Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Přestavba motoru Š120 na stirling
Moderátor: JiMi
no ja nevim, do ted sem narazel jen na vselijake vodikove vyvyjece za moooc penez tak me tohle neprislo tak drahy, tim spis ze sada pro pajeni na meko bez lahve stoji kolem 5000, to je ale fu, spis me zajima kdyz uz to teda pouzivate jestli to k necemu je, opravdu to vytvori takovou teplotu co pisou? Jak sylnej drat to dokaze rozpustit? Dekuji
- hapalainen
- Starší člen
- Příspěvky: 196
- Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
- Bydliště: Norsko
- Dostal: 1 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
To máš pravdu, ale potreboval som ohnúť 16mm roxor, tak som to tým aparulusom nahrieval asi tak jeden reklamný blok a celkom to šlo...hapalainen píše:Je to na slabé materiály, používají to třeba chlaďaři na pájení stříbrem. Mosazí s tím jdou pájet slabé plechy, větší věci se neprohřejí, protože odvedou dost tepla a mosaz nezateče a je to potom oblemtaný jenom na povrchu a podle toho to taky drží.
Tak jak?
Tak jak to zatím vypadá? Taky se připravuju na stavbičku motoru ale začnu něčim malým, teď si dělám modýlek.. pak skusim nějaký malý kompresorek upravit a pak se uvidí..
Dle mně není zrovna motor ze Škodovky nejlepší volba ale budiš.. Jak pokračuješ?
S pozdravem
Dvell
Dle mně není zrovna motor ze Škodovky nejlepší volba ale budiš.. Jak pokračuješ?
S pozdravem
Dvell
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
ddr
Co predelat chladírenský zapouzdrený V-kompresor z chladících agregátu z roku asi 1990 produkce bývalé DDR. Trochu malý objem, ale možná by to šlo. Já to mám trochu v pláne, ale je velká otázka, kdy to svedu.
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Malilinko off topics.. ale..
Vydržte 2 minuty úvodní hloupé goreovské propagandy, pak je to velmi zajímavé.
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
Pozdrav
Zdravim vsechny zucastnene nadsence. Nahodou sem narazil na toto vlakno a trochu se do nej zacetl, az me zaujalo tak, ze sem se prihlasil. Co se tyce teplovzdusnych motoru, tak mi kdysi prosly rukama zajimavy skrypta, kde to docela pekne popisovali a rozebirali. Obrazky a schemata jsou ale jedna vec a zkutecnost z masa a kosti, pardon ze zeleza muze byt uplne jinaci. JiMi, kdybys mel zajem o nejaky detaily tak rekni, poslu Ti to.
Cau, Karel.
Cau, Karel.
Debata s Filutou007
Zdravím vsechny,
s Filutou007 sme vedli pomerne bohatou debatu o kterou se chci nyni podelit i verejne.
Moje vize teplovzdusnyho motoru je trosicku odlisna od skoda 120. Ja mam v planu pouzit dva stejny chladarsky kompresory, mechanicky je spojit aby mezi klikovkama bylo 90stupnu pootoceni. Tim dostanu kompletni klikovej mechanismus. Misto puvodni hlavy bude na kazdym kompresoru hlava nova, ktera umozni na jednom stroji prestup tepla do pracovni plynove naplne a na druhem stroji v podstate ta sama hlava umozni odvod tepla z plynove naplne. Obe hlavy budou propojeny regeneratorem. Protoze je kompresor dvoupistovy, tak pobezi dva oddelene okruhy. Tento druh kompresoru volim proto, ze celystroj vcetne klikove skrine je skvele zatesneny, vcetne tlakove ucpavky na vystupu klikoveho hridele. Tim mi odpadne problem s tesnenim. Sroubeni na plynovych propojich uz tesnit neni problem. Vykon tohoto soustroji bude nekde okolo 1 kW (aspon tak velky byl puvodni motor).
Po debate s Filutou007 sme se dostali k turbosoustroji, ktere by pracovalo podle toho sameho Carnotova cyklu. V turbokompresoru se stlaci vzduch, v tepelnem vymeniku se ohreje kam to pujde, v turbine expanduje a odevzda energii, v dalsim vymeniku se ochladi pro dalsi kompresi a tak porad dokola. Vyhoda je v plynulosti behu, zadny pohyb sem tam, zadne prepousteni plynu pres regenerator atd.
Potom Filuta007 nadhodil jeste jednu moznost. Nizkotlaky kolektor, kde se bude odparovat treba alkohol, projde turbinou a za ni se necha zkondenzovat v kondenzatoru. Vysledny kondenzat se napajecim cerpadlem natlaci zpet do kolektoru. Je to v podstate stejny obeh jako v tepelne elektrarne, jen s jinou naplni a jinymi pracovnimi teplotami.
------------------------------------------------------------------------------------
Co se tyka meho napadu, tak sem dneska ukoristil vhodny kompresor a zacnu se v nem vrtat. Drzte mi palce :-)
Stirling
s Filutou007 sme vedli pomerne bohatou debatu o kterou se chci nyni podelit i verejne.
