Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Ta délka drátu.

Příspěvek od poota »

smotajev píše:.. Skoro přesně to vyhází na osminásobek. ..
Bozi jsou Ti nakloněni :D

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
galapetr
Stálý člen
Příspěvky: 44
Registrován: pon 19 bře 2007 9:28
Bydliště: Vimperk

Tak si teda tipnu.

Příspěvek od galapetr »

Můžete tipovat, kolik to uspoří.
Nějak se s výsledkama nehrneš, já tipuju 0,5 l/100 km.


Majkl1
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: úte 31 kvě 2011 5:47
Dal: 1 poděkování
Dostal: 7 poděkování

UF5

Příspěvek od Majkl1 »

Tak mám něco špatně. Po ujetí cca 3000km jsem musel UF5 z auta neodebrat, protože při kontrole filtru došlo k deformaci. Jenže jsem pak zjistil, že auto bere naprosto stejně.
Kde jen Majkl udělal chybu?
Použitý materiál je izolovaný Cu drát s průměrem 1,5mm. Celková délka byla 14cm a pár šušní. Vnitřní vinutí levotočivé, vnější pravotočivé. Počet vnějších závitů - 3. Použitý piezoměnič byl jakýsi na 12V s frekvencí 500-3000Hz (BPT-23CX/W). Piezem směrem k motoru.
Foto pouze z mobilu.

Je důležitý typ toho pieza, nebo byl vámi zvolený jen podle velikosti a tvaru?
M.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
hapalainen
Starší člen
Příspěvky: 196
Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
Bydliště: Norsko
Dostal: 1 poděkování

Kde je chyba?

Příspěvek od hapalainen »

Jestli se náhodou tou pravotočivou šroubovicí nevyruší účinky té levotočivé. Já kdybych to motal, tak zásadne stejným směrem.


Hlavní je vyhrát zápas
Majkl1
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: úte 31 kvě 2011 5:47
Dal: 1 poděkování
Dostal: 7 poděkování

RE

Příspěvek od Majkl1 »

Až na typ použitého pieza jsem to udělal stejně, jako to má tady na fotkách Iv. :roll:
Ještě laboruji se zapojením toho měniče, protože pokud to má nějaký společný základ se Saovým Trkem, bude v jednom či druhém nějaká odchylka, protože tady jsou dvě spirály spojené dohromady. Pokud má být tady funkce pieza jako nějakého budiče (u Trka napájení z baterie) na vyvoláí nerovnováhy, tak v tomto případě mi to nehraje. Piezo mám měnit laicky řečeno zvuk na elektriku a obráceně. Jenže když se zapojí oba vývody na tentýž kabel, zkratuje se to. Vím, že se v případě éteru nemůže přemýšlet jako u elktriky. Zkusím ještě udělat, aby obě spirály byly oddělené, na vnitřní dát minus vývod pieza a na druhý plus.
Udělal jsem dvě UF5 a jedno jsem fouknul manželce do RAV4, by o tom ani nevěděla. Ničeho si zatím nevšimla a ona má na tohle nos, vlastně nohu. :roll:
Má někdo jiný postřeh, kdejsem mohl udělat chybu? Mylsle jsem v zapojení, protože piezo je náchylné na prohození plus s mínusem, ale u symetrického UFka nelze rozhodnout, která větev spirály by měla být plus nebo mínus.
M.

.................
Takže první poznatky. Původní UF5 jsem zapojil jinak. Piezo jsem zapojil jen jeden vývod (černý, tudíž tuším mínus) a plusový vývod jsem nechal obnažený v prostoru. Neptejte proč jsem to tak udělal, ale v tu chvíli mi to přišlo logické. :lol: Doteď mi to s UF nebo bez bralo v průměrech (po 500km) 5,3-5,5. Když jsem se hodně snažil šlo jet některé trasy i za 5. Dnes jsem ale s "novým" UF měl jednu trasu za 4,6 a druhou za 4,7 a to jsem narozdíl od dříve měl chvílema zaplou klimu, chytl kolonu, dvě uzavírky a celkově zvýšený provoz a nakonec jsem se ani zas až moc nesnažil, protože jsem přestával věřit v účinky UFka (čímž potvrzuji i možný placebo efekt mnoha šetřičů, protože mě to přimělo jezdit jinak).

