Zdravím Stirlinga & FilutuStirling píše:Zdravím vsechny,
Ja mam v planu pouzit dva stejny chladarsky kompresory, mechanicky je spojit aby mezi klikovkama bylo 90stupnu pootoceni. Tim dostanu kompletni klikovej mechanismus. Misto puvodni hlavy bude na kazdym kompresoru hlava nova, ktera umozni na jednom stroji prestup tepla do pracovni plynove naplne a na druhem stroji v podstate ta sama hlava umozni odvod tepla z plynove naplne. Obe hlavy budou propojeny regeneratorem. Protoze je kompresor dvoupistovy, tak pobezi dva oddelene okruhy. Tento druh kompresoru volim proto, ze celystroj vcetne klikove skrine je skvele zatesneny, vcetne tlakove ucpavky na vystupu klikoveho hridele. Tim mi odpadne problem s tesnenim. Sroubeni na plynovych propojich uz tesnit neni problem. Vykon tohoto soustroji bude nekde okolo 1 kW (aspon tak velky byl puvodni motor).
Po debate s Filutou007 sme se dostali k turbosoustroji, ktere by pracovalo podle toho sameho Carnotova cyklu. V turbokompresoru se stlaci vzduch, v tepelnem vymeniku se ohreje kam to pujde, v turbine expanduje a odevzda energii, v dalsim vymeniku se ochladi pro dalsi kompresi a tak porad dokola. Vyhoda je v plynulosti behu, zadny pohyb sem tam, zadne prepousteni plynu pres regenerator atd.
Potom Filuta007 nadhodil jeste jednu moznost. Nizkotlaky kolektor, kde se bude odparovat treba alkohol, projde turbinou a za ni se necha zkondenzovat v kondenzatoru. Vysledny kondenzat se napajecim cerpadlem natlaci zpet do kolektoru. Je to v podstate stejny obeh jako v tepelne elektrarne, jen s jinou naplni a jinymi pracovnimi teplotami.
Co se tyka meho napadu, tak sem dneska ukoristil vhodny kompresor a zacnu se v nem vrtat. Drzte mi palce :-)
Stirling
čihněte na vlákno Tepelné motory od Jima 68
Jsou i media která jdou pod nulu, že ano................
Jinak myšlenka s turbinou je dobrá, celkem by se daly využít ojetá turba z aut , mám už dvě, a kompresorů několik, také je zajímavé vlákno tuším : freonový motor.Dospěl jsem ale k názoru, že jakékoliv těsnění pohyblivých částí posléze na větší tlaky stačit nebude a medium rychle zmizí, proto bude celek v zavřené nádobě opatřené vysokotlakými výměníky. Při použití turbiny je značný problém s redukcí otáček, popř s vysootáčkovým generátorem.
Můj pomalý postup bude dokumentován ve vlákně tepelné motory a mám za to , že i Jim by Vás tam rád přivítal.
Poznámka pro ATW : Dneska si kdekdo kdeco patentuje ale dost často to nejde vůbec vyrobit .
To na co lákáš by nemělo mít víc než cca 7 součástek ?????
K.
PS: desítky W těžko stirling co dům dal má zkušenosti někdo tam jiné ......na tom vlákně