Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Dobré srdce Krnova - QR platba na účet města Krnova - Pomoc postiženým při povodních. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

A ještě promiň-mám nepřímý důkaz, že to tak je. Po namontování Uf mi spotřeba ještě stoupla až na 7 litrů, zřejmě bude nutné něco dělat s lambdou nebo předstihem, na což si netroufám. Teď to ale nemohu objektivně hodnotit, protože je zima.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

keft píše:Pooto, s tou lamda sondu Ti nevěřím. ..
Nemusíš.
Třeba nemám pravdu, ale mám pocit, že jejím úkolem je nastavit dodávání jenom takového množství paliva, které spolehlivě a čistě shoří. Pokud funguje správně, tak není důvod ji oblbovat.
Když vstříknuté palivo nestačí shořet, tak se ho vstřikuje míň - je tím menší spotřeba, ale taky menší výkon. Když shoří všechno palivo a ještě zbývá nějaký vzduch, tak se začne vstřikovat víc paliva - tím stoupne jak výkon, tak i spotřeba.
Oblbování L-sondy má podle mně smysl jenom tehdy, když je "vadná" a jedná se o korekci její vady. Oblbováním správně fungující L-sondy se docílí jenom toho, že se buď nespálí všechno palivo a nebo se nespálí všechen vzduch. U karburátorových motorů se tomu říkalo příliš bohatá směs a příliš chudá směs a nejlíp se to poznalo podle svíček. Největším problémem karburátorů bylo dodávat v každém režimu směs co nejbližší té optimální a docilovalo se toho emulzní trubicí, na které nejvíc záleželo, jestli nebude mít motor "díry" v charakteristice.
L-sonda tohle zajistí jednodušeji a spolehlivě. Pokud docílíš úspory jejím oblbnutím, tak to bude nejspíš tím, že bude dodávat méně paliva, než je optimum. Takže budeš jezdit na chudou směs a měl bys montovat svíčky na vyšší teplotu. O správný předstih se Ti postará Řídící Jednotka. Motor Ti poběží s vyššími spalovacími teplotami, takže to nebude příliš svědčit ventilům. Výkon motoru bude odpovídat menšímu zdvihovému objemu.
UFko zajišťuje lepší spalování paliva, to znamená, že L-sonda nastaví vstřikování na větší množství tak, aby se ho optimálně spálilo co nejvíc - to je ostatně její práce. Ze spálení většího množství paliva dostaneš i vyšší výkon - záleží na tom, jestli ho využiješ a nebo zbytečně a bez užitku promrháš.
Neplísním Tě, jenom se Ti to snažím vysvětlit.
Mezi motorem a koly je převodovka a její převodové poměry na jednotlivé rychlostní stupně jsou taky výsledkem náročných zkoušek, aby dávaly vozu přijatelnou dynamiku při rozumné spotřebě. S tímtéž vozem budou mít různí řidiči i různou spotřebu, protože každý z nich preferuje jiný způsob jízdy, jinak řadí a jinak pracuje s plynem a brzdou. Nejde jen o to namontovat zázračné hejble. Jde hlavně o to, jezdit tak, aby se využily vlastnosti vozu, přizpůsobit svůj styl jeho možnostem. Jinak se jezdí s malým vozem, jinak s velkým, jinak na spotřebu a jinak na rychlost. Současná auta jsou již značně dokonalá, takže pokud nám nějaký vůz nevyhovuje, tak to znamená, že s ním neumíme zacházet a nebo to není vůz pro naše podmínky, takže od něj chceme něco, co nám při nejlepší vůli nemůže splnit. Snažit se o "předělání" vozu tak, aby nám i přes to vyhovoval, nebude mít nejspíš žádaný účinek, protože půjde jenom o nějaké příštipkaření. Požadovat výkony stěhovacího auta se spotřebou Smarta je nereálné, takže musíme někde slevit. Podle mých zkušeností jsou nejlevnějším řešením změny názorů a návyků řidiče, ale to bývá bohužel to nejtěžší.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Díky za obsáhlou odpověď. Tady nakousnu jeden problém se spalováním- kapičky se spalují blíže k povrchu a střed bývá nespálen- to jsem vyčetl. Pakliže se podaří lépe navázat kyslík s kapičkama- což možná UFko umí, lépe se spaluje. Tím stoupne výkon a je možno méně šlápnout o něco na plyn při stejné rychlosti. Jenže jak píšeš-"L-sonda nastaví vstřikování na větší množství tak, aby se ho optimálně spálilo co nejvíc - to je ostatně její práce" Takže se vstřikuje více paliva a přes to dojde k úspoře? Je evidentní, že tu hraje roli stav motoru a řídící elektroniky, lehká noha a zařazený rychlostní stupeň.
Co se týče mně, je jen málo spořílků, jako jsem já. Jezdím max 80 kou, hodně předvídám, abych nemusel brzdit a nechávám si odstupy aspoň 50m. A přes to u této Corolly se vstřikováním jsem jezdil za 6,7L benzínu. Když jsem vytáhl svíčky, byly černě začazené-žádná cihlová barva. Motor má nejeto jen 75000 km. Svůj styl jízdy jsem nezměnil ale dělám asi stále stejnou chybu- pro rzjetí na 80 vyřazuji a nechám to spadnout na 55 a tak stále dokola. Což se údajně vyřazovat u vozidel se vstřikováním nemá. Ale před nedávnem jsem měl naprosto stejnou Corollu se stejným obsahem i motorem a jezdíl jsem stejným stylem vč. onoho vyřazování za 5,5L. Takže někde je chyba. Zkusím čerpat jinde, třeba benzín Shell.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

keft píše:.. Zkusím čerpat jinde, třeba benzín Shell.
Mně se osvědčil PaP Oil - benzín je znatelně kvalitnější, než jinde - a přes víkend mají slevu, takže se dostávají na ceny čerpadel, kde se vejde do kanystru víc než 20 litrů.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
braba2
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 29 pro 2011 12:39