Moje vize teplovzdusnyho motoru je trosicku odlisna od skoda 120. Ja mam v planu pouzit dva stejny chladarsky kompresory, mechanicky je spojit aby mezi klikovkama bylo 90stupnu pootoceni. Tim dostanu kompletni klikovej mechanismus. Misto puvodni hlavy bude na kazdym kompresoru hlava nova, ktera umozni na jednom stroji prestup tepla do pracovni plynove naplne a na druhem stroji v podstate ta sama hlava umozni odvod tepla z plynove naplne. Obe hlavy budou propojeny regeneratorem. Protoze je kompresor dvoupistovy, tak pobezi dva oddelene okruhy. Tento druh kompresoru volim proto, ze celystroj vcetne klikove skrine je skvele zatesneny, vcetne tlakove ucpavky na vystupu klikoveho hridele. Tim mi odpadne problem s tesnenim. Sroubeni na plynovych propojich uz tesnit neni problem. Vykon tohoto soustroji bude nekde okolo 1 kW (aspon tak velky byl puvodni motor).
Po debate s Filutou007 sme se dostali k turbosoustroji, ktere by pracovalo podle toho sameho Carnotova cyklu. V turbokompresoru se stlaci vzduch, v tepelnem vymeniku se ohreje kam to pujde, v turbine expanduje a odevzda energii, v dalsim vymeniku se ochladi pro dalsi kompresi a tak porad dokola. Vyhoda je v plynulosti behu, zadny pohyb sem tam, zadne prepousteni plynu pres regenerator atd.
Potom Filuta007 nadhodil jeste jednu moznost. Nizkotlaky kolektor, kde se bude odparovat treba alkohol, projde turbinou a za ni se necha zkondenzovat v kondenzatoru. Vysledny kondenzat se napajecim cerpadlem natlaci zpet do kolektoru. Je to v podstate stejny obeh jako v tepelne elektrarne, jen s jinou naplni a jinymi pracovnimi teplotami.
------------------------------------------------------------------------------------
Co se tyka meho napadu, tak sem dneska ukoristil vhodny kompresor a zacnu se v nem vrtat. Drzte mi palce :-)
Stirling
NABÍDKA SPOLUPRÁCE - VYNÁLEZ NOVÉHO DRUHU TEPELNÉHO MOTORU
Dobrý den, vážení,
stirlingův motor ale nemá vysokou účinnost (jeho praktické využití je tedy dost omezené), což asi sami dobře víte. Chtěl jsem se proto někoho tady na fóru zeptat, jestli by nebyl ochoten spolupracovat se mnou na výrobě vynálezu nového druhu tepelného motoru, a to ve velikosti modelu. Tento nový druh tepelného motoru se totiž vyznačuje účinností, efektivností a využitelností, která ho řadí mezi absolutní světovou špičku, a navíc i tím, že je principiálně jednodušší, než klasický Stirlingův motor (obsahuje méně komponentů - hybných částí, ložisek,...) a dosahuje podstatně vyšších otáček, má delší životnost, menší hlučnost a natolik široké využití, že ho lze vyrábět od mikro rozměrů až po největší představitelný rozměr - ohl. mikrorozměrů je to kupř. zajímavé pro vojenské využití. V první fázi příp. spolupráce by se jednalo ale jen o výrobu motoru v nejmenší vyrobitelné velikosti. Takto vyrobený prototyp (model) by posloužil pro ověřování hlavních parametrů. Já mám sice k vynálezu jen právo exkluzivního zastoupení autora, a to na dobu trvání budoucích patentových práv (tj. např. i 20 let), navíc nejsem ani strojař, proto si myslím, že tím se nabízí příležitost právě pro někoho z Vás, jelikož i Stirlingův motoru vyžaduje určitý um (fortel, zručnost). Já bych Vám za to umožnil podílet se spolu s jeho vynálezcem na slávě a ekonomických výhodách a třeba umožnil vyrobit motor pro své potřeby (elektrocetrálu) apod. Nabídka je ale určena jen občanu ČR. V případě zájmu mi, prosím, napište na atwatw@seznam.cz
stirlingův motor ale nemá vysokou účinnost (jeho praktické využití je tedy dost omezené), což asi sami dobře víte. Chtěl jsem se proto někoho tady na fóru zeptat, jestli by nebyl ochoten spolupracovat se mnou na výrobě vynálezu nového druhu tepelného motoru, a to ve velikosti modelu. Tento nový druh tepelného motoru se totiž vyznačuje účinností, efektivností a využitelností, která ho řadí mezi absolutní světovou špičku, a navíc i tím, že je principiálně jednodušší, než klasický Stirlingův motor (obsahuje méně komponentů - hybných částí, ložisek,...) a dosahuje podstatně vyšších otáček, má delší životnost, menší hlučnost a natolik široké využití, že ho lze vyrábět od mikro rozměrů až po největší představitelný rozměr - ohl. mikrorozměrů je to kupř. zajímavé pro vojenské