Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Snižováni spotřeby aneb Justy 1.2
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 444
- Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
- Dostal: 1 poděkování
Snížení spotřeby
Pravda, pravda zmínil jsi fakt na který asi nikdo nepomyslel. Mě ke snížení spotřeby pomohlo jednak zdejší fórum a tím i jiný pohled na svět a pak i vědomí, že mám najeto již přes 310tis km, 9 let staré auto, tudíž motor víc poslouchám. Na 50l nádrž nafty najedu 820km/město, 870-970/dálky, podle stylu jízdy a to nikdy nevyjíždím do sucha. Pro závodníky spořič asi nic platný nebude. Spořič mám připravený, ale dostal jsem se do situace, kdy si nemohu dovolit případné poškožení motoru. Blíží se lepší časy, tak to snad budu brzo moci vyzkoušet.Peter píše: ... začneme si víc všímat chodu motoru a nevědomky "odlehčíme" nohu na plynu. Proto i zpočátku je úspora větší. Později se vrátíme ke svému obvyklému stylu jízdy.
...
- carpy.t
- Stálý člen
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned 01 čer 2008 22:09
- Bydliště: První ruské město v EU
Momentka
Dnes jsem si pohrál s množstvím probublávajícího vzduchu a udělal k radosti všem momentku ......
Mimochodem voda v bubleru značně pění a dostala bělavý nádech.....to by destilka dělat neměla že ??
Mimochodem voda v bubleru značně pění a dostala bělavý nádech.....to by destilka dělat neměla že ??
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Miluju bublinky :-)
- carpy.t
- Stálý člen
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned 01 čer 2008 22:09
- Bydliště: První ruské město v EU
Re: Momentka
O tomhle už jsme mluvili - a po pečlivém uvážení jsem to nechal zapojené za klapkou.Když se mi povedlo nastavit proudění podle mých představ bylo krásně vydět bublinky jak "otírají" drátky a mnohdy se přez vír dostanou zas dolu a znovu "nabalují" energii.......Peter píše: Napoj hadičku ze spořiče před klapku. Motor si nasaje jen co potřebuje. Nebudeš muset vůbec regulovat vzduch do spořiče. U xantie 1.8i po včerejším měření klesla spotřeba převážně v městském provozu o cca dva litry.
Miluju bublinky :-)
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 407
- Registrován: ned 20 srp 2006 15:33
- Bydliště: Praha
- Dostal: 2 poděkování
carpy.t
Už jsem ti to psal na SZ,tak ještě jednou.Vyvíječ je taky kondenzátor a má snahu se vybíjet a to v krátkých vn impulzech.Pokud mu to vybíjení dovolíš,budeš mít úsporu takovou,jakou ji máš.Musíš měřit a nejlépe osciloskopem a ne každý je schopen impulzy zachytit.Pak můžeš najít,kde o energii přicházíš a kde vybíjíš náboj.Může to být třeba tím,že hadička vede kolem svazku.
- carpy.t
- Stálý člen
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned 01 čer 2008 22:09
- Bydliště: První ruské město v EU
Re: carpy.t
Že by tady byl zakopanej pes
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Miluju bublinky :-)
- carpy.t
- Stálý člen
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned 01 čer 2008 22:09
- Bydliště: První ruské město v EU
PWM
http://www.bel-shop.eu/detail233.htmlchiq píše:neblbni! nezahadzuj flintu, kto má stále opravovať kombajny? vyhoď pulznú reguláciu, odber prúdu obmedz žiarovčičkami a laboruj ďalej. aj polliter je predsa niečo! držím palec.
Pulsní regulátor umožňuje plynule regulovat napětí na zátěži od nuly do 100 % napájecího napětí. Nízkoztrátová pulsní regulace o kmitočtu 600 až 6 kHz, napájení 8 až 42 V, proud až 24 A trvale. Regulátor má EMF filtr a tepelnou ochranu
Jelikož se dá nastavit 100% tak si myslim, že by tam žádné impulzy (kmity) být neměly.....El. není moje silná stránka
Miluju bublinky :-)
- carpy.t
- Stálý člen
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned 01 čer 2008 22:09
- Bydliště: První ruské město v EU
Testy
Fotečka z V.Tech.
Dostal jsem se po par mesicich testovani na průměrnou spotřebu:
7,5-7,7l/100 po me oblibene cestě do práce(3,5km) a zpet + nejake to popojiždění po nákupech atd...Nikdy vic než 20km!!!Takže město :-)
6,4-6,6l/100Delší trasy - 90Km/h a víc ... znovu pripominam, že vlastnim prevodovku ECVT (variator),ktera od 60Km/h už jen zvysuje otacky: 120km/h rovnáse 4 000tis/min
Takže jak jsem psal-uspora tak ňák .......
