Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Suchý spořič UF
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Ceny benzínu dosahují nehorázných hodnot. Ropné kartely a všichni ti, co se na tom nemorálně pakují a současně znečišťují přírodu a zabíjejí nevinné tvory mazlavou hmotou, ... brzy skončí na smetišti a vezmou si sebou karmu. Vyzývám Vás ještě na bližší spolupráci na vývoji ještě lepšího spořiče UF. Pokud píši za sebe, pomohu navrhnout plošný spoj a odzkouším Bobrovo zapojení.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: úte 25 říj 2011 18:16
- Dostal: 4 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Možno to bude trochu offtopic ale nepoznáte nejaké zapojenie ktoré mi po naštartovaní auta zopne UFko ??? (nechce sa mi stale chodit pod kapotu to vypinat)
Napr napojil by som to na svetlá. Po spustení svetiel by mi bud rele alebo nejaky vykonovy tranzistor zopol druhe zariadenie ktoré bude nezavisle zapojene.
Vhodné by bolo keby to bolo nadimenzovane na 10-20A lebo to chcem použiť aj na spinanie elektrolyzeru do jedneho auta.
Napr napojil by som to na svetlá. Po spustení svetiel by mi bud rele alebo nejaky vykonovy tranzistor zopol druhe zariadenie ktoré bude nezavisle zapojene.
Vhodné by bolo keby to bolo nadimenzovane na 10-20A lebo to chcem použiť aj na spinanie elektrolyzeru do jedneho auta.
"Kapacita a indukcia, Páni- alebo laicky povedané, rezonancia. To sú zákony ovládajúce strunu na husliach aj zemetrasenie!" Nikola Tesla (1856 -1943)
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Bobře to záleží, jaká tam je zátěž, pokud je indukční a vznikají VN špičky, mohl by se zničit výkonový tranzistor, pak by bylo lepší použít relé. Takové zapojení ti zmáknu z hlavy, potřebuji ale podrobné schéma, jak to tam máš. Můžeme se spojit po Skype a probrat tvé požadavky. Napiš mi kdy máš čas na email keft@seznam.cz
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Bobre, ale pokud by jsi dokázal napojit paralelně ke světlům relé 12V, tak problém máš v podstatě vyřešen. Od kontaktů relé povedeš to, co chceš spínat a kontakty zároveň galvanicky oddělí od ostatních obvodů.
Pokud by jsi to spínal výkonovým tranzistorem, je nutné k němu dát antiparalelně ( katodou na stranu kolektoru pro NPN tranzistor) ochrannou diodu proti špičkám.
Pokud by jsi to spínal výkonovým tranzistorem, je nutné k němu dát antiparalelně ( katodou na stranu kolektoru pro NPN tranzistor) ochrannou diodu proti špičkám.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: úte 25 říj 2011 18:16
- Dostal: 4 poděkování
Re: Suchý spořič UF
keft píše:Bobre, ale pokud by jsi dokázal napojit paralelně ke světlům relé 12V, tak problém máš v podstatě vyřešen. Od kontaktů relé povedeš to, co chceš spínat a kontakty zároveň galvanicky oddělí od ostatních obvodů.
Pokud by jsi to spínal výkonovým tranzistorem, je nutné k němu dát antiparalelně ( katodou na stranu kolektoru pro NPN tranzistor) ochrannou diodu proti špičkám.
Nakoniec som nasiel to rele len to asi napojim niekde na motor aby to neislo nahodou ked niekto parkuje ale len ked je motor nastartovany...
http://www.saunika.sk/auto-elektro-inst ... 12---1550/
"Kapacita a indukcia, Páni- alebo laicky povedané, rezonancia. To sú zákony ovládajúce strunu na husliach aj zemetrasenie!" Nikola Tesla (1856 -1943)
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 980
- Registrován: ned 02 led 2011 17:48
- Dal: 107 poděkování
- Dostal: 23 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Suchý spořič UF
bobore s pravdou ven.
relé - žádné relé ti nezajistí, že sepne při nastartovaném motoru
potřebuješ obvod, který sepne při napětí nad 13V.
Pb accu má naprázdno 12V , při nabíjení až 13,8 ( 14 ). Tak jsou nastavené ovládací elektroniky na alternátorech.
čiže potřebuješ cosi jako :
mno a tím se dostáváme k nelogice tvého zapojení a tvrzení, že souvisí s délkou drátu a spirály.
popravdě - že ty jsi nic nebastlil, prostě jsi vykuchal plazmakouli, ( na fotce je víc kondíků než ve schematu ) a zkusil co to provede ?
No , jestli jsi se trefil , je to prima, ale jestli od té doby jezdíš pomaleji, nebo prostě jinak, pak nezlob čtenáře.
relé - žádné relé ti nezajistí, že sepne při nastartovaném motoru
potřebuješ obvod, který sepne při napětí nad 13V.
