tuto usporu promrháte častějším zrychlováním. To je o stylu jízdy.
Když už jsme u toho stylu jízdy. Víte kolik Vás stojí jízda stylem ...brzda plyn...no na oplátku se zase ohřejete../ o brzdové kotouče../ akumulátory kinetické energie se moc neuchytily...ani v F1.../ zdraží to auto a výrobce váš styl jízdy nezajímá /
Zpět ke kvalitě vzduchu do motoru.U Traboše je všeobecně známé, že jede lépe za deště. proč ? Vzduch je chladnější na jednotku objemu je ho více. proto máme v autu turbo. potřebujeme ten kyslík, co je ve vzduchu, nic víc nic méně...jak se nám vzduch podaří ochladit je na každém z nás./ tak se zamyslete.../a jsem u hlavní myšlenky této úvahy. Ze vzduchu potřebujeme kyslík. Tak co takhle místo nebezpečného vodíku přidávat do motoru kyslík ??? !!!! :lol: vybuchnout vám nemůže, zreznout, / pro inteligenty zkorodovat.../ vám nemá co. má to jen malé úskalí. palivo skutečně dobře hoří. Hoří tak dobře, že shoří i svíčky a písty a ventily....tak opatrně, po kapkách
U Traboše naštěstí ventily nejsou ale i tady se to nesmí přehánět. No a s tím oxygenem je třeba i sladit palivo. Jsme u oktanů. zase málokdo ví co to je. tak jen info, čím kvalitnější benzín, tím hůře hoří. přídavky do paliva jsou drahé, olovo se už nedává. chtělo by to něco přidávat, aby benzin méně hořel...tedy ve válcích /při výbuchu../ to je jeden z cyklů chodu motoru...pro neználky.../ No a je na řadě voda. myslím, že právě ta voda je tím brzdičem hoření, prostě zlepšuje oktanové číslo...
...jako poslední je upava paliva magnety na palivovém potrubí...to se tu už probíralo.....tak a to je fšecko. jesti si z tohoto někdo něco vezme, tak jen doře. Jinak se omlovám za ztrátu vašeho času čtením....hezkou neděli 14.11 2010 přeje martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
rado211
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 10 čer 2010 21:19

Re: Uf5

Příspěvek od rado211 »

Mimo téma (offtopic)
poota píše:
rado211 píše:chcem sa opytat co je vlastne ta kravinka odkial idu kable pripojene na tu spiralu ? ja mam len cistu spiralu v sani a zatial nic nepocitujem ani ohladom vykonu ani spotrebou
Ta "kravinka" je nepochybně UFko, ale bez fotografie, podrobnějšího popisu a nebo nákresu Ti nejsem schopen říct, která je to verze.
Na tu "spirálu" nejsou připojené žádné káble, takže odpadá starost, odkud by měly vést.
Pokud Ti UFko funguje, měl bys zjistit, že motor "táhne" lépe již při nižších otáčkách.
Může být, že si toho při svém způsobu jízdy ani nevšimneš - pak je také velice pravděpodobné, že nebudeš mít ani nižší spotřebu.
UFko totiž snížení spotřeby nezaručuje, ale pouze umožňuje.
Když využiješ jeho vlastností hlavně k razantnější jízdě, může Ti klidně spotřebu i zvýšit.

Pro správný chod motoru, pokud to neřeší elektronika, je vhodné zvětšit předstih a nastavit chudší směs - naše generace to dokázala i bez přístrojů a znalosti konkrétních údajů - a docela přesně. Jenže to bylo v dobách, kdy jsme si každé informace vážili, protože se pro ně muselo do knihovny a nebo k machrům. Nebo si na to pracně přijít sám.
Dneska stačí párkrát kliknout, a už se informace hrnou - jenom je poněkud smůla, že 98% těch informací jsou jenom bláboly a dezinformace, z nichž se musí to "zrno" pracně vyzobávat.

Inu, každá doba má to svoje.

Zdravím - poota
mal som na mysli UF5 ako ju ma na obrazku iv.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
To rado211:
je to piezzoakustický měnič - a píše se tam o tom a o zapojení taky. Přepisovat Ti to sem nebudu.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
rado211
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 10 čer 2010 21:19

Re: Uf5

Příspěvek od rado211 »

Mimo téma (offtopic)
poota píše:To rado211:
je to piezzoakustický měnič - a píše se tam o tom a o zapojení taky. Přepisovat Ti to sem nebudu.

Zdravím - poota
jaj no to zapojenei som asi prehliadol ale dik a dal som do sania nieco podobne ako uf 1 len bez tej spodnej kovovej spiraly a namiesto toho som tam prirobil kristal tak som zvedavi ci to nieco bude robit


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
rado211 píše:... nieco podobne ako uf 1 len bez tej spodnej kovovej spiraly a namiesto toho som tam prirobil kristal tak som zvedavi ci to nieco bude robit
Něco to dělat určitě bude, otázka ovšem je, jestli to taky rozeznáš, případně jestli to něčím dokážeš nějak změřit :?