Covy nato??
S pozdravem
Carpy
Dostal jsem se po par mesicich testovani na průměrnou spotřebu:
7,5-7,7l/100 po me oblibene cestě do práce(3,5km) a zpet + nejake to popojiždění po nákupech atd...Nikdy vic než 20km!!!Takže město :-)
6,4-6,6l/100Delší trasy - 90Km/h a víc ... znovu pripominam, že vlastnim prevodovku ECVT (variator),ktera od 60Km/h už jen zvysuje otacky: 120km/h rovnáse 4 000tis/min
Takže jak jsem psal-uspora tak ňák .......
Covy nato??
S pozdravem
Carpy
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Miluju bublinky :-)
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Špatný to není
Aby to bylo lepší kudy ? udělal jsem vyvíječ ze zbytku rozřezané termosky a kalíšku na kávu, zatím se to jeví jako horší než dráťák cca o 10 procent úspory, je to ale závislé na moc věcech a nemusí to být definitivní. Protože je to na favoritu, cítím, že by to chtělo servo na změnu předstihu. Co chci zkusit bude dráťák s izolovanými dráty, konstrukce se zjednoduší, dráty by mohly být těsněji u sebe, další cesta by mohla vést přes VN ala Liponnen co dával Pego.
K.
K.
Re: Testy
Ty nepotřebuješ spořič. Ty potřebuješ kolo. Na takovou vzdálenost se ti motor ani pořádně neohřeje.carpy.t píše:Fotečka z V.Tech.
Dostal jsem se po par mesicich testovani na průměrnou spotřebu:
7,5-7,7l/100 po me oblibene cestě do práce(3,5km) a zpet + nejake to popojiždění po nákupech atd...Nikdy vic než 20km!!!Takže město :-)
Takže jak jsem psal-uspora tak ňák .......
Covy nato??
S pozdravem
Carpy
Re: Špatný to není
Proč máte všichni snahu každou věc komplikovat. To je tak těžké si připustit že ve skutečnosti všechno funguje jednodušeji?Karel m píše:Aby to bylo lepší kudy ? udělal jsem vyvíječ ze zbytku rozřezané termosky a kalíšku na kávu, zatím se to jeví jako horší než dráťák cca o 10 procent úspory, je to ale závislé na moc věcech a nemusí to být definitivní. Protože je to na favoritu, cítím, že by to chtělo servo na změnu předstihu. Co chci zkusit bude dráťák s izolovanými dráty, konstrukce se zjednoduší, dráty by mohly být těsněji u sebe, další cesta by mohla vést přes VN ala Liponnen co dával Pego.
K.
Favorit 1.3i spotřeba 5,2 - 5,3l/100km
Xantia 1.8 16V 5,85l/100km(benzín), 8,5l/100km(plyn)
Fabie 1.9 SDI 4,2l/100km
Xantia 1.8i 7,5l/100km v městském provozu
- carpy.t
- Stálý člen
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned 01 čer 2008 22:09
- Bydliště: První ruské město v EU
Ahoj
Ahoj Petre-rád te tu vidím-bez Tebe to tu neni ono......
Když o tom tak přemyslim nejjednodušší vysvětlení vidím v tom, že generátorky nám obohacují palivo + vodni páry samozřejmě-což je obzvlášt poznat u starších motorů(komprese).....já mám najeto 67 000Km a dostávám se k 0,5l uspoře(proto jsem Vám vyfotil techničák).Jinak dodávám, že můj tří válec si vrní jako kotátko stále.....
Teď budu testovat aditiv kvuli zamrzání destilky(G12 do chladiciho systemu) a asi zkusim i vyhodit bubler a ješte zkratit cestu.....akorad dam miň naplně at je hladina níž, aby se nahodou nedostala voda do valců(hydrolock).....Jinak G12(červená) bo G11(zelená/modrá) má antikorozivní učinky tak jsem moc zvědav jak se to bude celé chovat
Ve finále až mě tohle omrzí mám v plánu vymyslit nádobku,kterou pripevním na chladič a nechám probublávat vzduch krz vodu(třebas nabitou).....zasej do sání.....Asi všichni znáte zvhčovače vzduchu doma na topení - tak tohle bude to samé.....Uvidíme co dokáže jen samotná voda ve formě páry.....
Hezký den
Carpy
Když o tom tak přemyslim nejjednodušší vysvětlení vidím v tom, že generátorky nám obohacují palivo + vodni páry samozřejmě-což je obzvlášt poznat u starších motorů(komprese).....já mám najeto 67 000Km a dostávám se k 0,5l uspoře(proto jsem Vám vyfotil techničák).Jinak dodávám, že můj tří válec si vrní jako kotátko stále.....
