Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
cimirek
Zasloužilý člen
Příspěvky: 493
Registrován: čtv 15 čer 2006 5:56
Dal: 258 poděkování
Dostal: 213 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od cimirek »

Trochu jsem foto upravil, aby to bylo čitelnější.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


kklf
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: sob 03 říj 2009 9:58
Bydliště: Prostějov

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od kklf »

pokud píšou, že ozon je nežádoucí, tak procesor asi hlídá výstupní napětí a proud, aby nedocházelo při proudění vzduchu k jiskřením (výboji) mezi elektrody, při jiskření (výboji) vzniká ozon, proudící vzduch má asi dostat pouze určitý náboj...

(Google překlad)

Technologie
Naše Ionizátory fungují na jednoduchém principu. Každý hořlavých reakce vyžaduje dvě složky: paliva a kyslíku. Palivo je postaráno o doplňkových látek, vzduch je však v syrovém. To je špatně. Naše jednotka ionizátor 2009 zátky se mezi vzduchovým filtrem a motorem, ionizuje vstupní vzduch a pomáhá zlepšovat spotřebu paliva. Jak? Normální hoření spotřebuje O2 - obecná kyslíku. Naše Ionizátory poskytují další elektron molekule, vytvářet nestabilní O2-ion. Tento ion je velmi reaktivní a spaluje se palivo rychleji. Toto zlepšení spalování zvyšuje výkon a snižuje spotřebu paliva až o 50%.

Nicméně, přes-ionizace vede k ozón (O3) formace. Tento plyn, ale z atomů kyslíku, snižuje skutečný výkon zisk na nulu bez úrovně. To je důvod, proč domácí Ionizátory jen zřídka fungovat. Cue Ionizátor 2009.

Ionizátor 2009
Naše ionizátor 2009 jednotka měří množství ionizace produkoval, a nastavit výkon antény RF. Tím je zajištěno, že neexistuje žádný ozón, a to pouze O2-ionty vstoupí motor bude spalovat.


V JEDNODUCHOSTI JE SÍLA!
braba2
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 29 pro 2011 12:39

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od braba2 »

Ahoj,

udělal jsem si UF5 a dal do sání na služební Octavii 1,9 tdi 74 Kw. Jezdím docela dost a ne na spotřebu. Průměr před cca 6,4-6,8 L/100 km, (150-160 Km/h). Jezdím co to dá. Po namontování se spotřeba snížila na cca 6 l/100 km, ujeto 2000 km. Motor jde lépe od spodu a zdá se že je trochu tižší. Zdá se mi, že se trochu snížila max. rychlost. UF5 jsem dal ještě před filtr ( UF5, filtr, váha vzduchu, turbo), jenom se mi částečně dotýká vnější trubky. Chtěl jsem se zeptat, jestli je lepší udělat vnější spirálu menší a na umístění, není lepší až za váhou vzduchu? Nemá s tím někdo zkušenosti. Dík za info.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

braba2 píše: udělal jsem si UF5 ... není lepší až za váhou vzduchu? ..
Psal jsem tu, že ji montuji za váhu vzduchu do trubky, která vede ke směšovací komoře nad škrticí klapkou a že zasahuje až nad ni (litrová Corsa B).
S montáží před vzduchový filtr se začalo až i Fiatů, u kterých to jinak nejde, a přišlo se na to, že to funguje taky.
Srovnání, které z těchto umístění je lepší, pokud vím, tak nikdo nedělal a nebo o tom nedal vědět. To, co píšeš, je tak zhruba všechno, co můžeš od UFka čekat. Pokud máš chuť laborovat, můžeš ho přestěhovat za váhu vzduchu a porovnat, co je lepší.
Ovšem když pro jiné umístění uděláš nové UFko, tak nebudeš vědět, jestli za změnu vlastností může jiné umístění nebo jiné provedení.
Osobně se domnívám, že důležitou podmínkou funkce UFka je podtlak v sání, který je větší za vzduchovým filtrem, než před ním. Zdá se mi tomu nasvědčovat i fakt, že po dosažení určité rychlosti je možné pomalu ubírat plyn, aniž by se otáčky motoru snižovaly. Tohoto jevu si zatím nepovšimnul nikdo z těch, kdo mají UFko před filtrem.
V současnosti mám UF5ku před klapkou a UF6ku před filtrem a zatím nemám potřebu zkoušet něco dalšího - motor i já jsme spokojeni a v pohodě.