Zdravím - poota
P.S. doufám, že jsi ten "kristal" prirobil dostatečně pevně - jinak bys mohl rozeznat "čo to urobilo" mnohem snáz, než by Ti mohlo být milé.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Edizon
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: sob 08 lis 2008 22:24
Bydliště: Západné slovensko

moje UF ko

Příspěvek od Edizon »

Moje skúsenosti s UF kom,moje auto 1,5 benzín po namontovaní UF ka,auto sa chová ako diesel,omnoho zvýšený krútiaci moment/na štvrtom prevodovom stupni ,od 35km rýchlosti auto ťahá do kopca.Chodil som ten kopec na dvojku trojku/,trocha vylepšená verzia UF 5 od Ivana o dva závity naviac KPE121 zaliate tavnou pištoľou letované priamo do vnútra, bez pôvodných drátov.


Edizon
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: moje UF ko

Příspěvek od poota »

Edizon píše:..trocha vylepšená verzia UF 5 od Ivana o dva závity naviac KPE121 zaliate tavnou pištoľou letované priamo do vnútra, bez pôvodných drátov.
Škoda, že jsi to před zalitím nevyfotil - bylo by to tak mnohem jasnější.
Ale i tak dík za sdílení zkušeností.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
rado211
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 10 čer 2010 21:19

Re: moje UF ko

Příspěvek od rado211 »

Edizon píše:Moje skúsenosti s UF kom,moje auto 1,5 benzín po namontovaní UF ka,auto sa chová ako diesel,omnoho zvýšený krútiaci moment/na štvrtom prevodovom stupni ,od 35km rýchlosti auto ťahá do kopca.Chodil som ten kopec na dvojku trojku/,trocha vylepšená verzia UF 5 od Ivana o dva závity naviac KPE121 zaliate tavnou pištoľou letované priamo do vnútra, bez pôvodných drátov.
narast krutiaceho momentu si citil hned po namontovani ci to trvalo nejaky cas kym sa to prisposobilo ?


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: moje UF ko

Příspěvek od Slavek Krepelka »

poota píše:
Edizon píše:..trocha vylepšená verzia UF 5 od Ivana o dva závity naviac KPE121 zaliate tavnou pištoľou letované priamo do vnútra, bez pôvodných drátov.
Škoda, že jsi to před zalitím nevyfotil - bylo by to tak mnohem jasnější.
Ale i tak dík za sdílení zkušeností.

Zdravím - poota
Hoši, zabývám se trochu něčím jiným, ale jelikož vše tak nějak souvisí se vším, někdy i dost přímo, došel jsem k prozatimnímu názoru, že to ufko pomáhá rozbíjet kapénky paliva díky udělenístejného elektrického náboje, protékajícímu vzduchu, který pak udělí stejný elektrický náboj kapénkám paliva. Pokud je v tom nějaká voda v podobě kapének, efekt se zvýrazní o nabití vody opačným nábojem než vzduch a palivo. díky shodnému náboji kapénky se tato snadněji rozpadá a odpařuje. Podobného efektu lze docílit vortexem vytvořeným v přívodu vzduchu.

Netrvám na tom a nic neříkám, ale mám pocit, že na má slova dojde. :lol:

S laskavým pozdravem, Slávek.

P.S. šlaka, ufko by mělo mít asi co největší rozdíl mezi počty vinutí na obvodové spirále a vnitřní spirále. V podstatě jde o vzduchové trafo. 8)


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Kam zmizely obrázky UF ka?

Příspěvek od keft »

Mimo téma (offtopic)
Zdravím, asi před půl rokem jsem se účastnil diskuze a měli jste tam fota UF- ek. Poradíte, kde je teď najdu? Dík, Keftí


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Kam zmizely obrázky UF ka?

Příspěvek od la »

Mimo téma (offtopic)
keft píše:Zdravím, asi před půl rokem jsem se účastnil diskuze a měli jste tam fota UF- ek. Poradíte, kde je teď najdu? Dík, Keftí
http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... c&start=45
:shock:


keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Vliv stylu jízdy na úsporu

Příspěvek od keft »