Na konečný závěr je ještě brzy. Musím najet pár set km, ale poprvé mám pocit, "že to něco" dělá. Výkon ani krouťák neumím posoudit, protože jezdím dle svých zvyků. Jediné, co umím posoudit je reál spotřeba, protože tankuji vždy 29,07l (za litr při ceně 34,40) a vím dojezd na toto množství. Takže až vyjedu pár takovýchto nádrží, budu vědět na tuty fruty, co se děje.

Po předchozích nezdarech s třemi UFky, výbuchem mého trka, rozbitím spešl magnetů jsem měl pocit, že mi osud brání v poznání a chytal jsem splín. Dnes mi do žil vtéká nová krev!!!

...............
Další cca 150km úsek průměr 4,5!!! To už jsem o 0,9l méně.


Uživatelský avatar
smotajev
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26 črc 2009 22:39

Tak mám první výsledky.

Příspěvek od smotajev »

Nějak se s výsledkama nehrneš, já tipuju 0,5 l/100 km.
Jezdilo se míň, než obvykle, tak to dýl trvalo. Potřeboval jsem najet nejmíň 1000 km aby to bylo trochu průkazné.
Čekal jsem, že to bude lepší než u Bulganina, ale zatím úspora jenom 1,97 l/100 km. Ještě zkusím udělat tu antenu z nerezu 1,5 mm. Pokud to nepomůže, tak se budu muset spokojit s tímhle. Furt lepší, než drátem do oka.


Uživatelský avatar
hapalainen
Starší člen
Příspěvky: 196
Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
Bydliště: Norsko
Dostal: 1 poděkování

Vůbec bych do toho nezasahoval.

Příspěvek od hapalainen »

zatím úspora jenom 1,97 l/100 km.
2L/100km dobrej výsledek. Mně Felda bere kolem šesti a to jí to vylepšuju friťákem halb und halb. Sundat to o dvojku bych se vůbec nezlobil. Koukal jsem, že jim e-mail zase funguje a tak tam zkusím přes Google překladač písnout, jestli mi dokáží odpovědět co mám nejasné. Asi bych do toho šel.


Hlavní je vyhrát zápas
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: RE

Příspěvek od poota »

Majkl1 píše:.. plusový vývod jsem nechal obnažený v prostoru. Neptejte proč jsem to tak udělal, ale v tu chvíli mi to přišlo logické. ..
Pozoruhodné, co všechno může fungovat.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
cimirek
Zasloužilý člen
Příspěvky: 493
Registrován: čtv 15 čer 2006 5:56
Dal: 258 poděkování
Dostal: 213 poděkování

Ošizení lambda sondy

Příspěvek od cimirek »

Mimo téma (offtopic)
Pro příznivce laborování se spořiči a vodíkem,
kteří by potřebyvali ovlivňovat úroveň výstupního signálu z lambda sondy,
kdy vlivem lepšího spalování sonda způsobuje obohacování směsi a negativně tak může ovlivnit spotřebu.

Vyzkoušená zapojení
- Tester/monitor lambda sondy.
Deset LED diod ukazuje velikost signálu z lambda sondy v krocích po 0,1V
(je to v podstatě LEDkový voltmetr, s pozsahem 1V a přesností indikace 0,05V).

- Generátor signálu lambda sondy.
Místo el. signálu z lambda sondy se vede do ECU signál z generátoru.
Úroveň signálu je možné nastavit podle potřeby