Zdravím - poota
P.S. Za další vhodnou cestu ke zlepšení spalování považuji zvyšování obsahu kyslíku v nasávaném vzduchu, což by mohlo mít podobný účinek jako přeplňování třeba turbodmychadlem. Rozdíl předpokládám výraznější, protože by se nemusel spotřebovávat výkon na pohon zařízení a ani by nemusel být vyšší kompresní tlak. S předstihem a množstvím paliva by si měla poradit elektronika. S úsporou paliva by to mělo být obdobné, jako při UFkách - pokud vyšší výkon zmizí v přebytku výkonu při jízdě, nebude úspora žádná.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
braba2
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 29 pro 2011 12:39

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od braba2 »

To UFko, jsem vyndal v úterý. Spotřeba jde zase nahoru a s tím plynem to funguje, ale zapoměl jsem to napsat. Dnes jsem to znova zkoušel, při ubrání bez Ufka ihned klesá výkon, s Ufkem jde plyn ubrat tak o 1/4. Za váhu se mi to moc dávat nechce, protože nevím jak to dobře uchytit, aby to nevletělo dál do turba. Chci to ještě vyzkoušet na Peugeotu 807 2,2 Hdi.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

braba2 píše:.. Za váhu se mi to moc dávat nechce, protože nevím jak to dobře uchytit, aby to nevletělo dál do turba. ..
Jedna dobrá zásada je - Na věcech, které fungují, nic neměnit!
Beru zpět, že se neozval s plynem nikdo z těch, co mají UFko před filtrem :lol:

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Bulganin
Stálý člen
Příspěvky: 33
Registrován: pát 16 říj 2009 20:34
Dostal: 1 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Bulganin »

Jedna dobrá zásada je - Na věcech, které fungují, nic neměnit!
Moje řeč. Když to chodí, tak se do toho nehrabat!
Jaké jsou Vaše poznatky v těch mrazech co teď máme? Zkusil jsem start v -18°C jeden den vypnout ionizátor a málem jsem to nenastartoval. Nakonec to chytlo, ale zvuk toho motoru se dost podobal multikáře asi tak prvních 30 vteřin. Pak už to šlo normálně. Se zapnutým jsou studené stary lepší a hlavně zvuk motoru je kultivovanější.


Uživatelský avatar
wolf234
Starší člen
Příspěvky: 158
Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
Bydliště: u pajkovačky
Dostal: 9 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od wolf234 »

skušal som ionizator objednat ale nedostal som odpoved. nemohol bi niekto objednat viac kusov určite bi to bolo priatelnejšie než furt vypisovať maily.


marcel.vlastuvka
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: stř 18 led 2012 20:46

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od marcel.vlastuvka »

Zrovna minuly tyden jsem s nima hovoril - po uspechu na sve Skode 136 (z 6.3 na 5.0 L/100 km) jsem chtel objednat dalsi dva - pro TD felicii a pro manzelcino Volvo 850. Bohuzel mi bylo receno, ze nejakej jejich subdodavatel prestal dodavat, a tak hledaji noveho (nerozumel jsem presne ceho, znelo to jako ozonovy senzor?), a do te doby je vyroba pozastavena.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od martin11 »

ťuťu píše:Příspěvek jsem Ti smazal, protože nesouvisel s tématem a navíc měl nulovou informační hodnotu, takže si nezasloužil ani offtopic - poo.
...správně, hubit breberky :good: ...

...ke spořičům....měl jsem více nežli 2 roky na přívodu nafty 2 magnety z harddisků.../ kdo byl u Jeffa tak viděl Toyota Hilux....velký auto pickup/..v listopadu jsem nutně potřeboval kousek magnetu v terénu....tak jsem ty magnety odštípl....spotřeba se opět zvýšila o 0,6 na 100. takže ..kdo můžete dejte magnety / neodymy nebo z harddisků/ na přívod paliva....pozor trubka nesmí být Fe!!! já je spojil / ty magnety / aby se přitahovaly....a svázal Cu drátkem...jen co povolej mrazy budu opět instalovat neodymy 20x20x10 N42...zbyly mě po mém MM...pokus se zatím s mag.motorem motorem nedaří :cry: zdraví Martin11 :D p.s. Poota :good: :bye: :pivko:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
Iv
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1080
Registrován: sob 07 říj 2006 17:51
Dostal: 8 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Iv »

braba2 píše:Ahoj,

udělal jsem si UF5 a dal do sání na služební Octavii 1,9 tdi 74 Kw. Jezdím docela dost a ne na spotřebu. Průměr před cca 6,4-6,8 L/100 km, (150-160 Km/h). Jezdím co to dá. Po namontování se spotřeba snížila na cca 6 l/100 km, ujeto 2000 km. Motor jde lépe od spodu a zdá se že je trochu tižší. Zdá se mi, že se trochu snížila max. rychlost. UF5 jsem dal ještě před filtr ( UF5, filtr, váha vzduchu, turbo), jenom se mi částečně dotýká vnější trubky. Chtěl jsem se zeptat, jestli je lepší udělat vnější spirálu menší a na umístění, není lepší až za váhou vzduchu? Nemá s tím někdo zkušenosti. Dík za info.

:good:


Svůj šírák odhazuji vdál a letím zpět ke hvězdám. (Cyrano)
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF ...něco k magnetúm...

Příspěvek od poota »

laik píše:.. dá se třeba kolem trubky sání v které je UFko namotat drát a udělat něco jako mag. komoru? jakej to bude mít vliv na to UFko?????...
Dá se udělat cokoli, třeba i namotat drát zvenku.
Jakej to bude mít vliv se pozná po tom namotání a vyzkoušení.

UFko pracuje na nějakém principu, který je nám zatím utajen. Odhadovat předem co bude mít jaký vliv můžeme jenom na základě nějaké teorie, kterou si o UFku vytvoříme, ale teprve vyzkoušení nám ukáže, tedy pokud to vůbec dokážeme nějak rozeznat, jestli se naše předpoklady potvrdí a nebo ne. Když se potvrdí, může to případně znamenat, že se teorie snad blíží skutečnosti. Jinak celé UFko by teoreticky pracovat vůbec nemělo, což nám jemně naznačuje, že "něco je trochu jinak".

Pokud by se mělo o UFku bádat nějak seriozně, bylo by potřeba vypracovat nějaký způsob objektivního měření účinku, což měření spotřeby paliva a nebo vlivu na výkon motoru není ani vzdáleně. Pak už by stačilo změřit několik tisíc variant a po zpracování všech výsledků by se dalo vysledovat, co má na co jaký vliv a následně by se již dala vytvořit nějaká pracovní hypotéza, jejíž správnost by se dala prověřovat dalšími, již na to cílenými pokusy.
Protože se mimo vší pochybnost nedá předpokládat, že by princip UFka mohl být jednou "motorem budoucnosti", na kterém by se hlavně dalo vydělávat mnohem víc, než na spalovacích motorech, je tudíž i jisté, že se tím nebude nikdo seriozně zabývat.
Na kusu smotaného drátu, který uspoří případně pár deci paliva se taky nedá nijak zajímavě vydělávat, takže ani kvůli tomu nemá smysl rozjíždět nějaký výzkum.

Smiřme se tedy s tím, že si buď uděláme nějaký osvědčený typ - a ten splní a nebo nesplní naše očekávání - čím míň od toho budeme čekat, tím budeme spokojenější.
A nebo zkusíme nějakou novou variantu, která se nám bude jevit v účinku stejná, lepší a nebo horší. Pokud bude lepší, tedy "slepé kuře našlo zrno" - a můžeme se tím spokojit a nebo pokračovat v bádání dál.

Zdracím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Mě se také nepodařilo prokázat sebemenší úsporu UFkem. Mám Corollu 1998 benzín motor 4EFE. Domnívám se, že je to Labda sondou. Asi někde dělám chybu. Na další pokusy počkám na léto.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

keft píše:Mě se také nepodařilo prokázat sebemenší úsporu UFkem. Mám Corollu 1998 benzín motor 4EFE. Domnívám se, že je to Labda sondou. Asi někde dělám chybu. Na další pokusy počkám na léto.
Motor za to nemůže a Lambda sonda taky ne.
Chybu děláš v tom, že jezdíš s UFkem úplně stejně, jako jsi jezdil bez něj. Jenom možná o trochu dynamičtěji a s větším přebytkem výkonu. Právě ten Ti sežere to, co by Ti UFko mohlo případně uspořit. S UFkem Ti motor "táhne" už od nižších otáček - když toho nevyužiješ jiným způsobem řazení a jiným stylem jízdy, který bez UFka nejde bez "trápení" motoru použít, tak nemůžeš nic ušetřit.
Já například jedu především tak, aby se jelo dobře mně i motoru. Úspora mezi půl až třičtvrtě litru je pro mě jenom "přidanou hodnotou", jakýmsi bonusem.
Z tohohle hlediska znamená vyšší cena benzínu i větší úsporu. Na 100 kilometrech ušetřím dneska tak dvacetikorunu, kdežto za bídného socializmu by to byly jenom tři kačky :lol:
A pak že život není krásný!

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Pooto, s tou lamda sondu Ti nevěřím. To nemění nic na to, že si Vážím tvých zkušeností ale vypadá to, že tentokrát do problému nevidíš. Přečetl jsme toho dost a lambda sonda má zásadní vliv na spotřebu- Přemýšlej- co učiní lambda, když dojde k lepšímu spalování? Ubere co?

Na internetu i na zahraničních stránkách se objevily i schémata zapojení oblbovačů lambdy a stavějí je zkušení lidé. První článek jsem našel:
o příznivce laborování se spořiči a vodíkem, kteří by potřebyvali ovlivňovat úroveň výstupního signálu z lambda sondy,
kdy vlivem lepšího spalování sonda způsobuje obohacování směsi a negativně tak může ovlivnit spotřebu.........

Vyzkoušená zapojení
- Tester/monitor lambda sondy.
Deset LED diod ukazuje velikost signálu z lambda sondy v krocích po 0,1V
(je to v podstatě LEDkový voltmetr, s pozsahem 1V a přesností indikace 0,05V).

- Generátor signálu lambda sondy.
Místo el. signálu z lambda sondy se vede do ECU signál z generátoru.
Úroveň signálu je možné nastavit podle potřeby

- "Šidítko" lambda sondy. Sdružuje tester a modifikuje signál lamda sondy.
Lze použít jako tester-monitor lambda sondy.
Deset LED diod ukazuje velikost signálu z lambda sondy v krocích po 0,1V
(je to v podstatě LEDkový voltmetr, s pozsahem 1V a přesností indikace 0,05V).
Připojením "šidítka" mezi lambda sondu a ECU je možné modifikovat signál tak,
aby si ECU "myslela", že je směs bohatější, nebo chudší.
To podle naladění "šidítka".
Nastavení se provádí pomocí dvou potenciometrů a třech "napěťových normálů", které se podle potřeby
ovládají tlačítky (simuluje to připojenou lambda sondu, která je při nastavování odpojená.
Nastaví se to v podstatě na stole, připojením ke zdroji 12V, bez potřeby jiných měřicích přístrojů).
LEDky v tom případě indikůjí úroveň napětí na výstupu-do ECU
(k tomu účelu slouží přepínač pro možnost měření na vstupu/výstupu).
Pro případ, že je "šidítko" připojené ve vozidle a je potřeba jej odpojit,
použije se přepínač by-pass (lambda sonda jde přímo do ECU) a není nutný jiný zásah do zapojení.
Částečně tak lze vylepšit signál z unavené lambda sondy, která vykazuje jen malou výchylku.


Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“