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od braba2 »

Ahoj spořílci,

tak jsem přendal UFko, které jsem měl před filtrem na Octavii 1,9 tdi 74 kw a namontoval za váhu vzduchu,(filtr, váha, UFko, motor). Tak můj dojem je ten, že motor je mnohem hlučnější ( UFko mi v sání vibruje.) Spotřeba mi připadá stejná. V sobotu jsem opět namontoval UFko před filtr. První dnešní jízda, motor je tižší a jde lépe od spodu. Nemusím tolik přidávat plyn a krásně jede. Spotřebu zase ověřím.

Tomáš


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

Vlákno je vyčištěné, přeji příjemné čtení - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
bobor
Stálý člen
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25 říj 2011 18:16
Dostal: 4 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od bobor »

Stretli ste sa niekedy s niečim takymto ?

http://www.amazon.com/JET-AIR-E-Magneti ... 679&sr=1-2

Podľa všetkého tam je elektromagnet ktorý ma magnetizovať vzduch a vytvárat v ňom nestabilné O2 ionty ktoré sú tak potrebné pre horenie a úsporu v aute.

Bobor.


"Kapacita a indukcia, Páni- alebo laicky povedané, rezonancia. To sú zákony ovládajúce strunu na husliach aj zemetrasenie!" Nikola Tesla (1856 -1943)
humusflusus
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: ned 15 dub 2012 13:27

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od humusflusus »

Lide dobre vule....nepostavil by me nekdo Uf(samozrejmme to zaplatim)...docela me to zajima a chtel bych to vyzkouset v praxi,ale nejak mi to hlava nebere....jak to sestavit...muj email 123.panda@seznam.cz...dekuji


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

To humusflusus:
hlava Ti to brát nemusí, takových je nás totiž víc - jestli Ti nestačí návod který je ze začátku tohoto vlákna, tak se obávám, že Ti není pomoci a budeš se muset bez UFka nějak obejít.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Body75
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: úte 31 led 2012 15:39

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Body75 »

Dá sem niekto aj foto UF5? Rád by som videl aj viac pohľadov na UF5. Cez víkend ho idem vyrábať. Dnes mi prišli piezo meniče KPE 121.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... &start=150

Taky si můžeš dát do Hledání "UF5".
Aktuální verze je UF6.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
jardax
Zasloužilý člen
Příspěvky: 222
Registrován: úte 06 dub 2010 1:57
Dal: 56 poděkování
Dostal: 104 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od jardax »

For poota:
K piezu - dost dobře se pájí na tenké vývody, na ty 1mm taky dobrý, ale snadno se sloupne a ne všechny mají tenké vývody.
Pls, šlo by sepoužít pieza ze zapalovačů? Jednoduché.... napíšeš mi, "vyzkoušej a uvidíš", mám to namontované s piezem ze zapalovače, jen jestli to není úplně špatná cesta.
Děkuji, Jarda


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

To jardax:
není problém cokoli vymyslet, ani to namontovat. I vyzkoušet to jde, ale problém je s nějakým objektivním měřením, které by zaznamenalo i tak malý rozdíl, který se nerozezná pouhým "citem jak to jede". Dá se rozeznat rozdíl s piezzem a nebo bez něj, ale nedá se rozeznat, které piezzo je lepší. Problém je hlavně v tom, že nevíme, co měřit, tedy co objektivně vypovídá o kvalitě spořiče. Není to spotřeba a není to výkon ani kroutící moment motoru. Možná by se něco dalo vyčíst z hodnot, které zpracovává Řídicí jednotka, ale jejich záznam není běžně k mání.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Slavek Krepelka »

poota píše:To jardax:
není problém cokoli vymyslet, ani to namontovat.... Zdravím - poota
Nerad vám do toho kecám, ale jsem nakloněn si myslet, že celý účel udělátek tohoto druhu je právě buďto zvýšení výkonu při stejné spotřebě, nebo snížení spotřeby při stejném výkonu. Pokud se Ufko projevuje i ve volnoběhu a pokud by člověk dal na přísun paliva průtokový měřák, popřípadě vrazil na alternátor rozumně silnou zátěž, dalo by se něco vychytat ze změn otáček motoru ve volnoběhu v závislosti na spotřebě ve volnoběhu. I tak je to ale velice individuální, protože jestli mne paměť nešálí, mám z vašich diskuzí zde dojem, že danné Ufko nefachá stejně v kdejakém autě. Potom bude skutečně jakékoliv objektivní měření nemožné už z toho důvodu, že neexistují objektivně porovnatelné podmínky. S laskavým pozdravem, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od A(&F) »

Slavek Krepelka píše:Pokud se Ufko projevuje i ve volnoběhu a pokud by člověk dal na přísun paliva průtokový měřák, popřípadě vrazil na alternátor rozumně silnou zátěž, dalo by se něco vychytat ze změn otáček motoru ve volnoběhu v závislosti na spotřebě ve volnoběhu
... dle zkušeností kolegů, kteří s tímto experimentují, UF nijak nefunguje na stac. motorech ... a rovněž ne na autě v chodu, ale stojícím příliš dlouho na jednom místě ... ;) ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“