Teď budu testovat aditiv kvuli zamrzání destilky(G12 do chladiciho systemu) a asi zkusim i vyhodit bubler a ješte zkratit cestu.....akorad dam miň naplně at je hladina níž, aby se nahodou nedostala voda do valců(hydrolock).....Jinak G12(červená) bo G11(zelená/modrá) má antikorozivní učinky tak jsem moc zvědav jak se to bude celé chovat
Ve finále až mě tohle omrzí mám v plánu vymyslit nádobku,kterou pripevním na chladič a nechám probublávat vzduch krz vodu(třebas nabitou).....zasej do sání.....Asi všichni znáte zvhčovače vzduchu doma na topení - tak tohle bude to samé.....Uvidíme co dokáže jen samotná voda ve formě páry.....
Hezký den
Carpy
Miluju bublinky :-)
Re: Ahoj
Je to stejné, jako když pro zvýšení teploty ve výhni naleješ na rozžhavený koks vodu. Když ji dáš málo, teplota stoupne jenom trochu, když ji dáš moc, uhasíš výheň.
Množství vody do motoru řídíš tvorbou plynu v spořiči. Samotný plyn nemá pro chod motoru žádný význam. Připojením spořiče pod klapku dosáhneš sice v spořiči větší podtlak, ale obrácenou charakteristiku regulace potřebného množství vody. (Při otevření škrtící klapky stoupne v spořiči tlak, tím do většího objemu směsi se dostane míň vody). Navíc škrcením přisávání vzduchu dostaneš optimální množství vody jenom pro úzké rozmezí výkonu motoru. U motorů s MAP senzorem dochází i tak k ovlivnění podtlaku v sání a zbytečnému obohacení směsi.
Při umístění hadičky nad škrtící klapku je zvyšování podtlaku v spořiči úměrné s otevřením škrtící klapky a zvyšováním otáček motoru. Objem vzduchu, který je nutný přisát do spořiče je rovný množství spotřebované vody. Úplně odpadá jeden regulační prvek.
Další věc, která je zbytečná je bubler. Jenom komplikuje regulaci množství vody.
Při pochopení funkce spořiče je pak zbytečnou starostí si zatěžovat hlavu jestli použít takovou, nebo onakou spirálku. Když použiješ třeba nerezovou drátěnku, tak výsledek je stejný.
Množství vody do motoru řídíš tvorbou plynu v spořiči. Samotný plyn nemá pro chod motoru žádný význam. Připojením spořiče pod klapku dosáhneš sice v spořiči větší podtlak, ale obrácenou charakteristiku regulace potřebného množství vody. (Při otevření škrtící klapky stoupne v spořiči tlak, tím do většího objemu směsi se dostane míň vody). Navíc škrcením přisávání vzduchu dostaneš optimální množství vody jenom pro úzké rozmezí výkonu motoru. U motorů s MAP senzorem dochází i tak k ovlivnění podtlaku v sání a zbytečnému obohacení směsi.
Při umístění hadičky nad škrtící klapku je zvyšování podtlaku v spořiči úměrné s otevřením škrtící klapky a zvyšováním otáček motoru. Objem vzduchu, který je nutný přisát do spořiče je rovný množství spotřebované vody. Úplně odpadá jeden regulační prvek.
Další věc, která je zbytečná je bubler. Jenom komplikuje regulaci množství vody.
Při pochopení funkce spořiče je pak zbytečnou starostí si zatěžovat hlavu jestli použít takovou, nebo onakou spirálku. Když použiješ třeba nerezovou drátěnku, tak výsledek je stejný.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- carpy.t
- Stálý člen
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned 01 čer 2008 22:09
- Bydliště: První ruské město v EU
Ahoj
Covy nato?
Myslim si, že je to docela pěkná ukázka toho co dokáže jedna svíčka(a to to neni nijak extra pripravené - podklad z nerezu moc dobre nevodí, pod Peltierem žádná teplovodivka a netesnosti mezi stroječkama všude....ještě by se to dalo vychytat....)
Teď si představte odpadní teplo z motoru a výfuku co by dokazalo vykonat za praci......Nemluvím teď o Geet
BMW:
USA idea :-) :
Carpy.t :
Buďte bobří měšťané
Myslim si, že je to docela pěkná ukázka toho co dokáže jedna svíčka(a to to neni nijak extra pripravené - podklad z nerezu moc dobre nevodí, pod Peltierem žádná teplovodivka a netesnosti mezi stroječkama všude....ještě by se to dalo vychytat....)
Teď si představte odpadní teplo z motoru a výfuku co by dokazalo vykonat za praci......Nemluvím teď o Geet
BMW:
USA idea :-) :
Carpy.t :
Buďte bobří měšťané
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Miluju bublinky :-)