Mimo téma (offtopic)
Dík za rychlou odpověď. Foto UF5 jste do fora si nedali? Dumám, kolik fakorů musí být splněno, aby UF bylo dostatečně účinné. Podle toho, co jsi dřív vyčetl dělá úspora do 0,7 litru na 100km. To je povzbudivá úspora, ale zároveň těžko měřitelná a prokazatelná.
Možná odbočím mírně od tématu ale:
Domnívám se, že lehká noha, dobré předvídání situace ušetří více. Mnoho řidičů nemá dobré nervy a realizují se vybitím na silnicích. Ohrožují tim druhé si sebe. Tak tedy prosté rady jak ZARUČENĚ uspořit palivo (jeden až dva litry) :
- při jízdě ve městě předvídat, předvídat, předvídat. Nejvíce spotřebujerme při rozjezdu po předchozím brždění... Bedlivě sledujte situaci v dálce na semaforech i u přechodů.
Indicie- když NEvidím na semafor, zda je tam červená-poznám to podle aut v protisměru-zda kolona už trvá nebo její začátek mne teprve míjí. Podle toho si určím rychlost jízdy. Pokud je malá kolona i v mém směru, je to ještě jednddušší. Když VČAS vidím člověka v mém směru jízdy stojícího u přechodu mohu určit, zda budu muset brzdit, zda jen přibrzdit..
A největší blbovina je dělat to, co dělá většina řidičů- mimo město jedou v koloně a nedrží odstup. Inu každý někam šíleně spěchá! A sotva dorazí domů, ztratí čas hádkou s manželkou nebo si dá kafe, cigáro. Já si vytvořím odstup cca 100m. Občas se mi tam někdo píchne ale to se nedá moc dělat. Ti co jedou za mnou někdy zuří, ale já si jedu svých 80. Při vyšších rychlostech stejně prudce stoupá spotřeba. Těch 100m mi stačí reagovat vyřazením, jemným přibržděním, takže nemusím častěji brzdit a být tolik závislý na předchůdcích. Tím se dá jezdit u auta s papírovou spotřebou 6,5 litrů za litrů 5,5 i méně. A je zřejmé, že ti spěchající jezdí naopak o litr více nad papírovou spotřebu. Přijde mi veselé, když spěcháče dojedu volným tempem na druhé křižovatce.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

pro keft

Příspěvek od la »

Mimo téma (offtopic)
No napsaný je to pěkně,,,
ale nepřipadá ti ,že ti kterým říkáš spěchající za svůj styl jízdy zas tak nemohou?Můžou teda za to ,že jedou blízko, jinak změny v přirozené ionizaci prostředí při větších vzdálenostech vozů od sebe v koloně se tak neprojevují,a taky záleží jak je před tebou to auto velký,jaká je to rychlost kolony,atd.Když to změříš ,možná změníš hodně názor a taky zjistíš mnoho dalších věcí.Mimochodem je to o nervech , únavě a agresivitě a nervy fungujou taky jak se píše hodně elektricky,no a jsme zpátky u Ufka.
:lol:


keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Vývoj UF-ka plně podporuji

Příspěvek od keft »

Mimo téma (offtopic)
Vývoj UF-ka plně podporuji - je to dobrá věc. Já jsem badatel od malička a fandím všem, co dělají něco pro zmírnění znečišťování přírody. Ale to, že je někdo nerozvážný, nevyspělý divoch a jezdí jako blázen a ohrožuje tím druhé má rozhodně větší podíl na spotřebě, než dosavadní schopnost UF-ka. Já jezdím denně 13km tam a 13km zpět a na této trase téměř vždy není problém odstup okolo 100m dodržet. Když se mi tam někdo píchne, nešlapu na plyn, abych opět vzdálenost dodržel. průser je, když se objeví traktor, ale to je zřídka. V cestě mám i semafor na ruční stlačení a tři obce a většinou při 70- sátce (pokud semafor někdo nečekaně nestiskne) nemusím brzdit. Pokud k tomu přidám i jiný druh předvídání výše popsaný, dělá to na 100 km přibližně zmíněné dva litry. Dále jsem odlehčil auto a nevozím zbytečné hovadiny sebou, nevozím ani rezervu a hever. Vím, to už je jisté riziko. Jsem prostě šetřílek. Ale když chcete ušetřit-tak o tom to je- STYL JÍZDY !. Mám také vlastní UF_ko. Tímto stylem jsem jezdil u Š120 pod pět litrů. Pavel


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Asi před rokem

Příspěvek od 1220 »

Mně jeden mladý opilec z Kladna přivedl na myšlenku spojit uf ko s drátovým spořičem ala sao.
Ta cena benzínu je už fakt hnusná.
uf s piezem by mělo udělat uzavřený el obvod s dráťákem , voda destilka / nutno měnit/
a pozor nasávání do dráťáku za uf kem směr motor a odsávání z dráťáku jěstě blíže s motoru,
ale jinak než na pomocnou venturiho trubici to nevidím.
Až to bude doložím fotkama.
Co k sobě nemusí jít napoprvé je velikost cívek.
To jsem zvědav estli ten autor už to má....... :ethink:

K.


Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“