Jakou hmotnost má toto malé vozítko, kolik koní a výdrž. Díky
Spaceball
_________________ To není průmyslové znečištění, co poškozuje naše životní prostředí. Jsou to nečistoty ve vzduchu a vodě, které za to mohou. G. W. Bush
jasně...30kg by mělo stačit si myslím - střední váhu
Spaceball
_________________ To není průmyslové znečištění, co poškozuje naše životní prostředí. Jsou to nečistoty ve vzduchu a vodě, které za to mohou. G. W. Bush
Máte někdo typ na vhodný motůrek na 24V - 230V pro elektrický pohon kola. Nějaký běžně používaný ve starších spotřebičích - například pračka, myčka, počítač.
Jeden chlapík z fora psal, že pošle návod na úpravu motoru z kopírky, továrně má 30W a prý jednoduchou úpravou - přidáním magnetů/přemotání se dostane na 200W - 500W. Motor má rozměry 9 cm průměr, 6 cm výšku, podobné motorky jsou i ve straých jehličkových/laserových tiskárnách. Bohužel sem již, zmiňovaný člen fóra, nechodí, na srazu u Jeffa byl jen v roce 2009 podzim.
Na YouBlbe je plno videjí e-bike, ale jako obvykle většina úplně blbá. Až třeba na výjimky jako právě
CYCLONE Taiwan e-bike.Genuine Speed 120km/h ( 75mph) Smrt ve vočích a mozek ve vlasech
Ovšem na foru http://endless-sphere.com/forums/viewforum.php?f=21 se o těhle kitech kdosi vyjádřil: "pure garbage", takže bych radši zůstal ve střehu. Všechno ná svoje výhody i nevýhody.
Je teda něco novýho?
Taky nějak teď nechápu, proč je tohle téma pod Vnitřní svět...
študoval jsem a můžu konstatovat, že výhody převodovanýho pohonu řetězu masivně převažují výhody Hub motorů (v náboji).
Huby mají v podstatě jen dvě výhody: žádný opotřebení mechaniky (pouze huby bez převodovky), blbuvzdornost.
Výhody Cyclone:
-díky převodům na řetězu mnohem lepší efektivita motoru = dojezd
-zvládne ty nejhorší krpály v terénu (huby nemají šanci)
-dosahuje vyšších rychlostí na rovinkách
-motor i s převodovkou je lehčí
-žádná úchylná 6kg zátěž v kole, který potom nemůže normálně pérovat
-při šlapání neklade žádný generátorový odpor, poněvadž na převodovce je volnoběžka
-atd...
Nevím jestli to ale někoho zajímá, takže dál budu pokračovat na požádání. S cyclone je zpravidla spokojenost a komponenty jsou kvalitní, mektalové se ale najdou vždy.
Hledám ofocený dokument o autorovy německého elektrokola z roku 1938, bylo to publikováno v roce 1947 v českém, technickém časopise, psalo se tam o ekole, které má několik módů zapojení, dle aktuální potřeby a výkonu od 12V přes 24V do 36V, mělo to mechanickou, logiku která se sama přepínala dle požadavku výkonu motoru. Našel jsem to mminulý týden v mém počítači a je to i někde na foru, ale nemohu to najít, nevzpomene si někdo, kdo to tehdy vyvíjel ekola pro vojáky a policisty v německu
Ondřej píše:... výhody převodovanýho pohonu řetězu masivně převažují výhody Hub motorů (v náboji). ..
Staré motycykly neměly řetěz ale kardanový převod, taky by to možná bylo řešení....
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže. Moderátor raději žádný než vadný.
Měl jsem zajímavý sen, létal jsem na šlapacím kole. Mělo v kolech umístěn disk s měděnýmy pruhy (statický generátor) nepravidelně delší a kratší proužky, pod řidítky bylo jiskřiště a přesně uprostřed maximální délky kola byl generátor - dvojspirála s tekutým stříbrem, který se otáčel a vyráběl pole v kterém kolo i cyklistu vzneslo do výšky. Na řidítkách byla vrtule, tu jsem asi přidal na základě vzpomínky na Rychlé šípy ) Jak se udával směr a výška nemám tušení, ale děsně se mi to líbylo ))
Zdravím,
rád bych skusil postavit jednoduchou elektromotorku, ale protože jako žák střední školy nevím za jak dlouho a jestli vůbec se dopracujeme k takovéhle elektrice, tak bych Vás chtěl požádat o pomoc s tím, že o tomto nevím skoro nic, ale představoval bych si to asi takhle:
série autobaterií by poháněla nejspíše synchonní elektromotor (U toho se ale bojím, že bych ho mohl spálit. Ještě mě napadl asynchronní em a baterie by se dobíjela zvášť synchronním em.), který by zároveň fungoval jako generátor při volnoběhu. Výkon motoru by se reguloval přivedeným proudem a také možná nějakou jednoduchou převodovkou (variátor).
Poradit bych potřeboval hlavně s onou elektrikou - jaká baterie, elektromotor, obvody, další součástky
Děkuji
Příspěvek jsem Ti přesunul do vhodnějšího vlákna - poo.
no, než tento motor co se zaplítá do kola bych radší klasický, který by byl zpřevodovaný a vedl by asi řetězem ke kolu, byl by uložený v těle motorky
přečetl jsem si tohle téma a vyčetl jsem, že na to používáte syn. elektromotory
jak asi by vypadalo schéma zapojení několika málo baterií (můžou být autobaterie položeny jinak než vodorovně ?) se synchronním elektromotorem, který by dostával proud pořád (nebyl by třeba 3-fázový) a nějakého vypínače a regulátoru otáček a výkonu em ?