- "Šidítko" lambda sondy. Sdružuje tester a modifikuje signál lamda sondy.
Lze použít jako tester-monitor lambda sondy.
Deset LED diod ukazuje velikost signálu z lambda sondy v krocích po 0,1V
(je to v podstatě LEDkový voltmetr, s pozsahem 1V a přesností indikace 0,05V).
Připojením "šidítka" mezi lambda sondu a ECU je možné modifikovat signál tak,
aby si ECU "myslela", že je směs bohatější, nebo chudší.
To podle naladění "šidítka".
Nastavení se provádí pomocí dvou potenciometrů a třech "napěťových normálů", které se podle potřeby
ovládají tlačítky (simuluje to připojenou lambda sondu, která je při nastavování odpojená.
Nastaví se to v podstatě na stole, připojením ke zdroji 12V, bez potřeby jiných měřicích přístrojů).
LEDky v tom případě indikůjí úroveň napětí na výstupu-do ECU
(k tomu účelu slouží přepínač pro možnost měření na vstupu/výstupu).
Pro případ, že je "šidítko" připojené ve vozidle a je potřeba jej odpojit,
použije se přepínač by-pass (lambda sonda jde přímo do ECU) a není nutný jiný zásah do zapojení.
Částečně tak lze vylepšit signál z unavené lambda sondy, která vykazuje jen malou výchylku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) cimirek dne stř 06 črc 2011 11:12, celkem upraveno 10 x.


cimirek
Zasloužilý člen
Příspěvky: 493
Registrován: čtv 15 čer 2006 5:56
Dal: 258 poděkování
Dostal: 213 poděkování

Re: Ošizení lambda sondy

Příspěvek od cimirek »

Mimo téma (offtopic)
Nevede se připojit další soubor
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


jelo
Stálý člen
Příspěvky: 31
Registrován: čtv 03 črc 2008 20:06
Bydliště: východ SR

"Šidítko" lambda sondy

Příspěvek od jelo »

Mimo téma (offtopic)
A ako sa zapojí to "Šidítko" lambda sondy ? Je tu schema zapojenia testeru a generatora , ale neviem ako to mam spojiť aby som to mohol zapojiť do auta.
Dik.


Uživatelský avatar
Bulganin
Stálý člen
Příspěvky: 33
Registrován: pát 16 říj 2009 20:34
Dostal: 1 poděkování

Dvoutakt

Příspěvek od Bulganin »

Konečně jsem se dostal k tomu, abych ionizer vyzkoušel na dvoudobém motoru. Na ČZ 175 úspora 0!!! Buď je to tím, že je napájení 6V, nebo je někde chyba jinde. Na Octavii výsledky + - stejné.


Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvoutakt

Příspěvek od Jim68 »

Mimo téma (offtopic)
Bulganin píše:Konečně jsem se dostal k tomu, abych ionizer vyzkoušel na dvoudobém motoru. Na ČZ 175 úspora 0!!! Buď je to tím, že je napájení 6V, nebo je někde chyba jinde. Na Octavii výsledky + - stejné.
A zkusil jsi umýt i pneumatiky? Mě vždycky po takové leštírně jede auto mnohem líp a taky míň žere!?


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
Bulganin
Stálý člen
Příspěvky: 33
Registrován: pát 16 říj 2009 20:34
Dostal: 1 poděkování

Umýt pneu

Příspěvek od Bulganin »

Mimo téma (offtopic)
Myslíš u Octy? :P
Tam je to OK. Ta motorka mne trochy vyvedla z míry. Jinak je pravda, že když jsem za mlada jezdil na motorce, tak po umytí jela líp a byla tišší. Spotřebu jsem tehdy neřešil, (2,10 Kčs/litr).


bobor
Stálý člen
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25 říj 2011 18:16
Dostal: 4 poděkování

Re: Umýt pneu

Příspěvek od bobor »

Na stane 21 ma Bulganin svoje zariadenie ktoré objednal z USA za 100$. Nedalo mi to a chcel som si objednať také isté lenže po telefonáte na ich číslo som zistil že firma už neexistuje (asi sa presťahovali) a namiesto neho som sa dovolal k nejakej pani domov ktorá bola dosť nervózna :D :D :D

Tak hold nezostávalo nič iné len spraviť si vlastné. Div sa svetu pri kombinovanej prevádzke úspora 1.5L/100km. Musím to ale preveriť dlhodobou prevádzkou.

Na to že zariadenie je bez údržbové a netreba do neho dolievať vodu a ani ho čistiť. Tak je to v celku fajn :-)

Octavia 1.6MPI 75kW spotreba predtým 7.2L/100km spotreba teraz 5,7L/100km :smoke:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


"Kapacita a indukcia, Páni- alebo laicky povedané, rezonancia. To sú zákony ovládajúce strunu na husliach aj zemetrasenie!" Nikola Tesla (1856 -1943)
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“