Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Poradna

Praktické poznatky a projekty uživatelů tohoto fóra.
Odpovědět
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Elektromotor na autobaterie

Příspěvek od poota »

Především zapomeň na autobaterie. Ty jsou tzv. startovací, to znamená stavěné na krátkodobě vysoký odběr, což zvyšuje jejich váhu. Další nevýhodou je nemožnost jejich úplného vybití, takže u baterie 100 Ah máš k dispozici tak nejvýš 60 Ah.
Vhodnější jsou baterie trakční - jsou trochu dražší, ale mají v tomto provozu daleko větší životnost.
Při množství otázek, které máš, bude asi nejlepší, když si vyhledáš přímo problematiku elektromobilů.
Existují pro ně přímo vyvíjené motory a také vhodné baterie. Na výstavě jsme viděli elekromobily, které vznikly přestavbou Peugeotů - a byly rovnou na prodej. A byly tam i přímo elektromobily, které byly jako takové rovnou konstruovány. Bližší údaje v mé náhražce paměti neuvízly, ale výrobci se dají určitě na Netu dohledat.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
CoSpi
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: úte 01 bře 2011 23:59

Re: Elektromotor na autobaterie

Příspěvek od CoSpi »

ty jo kykyrida respect 8) diky moc

ve videich energy from vacuum Bedini rikal ze oloveny baterky se nabijej jeho motorem lip, tak se budu divat asi po tech olovenejch

to poota: takze trakcni, ok. neco o elektromobilech jsem cet. vsechny stranky odkazujici na motory vedou na stranky kde jsem videl jen motory na kola nebo jen napsano neco ve stylu "motor, motor ze skodovky, ..." a nic konkretniho. taky se tam hodle lidi bavej o tom jesli to ma vubec cenu a jakej to ma vlasne dopad na zivotni prostredi, kdyz se elektrika vyrabi v temeline a tak, ale kdyby fungoval ten bediniho nabijec, tak by to pak bylo jina :)


CoSpi
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: úte 01 bře 2011 23:59

Re: Elektromotor na autobaterie

Příspěvek od CoSpi »

jo a na toho Wartburga jsem uz koukal, ale tak slabej motor by asi do Tranzitu nesel. nekde jsem cet ze se neda srovnavat spalovaci a elektro motor podle kW, ale nikdo uz nerek jak se to teda necha prepocist.
tahle firmicka mi odepsala ze ten motor pro Truck stoji 7333$US + postovny, pojisteni a tak :-/


martono
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: úte 04 bře 2008 22:24
Bydliště: BA

Re: Dotaz vyboj na Zemi

Příspěvek od martono »

tomas píše:Vyboj el. energie má se pohybovat po cykloide a to pohybem do prava nebo do leva. Na Zemí platí že vodní výr v umyvadle na severní polokouli má rotaci do prava na jižní do leva. Platí to u vyboju ? Je převažující rotace i u záporných a kladných nábojů?
Rotáciu veľkých útvarov na Zemi ( vzdušné masy) riadi Coriolisova sila. Spôsobuje ju rotácia Zeme. Za následok to má stáčanie dráhy telies kolmých na rotáciu, v smere hodinových ručičiek na severnej pologuli a naopak na južnej . Na predmety malých rozmerov má iba malé účinky. Po dobu vytekania vody z umývadla nestačí roztočiť vodný vír. To, ktorým smerom sa roztočí, závisí skôr na tvare umývadla a momentu ktorý udelíme kvapaline vytiahnutím zátky.
Pohyb el. nábojov po skrutkovici spôsobuje magnetiské pole. ( viď magnetické zaostrovanie na starých TV obrazovkách).


huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz vyboj na Zemi

Příspěvek od huhu »

prostuduj si to pořádně
třeba s notesem u umyvadla , nebo vany
točí se vždy stejně !
dokonce i koleje jsou na jedné straně víc opotřebované než na druhé


d000
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: sob 27 srp 2011 20:51

Solární napájení - prosba o radu

Příspěvek od d000 »

Zdravím Vás vechny, mel by tu nekdo radu jak udelat solární napájení aby utáhlo bezproblému akvarium - cili vse reseno pouze solarem, aby nemuselo byt pripojeno do site?


Uživatelský avatar
Hellraiser17
Stálý člen
Příspěvky: 60
Registrován: sob 18 zář 2010 13:11
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

laická odpověď

Příspěvek od Hellraiser17 »

Zdravim, pokud mám správnou představu - tak FV panel, nějaký stabilizátor napětí, baterii, měnič. To by mělo asi stačit, parametry dle výkonu. Solár nemam, jen o tom delší dobu přemýšlím. Počítám, že odběr tak 100w? (zářivka, top. těleso, filtrace...)


Svoboda začíná tam, kde končí civilizace řízená penězi...
Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární napájení - prosba o radu

Příspěvek od gromit »

d000 píše:Zdravím Vás vechny, mel by tu nekdo radu jak udelat solární napájení aby utáhlo bezproblému akvarium - cili vse reseno pouze solarem, aby nemuselo byt pripojeno do site?
já bych dal to akvárko k jižnímu oknu...


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
pali
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: pát 19 zář 2008 13:54

Zdraviu skodlive spaliny

Příspěvek od pali »

Zdravim,

vrta mi to hlavou a neviem spravnu odpoved.

Co je zdraviu viac skodlive- spaliny motorovej nafty, alebo cisteho, nepouziteho hydraulickeho oleja?

Zdraviu skodlivym myslim, ze spaliny coho obsahuju viac jedovatych latok, rakovinotvornych atd...


Dik, Palo


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Zdraviu skodlive spaliny

Příspěvek od poota »

pali píše:Zdravim,
vrta mi to hlavou a neviem spravnu odpoved.
Co je zdraviu viac skodlive- spaliny motorovej nafty, alebo cisteho, nepouziteho hydraulickeho oleja?
Zdraviu skodlivym myslim, ze spaliny coho obsahuju viac jedovatych latok, rakovinotvornych atd...
Dik, Palo
Tvoje starosti na mou hlavu :D
Předpokládám, že by ses rád dozvěděl, o kolik dní dřív dostaneš rakovinu při inhalování zplodin jednoho, než druhého?!

Jestli můžeš, tak nedýchej spaliny ničeho.

Osobně si myslím, že záleží daleko víc na kvalitě spalovacího procesu, než na výchozí surovině. Pokud se příliš nemýlím, tak spalování ve výbušných motorech je obecně méně kvalitní, než spalování v hořácích, kdy je na proces více času. Záleží také na dosažené teplotě a dostatku kyslíku. Speciálními hořáky se dají spalovat i některé umělé hmoty, které se za nižších teplot rozkládají na jedovaté složky.
Asi by ses měl podívat po nějaké odbornější literatuře, která se zabývá něčím, co je blízké Tvému problému. Při takhle neurčitém zadání můžeš dostat několik protichůdných odpovědí a přitom můžou být všechny správné. :?

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
pali
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: pát 19 zář 2008 13:54

re

Příspěvek od pali »

Tak von s pravdou...

Na starom dieslovom aute jazdit na naftu alebo novy hydraulicky olej? Poskodenie auta neriesim. Ide mi skor o zivotne prostredie a zdravie sofera. V podstate mi nezalezi ani na financnej uspore pri jazde na olej.

Iba na ekologii...

No co vlastne ta nafta je? Nie je to chemicky upraveny hydraulicky olej??? Ak by to bola pravda, tak auto jazdiace na hydraulicky olej je ekologickejsie ako naftove?

Skuste dat nazory.


huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

olej

Příspěvek od huhu »

nevim jak hydraulický , ale tranformátrový olej je pro avii supr žrádlo , jen produkuje víc toxických látek.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: re

Příspěvek od poota »

pali píše:... Na starom dieslovom aute jazdit na naftu alebo novy hydraulicky olej? ...
Nejlépe to ověříš vlastním pokusem, tedy hlavně to, jestli na to ten motor vůbec poběží. Případně vznikající smrad můžeš taky posoudit.
Pro naftu je nejdůležitější cetanové číslo, kterým se hodnotí, při jaké teplotě se již spolehlivě vznítí. Je to jakýsi opak oktanového čísla, které u benzínu udává, při jaké teplotě se ještě spolehlivě nevznítí. Obě čísla souvisejí s kompresním poměrem.
Pro hydraulické oleje je nejdůležitější jejich nestlačitelnost, u některých (brzdová kapalina) i to, při jaké teplotě se už "vaří". Dalšími vlastnostmi je nepoškozování těsnění a rozpouštění rzi a případných usazenin.
Předpokládám, že palivové soustavě by mohlo propláchnutí hydraulickým olejem jenom prospět, ale jaké má ten olej tepelné vlastnosti a jaké spaliny, to si netroufnu ani odhadnout.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Majkl1
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: úte 31 kvě 2011 5:47
Dal: 1 poděkování
Dostal: 7 poděkování

Galvanické oddělení DC/AC (DC/DC) ?

Příspěvek od Majkl1 »

Ahoj,
potřebuji radu od zkušených i méně zkušených elektrotechniků. Neznám tyhle věci, kterak se nechat upéci v peci. :lol:
Na výstupu z mého zařízení je stejnosměrný proud a potřebuji zařízení galvanicky oddělit od spotřebiče (AC i DC).
Jak jsem dohledal, tak jsou cca 3 známé možnosti.
1. motor-generátor (pro mne nic neřeší, protože i ten motor musí být oddělen)
2. optika - sice vysoká účinnost, ale pouze pro malé proudy (nevhodné)
3. Trafo. Jenže to trafo mi na stejnosměrný nejde. Dvě jsem spálil, než jsem zjistil, že mu DC nechutná. :P

Takže buď mi poradíte nějaký jiný fígl, nebo budu potřebovat poradit, zda (nechci nic kupovat) když udělám klopný obvod, z kterého sice poleze střídavý proud, ale s obdélníkem místo sinusoidy (zvládnu tak max. NE555) nebude vadit spotřebičům jako je třeba motor?
M.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Re: Galvanické oddělení DC/AC (DC/DC) ?

Příspěvek od aNONym »

Majkl1 píše:Ahoj,
potřebuji radu........................
Napiš něco víc, z tohodle se vopravdu nedá vyčíst o co se jedná. :D Non

Proudy, napětí, zařízení, atakdále.


The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
Odpovědět

Zpět na „Lidé sobě“