Pb accu má naprázdno 12V , při nabíjení až 13,8 ( 14 ). Tak jsou nastavené ovládací elektroniky na alternátorech.
čiže potřebuješ cosi jako :
mno a tím se dostáváme k nelogice tvého zapojení a tvrzení, že souvisí s délkou drátu a spirály.
popravdě - že ty jsi nic nebastlil, prostě jsi vykuchal plazmakouli, ( na fotce je víc kondíků než ve schematu ) a zkusil co to provede ?
No , jestli jsi se trefil , je to prima, ale jestli od té doby jezdíš pomaleji, nebo prostě jinak, pak nezlob čtenáře.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Není důležité, jak to Bobr provedl, ale zda to funguje, ale i u tohoto zapojení bude problém to prokázat.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř 18 led 2012 20:46
Re: Suchý spořič UF
Dobry den, po pozornem procteni tohoto vlakna jsem kontaktoval firmu z ionizer2009.netne.net a jedno toto zarizeni objednal. Mimochodem - pripravuji novou generaci a stara se uz nedela, toto byl jeden z poslednich kusu. Dorazilo zacatkem roku (po notnem zpozdeni na celnici zpusobenem vanocnim nakupovanim) a tak jsem to nainstaloval do sve S 136 GLS. K memu prekvapeni ale nasledovalo vyrazne zhorseni chodu motoru! Zarizeni jsem vypnul, motor bezel jako driv. Po zapnuti zarizeni zacal opet silne kolisat volnobeh a zvuk byl ostrejsi (klepani). Zkusil jsem zvednout predstih na 5° a hned to slo poznat, motor tahnul, bezel hladce. Da to rozum - jonizovana smes se snadneji zapaluje a tak je potreba s tim pocitat pri casovani jiskry. Usporu jsem zatim presne nezmeril, v zime moc nejezdim, ale orientacne (podle dvouch tankovani) to bude nekde okolo 0,5-0,8 litru na sto. Toz tesim se na leto jak baba na duchod!
- hapalainen
- Starší člen
- Příspěvky: 196
- Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
- Bydliště: Norsko
- Dostal: 1 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Ten předstih jsi ale zmenšil, protože základní je 6°před HÚ jestli si to dobře pamatuju. Kdoví, jakej původně byl, jestli jsou pružinky v rozdělovači vytahané, tak ta hodnota mohla být větší a je otázka, jestli vůbec chodí podtlaková regulace předstihu. Na nových autech se to vyřeší samo prostřednictvím snímače klepání. ŘJ si předstih nastavuje sama těsně před okamžik, kdy se klepání začne projevovat.Zkusil jsem zvednout predstih na 5° a hned to slo poznat
Američtí soudruzi by se asi smíchem neudrželi, kdyby věděli do jakýho auta to dáš. No hlavně, že to maká.
Hlavní je vyhrát zápas
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Něco důležitého jsem vyčetl na zmiňovaných stránkách ionizer2009.netne.net - procesor údajně hlídá, aby nevznikal ozon. Umí někdo vysvětlit, proč je v ionizaci při spalování ozón nežádoucí? Dík
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Zdravím. Vysvětlit to neumím, ale OZON / O3/ asi více podporuje spalování.....zažil jsem před lety , že jsme "ionisovali" vzduch do sání u trabanta...a propálilo to písty...takže s O3 asi jako se šafránem.....málo a opatrně .. m11
... věřím, že se " TO " povede ......
Re: Suchý spořič UF
martin11 píše:Zdravím. Vysvětlit to neumím, ale OZON / O3/ asi více podporuje spalování.....zažil jsem před lety , že jsme "ionisovali" vzduch do sání u trabanta...a propálilo to písty...takže s O3 asi jako se šafránem.....málo a opatrně .. m11
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
V JEDNODUCHOSTI JE SÍLA!
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Není tam nějaký ozonový čidlo? Vůbec nechápu, jak snímají množství ozonu bez čidla? Když výrobce garantuje, že tam ozon není. Aby nebylo riziko s podpalováním ventilů.
Re: Suchý spořič UF
Z toho obrázku toho moc vidět není. U těch SMD součástek člověk kolikrát nepozná, jestli je to kondík, odpor, nebo něco jiného. Věřím tomu, že tam nějakej snímač být musí.Není tam nějaký ozonový čidlo?
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Taky případně nemusí a řeči o ozónu a jeho hlídání procesorem mohou být i jenom proto, aby se o něčem mluvilo. Kdyby napsali, že tam je jenom oscilátor a transformátor, tak by tam za ty prachy scházelo ještě něco tajemného, co si člověk sám nedokáže vyrobit.galapetr píše:.. Věřím tomu, že tam nějakej snímač být musí.
Ještě mě napadlo, že silně podobný "přístroj" se používá i u jednorázových fotoaparátů pro nabíjení blesku - transformátor je tam opravdu miniaturní a běhá to na 1,5V. Na vyzkoušení je to téměř bez práce.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe