re
Napsal: stř 21 říj 2009 7:10
Pěkné počtení.... Fresnelova čočka...lepší pro tento způsob použít parabolu...
Alternativní informační centrum, alternativní medicína a mnoho dalšího.
http://forum.upramene.cz/forum/
...parabolu ano....jenže já jem psal..."UPRAVENÁ" fresnelova čočka....ty "zářezy" na fresnelu, co dělají fresnela fresnelemspaceball píše:Pěkné počtení.... Fresnelova čočka...lepší pro tento způsob použít parabolu...
Parabola zabere víc místa, jen nechápu proč ještě světlo v té čočce dál stáčet, už takhle to umí koncentrovat dost - namaluj, prosím...martin11 píše:...parabolu ano....jenže já jem psal..."UPRAVENÁ" fresnelova čočka....ty "zářezy" na fresnelu, co dělají fresnela fresnelemspaceball píše:Pěkné počtení.... Fresnelova čočka...lepší pro tento způsob použít parabolu......jako na gramofon desce....na pruhledném materialu....ty polokruhové čočky.....by byly stočené radiusem do vnitř tj o 90° pootočené oproti klasickému Fresnelu....je to jasné....nebo to mám malovat.
....martin11
p.s jdu to namalovat...aby bylo jasno....co karkulka vymyslela
...jsem namalovala....vaše karkulka...gromit píše:Parabola zabere víc místa, jen nechápu proč ještě světlo v té čočce dál stáčet, už takhle to umí koncentrovat dost - namaluj, prosím...martin11 píše:...parabolu ano....jenže já jem psal..."UPRAVENÁ" fresnelova čočka....ty "zářezy" na fresnelu, co dělají fresnela fresnelemspaceball píše:Pěkné počtení.... Fresnelova čočka...lepší pro tento způsob použít parabolu......jako na gramofon desce....na pruhledném materialu....ty polokruhové čočky.....by byly stočené radiusem do vnitř tj o 90° pootočené oproti klasickému Fresnelu....je to jasné....nebo to mám malovat.
....martin11
p.s jdu to namalovat...aby bylo jasno....co karkulka vymyslela
Co takový koncentrátor tepelných fluktuací?
...ale patří to vůbec na tohle vlákno? ptám se sám sebe...
...llom čeho...světla nebo radiových vln...???....nebo infra záření....spaceball píše:Už je mi to jasné...bacha na kritický lom...
Ahojky,buky píše:Tak teť sám vidíš jaký je v tom chaos. J je N*m a W je N*m/s, vždyť tohle dokáže jen matematika.Tuco píše:To bohužel nepůjde, protože J je N*m (tamto je asi překlep) a W je J/s tudíž N*m/s. Hrušky s jabkama by se míchat dohromady neměli. Ostatně, tohle nám vtloukali do hlavy pořád - jestli máte odvození správně, jednotky musí sedět.buky píše:Nejsem matematik, ale skus zaměnit W nebo J za N/m.
Teorie je energie a jejich záměna mezi sebou.
J a W je jednotka tepla jako fyzikální veličiny a ne jako energie! W=F*t je taky nesmysl protože jde působení síly za určitý čas. A energie a její proměnou jsme získali sílu, a tahle energie (palivo) je nenávratne prič, prostě se nezachovává.
Teplo považujete za energii, ale přece to teplo muselo nějak vzniknout např. působením síly za určitý čas (tření) a ta síla vznikla proměnou energie (palivo - hoření). Teplo je proste jen fyzikální veličina a ne energie.
Už jsem to spomněl u parní lokomotivy. Energie - uhlí, její proměna na teplo - hoření, teplo je odevzdané vodě, tá se změní v páru a pára je schopná působyt silou za určitý čas, to znamená že dá lokomotivu do pohybu a tá překonáva odpor při kterém vzniká tření - teplo.
Jde to určitě vypočítat i přes sílu. F*t je pro mně práce.
Není tak dávno co unás v domové výměnikové stanici měnili GJ na kwh. Ani divá svině se v tomto nevizná. Matematika znese toho opravdu moc.
Práce za vteřinu, i když se to jmenuje hodně podobně, už není práce, anóbrž je to výkon. A to už je něco úplně jiného. Načerpání jednoho kubíku vody je odevzdaná práce. Ale je značný rozdíl, jestli se načerpá za den a nebo za hodinu. Rozdíl je nejlépe patrný na vykonané práci při platu hodinovém nebo úkolovém.Gabča píše:...A přitom práce za vteřinu to odvádí pořád stejně...
1. Lokomotiva - tření dráhy/s * s práce je jen překonání valivého tření kolejíbuky píše:Ja si myslím že jde o dva různí modely.
1. Lokomotiva - F.s sila působící po dráze v metrech.
2. Čerpadlo - F.t sila působící za určitý čas v sekundách.
No teda...stačí se podívat do techničáku, kolikže to má motor výkon pri 130km/h. Tolik desítek kW a ta zbytečná spotreba, když na prekonání valivého odporu stačí nejaký ten kilowatt. A pak je tam ješte nejaká skoro zbytečná 3.mocnina rychlosti. Potvorské kopce, jen ty za to mužou, ale pročpak neroste spotreba po rovinné dálnici lineárne s rychlostí, když výkon na prekonání valivého odporu stoupá lineárne s rychlostí. Nebo je to celé možná i fórek na fórku...Gabča píše:v definici síly to nejdříve myslí na vzduchu, ale při popisu práce už pod vodou.
Takže, koukám do techničáku ...Akord píše:No teda...stačí se podívat do techničáku, kolikže to má motor výkon pri 130km/h. Tolik desítek kW a ta zbytečná spotreba, když na prekonání valivého odporu stačí nejaký ten kilowatt. A pak je tam ješte nejaká skoro zbytečná 3.mocnina rychlosti. Potvorské kopce, jen ty za to mužou, ale pročpak neroste spotreba po rovinné dálnici lineárne s rychlostí, když výkon na prekonání valivého odporu stoupá lineárne s rychlostí. Nebo je to celé možná i fórek na fórku...Gabča píše:v definici síly to nejdříve myslí na vzduchu, ale při popisu práce už pod vodou.