využití. V první fázi příp. spolupráce by se jednalo ale jen o výrobu motoru v nejmenší vyrobitelné velikosti. Takto vyrobený prototyp (model) by posloužil pro ověřování hlavních parametrů. Já mám sice k vynálezu jen právo exkluzivního zastoupení autora, a to na dobu trvání budoucích patentových práv (tj. např. i 20 let), navíc nejsem ani strojař, proto si myslím, že tím se nabízí příležitost právě pro někoho z Vás, jelikož i Stirlingův motoru vyžaduje určitý um (fortel, zručnost). Já bych Vám za to umožnil podílet se spolu s jeho vynálezcem na slávě a ekonomických výhodách a třeba umožnil vyrobit motor pro své potřeby (elektrocetrálu) apod. Nabídka je ale určena jen občanu ČR. V případě zájmu mi, prosím, napište na atwatw@seznam.cz
Ekomotor
Zdar a silu,
Vcera me napadla jeste jedna takova zhyrala myslenka, ktera by mohla fungovat:
Predstav si nerezovej (ne nutne) valec, dva metry dlouhej, kolem pul metru prumer, na svislo. Metr do zeme ho zakopat a vycnivajici cast natrit na cerno a nejlepe zasklit do skleniku, aby tomu bylo horko. Dovnitr prehanec se zdvihem aspon pul metru (30 centaku by taky stacilo) a vedle toho napojit pracovni prostor valce motoru. Zdvihovej obem pracovniho jednovalce klidne kolem peti litru. Melo by to hovadskej obem a mohlo by to davat zajimavy vykon - odhaduju par set wattu. Nejvetsi sranda je na tom to, ze kdyby venku bylo 20 pod nulou, tak by to bezelo taky, jen obracene :-)
Ja vim, ucinost nic moc, ale v lete by to bezelo jako vztekly, idealni na chatu bez energie - nabijes si baterku a vecer mas cim svitit.
Je to jen myslenka, ale docela se mi libi.
Plnej kotel preje Stirling
Vcera me napadla jeste jedna takova zhyrala myslenka, ktera by mohla fungovat:
Predstav si nerezovej (ne nutne) valec, dva metry dlouhej, kolem pul metru prumer, na svislo. Metr do zeme ho zakopat a vycnivajici cast natrit na cerno a nejlepe zasklit do skleniku, aby tomu bylo horko. Dovnitr prehanec se zdvihem aspon pul metru (30 centaku by taky stacilo) a vedle toho napojit pracovni prostor valce motoru. Zdvihovej obem pracovniho jednovalce klidne kolem peti litru. Melo by to hovadskej obem a mohlo by to davat zajimavy vykon - odhaduju par set wattu. Nejvetsi sranda je na tom to, ze kdyby venku bylo 20 pod nulou, tak by to bezelo taky, jen obracene :-)
Ja vim, ucinost nic moc, ale v lete by to bezelo jako vztekly, idealni na chatu bez energie - nabijes si baterku a vecer mas cim svitit.
Je to jen myslenka, ale docela se mi libi.
Plnej kotel preje Stirling
Re: Ekomotor
Tohle bych označil jako dobrej nápad tak na čerpadlo pro ohřev vody v bazénu pochybuju že by to dalo víc než desítky wattů.. (kdo ví jestli).. přibližná hodnota energie co jde ze slunce je 1000w/m2 takže při ploše 0,5m2 a účinosti.. (budmě realisti) 20% tak 100W ale nevím spíš si myslím že by to dalo mín.. hlavně by se ta nádrž v té zemi taky ohřála..Stirling píše:Zdar a silu,
Vcera me napadla jeste jedna takova zhyrala myslenka, ktera by mohla fungovat:
Predstav si nerezovej (ne nutne) valec, dva metry dlouhej, kolem pul metru prumer, na svislo. Metr do zeme ho zakopat a vycnivajici cast natrit na cerno a nejlepe zasklit do skleniku, aby tomu bylo horko. Dovnitr prehanec se zdvihem aspon pul metru (30 centaku by taky stacilo) a vedle toho napojit pracovni prostor valce motoru. Zdvihovej obem pracovniho jednovalce klidne kolem peti litru. Melo by to hovadskej obem a mohlo by to davat zajimavy vykon - odhaduju par set wattu. Nejvetsi sranda je na tom to, ze kdyby venku bylo 20 pod nulou, tak by to bezelo taky, jen obracene :-)
Ja vim, ucinost nic moc, ale v lete by to bezelo jako vztekly, idealni na chatu bez energie - nabijes si baterku a vecer mas cim svitit.
Je to jen myslenka, ale docela se mi libi.
Plnej kotel preje Stirling
S pozdravem
Dvell
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 257
- Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
- Bydliště: Jižní čechy
- Dostal: 7 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Ekomotor
To Stirlingu, zkus si to propočítat už jsme to tu probírai s Akordem: http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... ght=#23623
To Dvell máš u mě bod.
To Dvell máš u mě bod.